raya2007

OPEN HOUSE:

27/10/2007, aku,firz dan lutfi sekeluarga telah mengadakan open house semperna aidilfitri tuk rakan dan sahabat handai.tema majlis open house kali ini hijau +purple kerna 2 warna ini menjadi begitu popular tuk raya tahun2007



majlis sepatutnya bermula pada pukul 2 ptg,tapi disebabkan malaslah bencana alam yg x dapat dielakkan,iaitu jem di kl,makanan yg sepatutnya tiba awal menjadi lewat selama sejam lebih..... bayangkan tetamu yg sudah datang?apa nak jawab? matilahhhhh.....heheheh... sampai ada yg merajuk baliklah....(al-kisahnyer)sementara tggu makanan tiba,sesi pose bermula...hahahah...dalam kul 3.45 makanan pun tiba, legaaaaaaaaaaaaaaa yg teramat sgt!! setelah semuanya ada,aku dan frendz terus hidangkan...x sampai 5 minit satu rombongan cek kiah dtg,sib baik dtg time mkanan dah tiba......yg penting (al-kisah) yg merajuk tadi pun naik balik....hahahahahha......



MENU OPEN HOUSE:

nasi impit,soto,rendang ayam,rendang daging,masak lodeh,lemang, ketupat palas,kuih raya,kek coklat dan yg sewaktu dengan nyer....

melayan tetamu yg silih berganti,punya ragam yg x menentu, ada yg datang seseksi manusia yg baru siap,elo open house,bukan open baju...tp lasak ler,(ada sakit ati sebenarnya)tp x mo citer..berdosa..tuhan marah.... x gitu cik fena syg?hehehehhe,hanya kita yg tahu......resepi fena muncul petang,resepi apa? resepi itu hanya dia yg masak menjadi...hehehehhe..hot dog goreng sos...sedap..


sebelah malamnyer pula sesi keluarga pulak dtg mengunjungi...family aku tiba dulu...mama,ayah,kakak,adik semua dtg.....thx k!!selepas itu br muncul keluarga firz.....


sepatutnya malam kami ada potong kek,tp tetap ada bencana alam yg semula jadinya begitu,so acara itu tiada.....kenapa?kerna itulah DIA. hahahahaha.......

majlis open house diserikan oleh telatah my frendz yg kuat melatah,cik bulat dan suara gemersik cece yg nyaring dan semua yg hadir..mmg riuh, tinggal x roboh jer!!!


tetama terakhir yg tiba ke umah ku ialah my frendz timah bersama suami(x kawin lagi sebenarnya)...kehadirannya satu yg istimewa bagi ku,kerna sahabat yg baik dtg dr segelintir yg cerdik...hehehehhe..kul 9 sepatutnya closed house,tp di open house umah aku,kul 1pagi baru closed...(aku tukar purple)hahaha, sbb bj ijau tue dah kotor.....

Dikesempatan ini wan ingin ucapkan ribuan terima kasih kepada semua yg sudi hadir iaitu,fena,acu,eric,am,cece,aidy,zirot,elva,yana,hid,masz,cj,ag,es,aron,bulat, timah, maksu,amad and frend,shaf,apau,faizal(rnp),ady,my family dan semualahhhhhhhh wlpun namanya x der.....thxxxxxxxx sesangat..

kepada yg x dtg ,tahun depan insyaallah klu wan buat lagi sila2lah dtg k......

disini wan menutup AIDILFITRI2007 dengan sejuta kesyukuran, yg tak terhingga kepada yg maha esa. atas rezki yg diberi. kenangan aidilfitri2007 terpahat dihati......


hari raya kini tiba:

malam raya aku balik kampung ngan tika,kakak ,abg dan firz....kul 1 lebih kami bertolak ker melaka.......sbb tggu firz balik keja.....dalam kul 3lebih kami sampai MELAKA. tahun nie aku raya kat melaka bukan penang. julung kalinya beraya sana...hahaha dlm perjalanan aku naik ngan kakak aku dan harisz...perhatikan betul2 pic kat bwh ini,kat mana tangan harisz pegang.....hahhaha,cian selepas aku clik harisz kena cepuk. kahkahkahkah

Betul kata orang, beraya di perantauan x sama suasana beraya di kampung halaman..... terasing sangat rasanya.. tak rasa auranya....pagik raya x leh melawat pusara bonda tercinta. kunjungi sanak saudara dan teman2 taulan semua....

juadah ari raya di melaka dan penang jauh sekali berbeza..... klu di penang 1st ari raya setiap rumah punya menu raya yg sama tapi ada makanan istemewa yg lain. macam laksa,nasi daging,bihun sup dan sebagainya....meriahnya boleh makan itu ini.Tapi di melaka setiap rumah yg ku kunjungi punya menu yg sama semuanya.....lemang,nasi impit,rendang.......ketupat! aiyooooo kembung ngan lemang jer....haruszlah ngantuk selepas itu. mungkin itu adalah tradisi negeri masing2 untuk menyambut hari raya,hari yg mulia.macam mana meriah sekali pun aku beraya,penang tetap dihati.....tiada tempat lain yg mampu tandingi.

Tapi raya tahun ini julung kalinya semua ahli keluarga aku berkumpul sekali.sebelom nie,ada saja yg x lengkap...terutamanya aku ler... akan beraya kat penang....tahun nie semua ada....besh sgt...... pagi2 raya kami dah mulakan sisi bergambar...meriahnya hanya tertumpu kat keluarga aku yg agak haru biru mula2 nak posing...hahahahha kelakar abis...

tapi selepas itu semuanya berjalan lancar....banyak pose2 menarik dpt dipamirkan.....

memory raya dimelaka terpahat dihati.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home