pangkor island


Khamis:Bertolaklah kami ber4 ke 'PANGKOR'. Seperti biasa bulan 7, bulan cuti aku bersama teman2 tersayang. Rancang hampir 3 bulan lepas akhirnya tarikh yg ditunggu dan dibincang bersama tiba. So sangat teruja. Walaupun ada kemalangan kecil di saat2 akhir nak pergi pangkor, ianya tak mematahkan semangat kami ber4 untuk teruskan jugak pergi.(ko siapa??,wahhh ayat gangster time tue lah). Kami g naik bas....lalalallaa..(aku cam nak demam, hanjz: part 1)




Sampai di lumut, kami berhenti makan dulu sebelom ambik feri ke pangkor. tiket pergi balik baru 10 hinggit sorang.(murahhh)Owhhh yer yg g pangkor ialah achu, amal, aku dan apex. jika tahun lepas penang jadik pilihan, skg pangkor jadik taruhan.(harap semua berjln lancar) percutian penang dulu lebih ramai(meriah). kini lebih sikit(bahagia).So seperti biasa part pose2 jgn dilupa, segala yg dibelajar kat kl,bawak ke pangkor yer.hahahahah.Ketibaan kami dilumut disambut dingin oleh salju gerimis mengundang. Adakah ianya suatu 'PETANDA???' Adakah ianya suatu SUMPAHAN org yg x dpt pergi??.. sampai kat pangkor jugak sama cuacanya, malah lebih hebat pukulan nya..hujaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnn...(kena ujan pulak? Demam itu makin datang:part 2)



Aku,amal dan apex felling menjadik model feri pangkor.
kami merenung dan berfikir kenapa lah hujan yer??

so mlm khamis, kami abiskan dlm bilik main UNO(aku kalah, x reti main) and enjoi ngan minuman pemanas badan.hahahahha...(harap esok tak ujan)


Jumaat: jika semalam hujan, hari nie sangat cerahhhh... Sesungguhnya jumaat memang penghulu segala hari.(wahhh)Baru terasa teruja dan berbaloi datang pangkor. aktiviti pertama yang dapat kami lakukan ialah snorkling(melihat ikan2 dan kehidupan laut) Sebelom ke tempat yg dituju abg bot bawak kami pusing2 pulau2 kat situ... fuyooooooo gila kentang, besh!!(yg penting abg bot jugak turun pose yer) dah lah bawak bot ala2 kl drif, sib baik tak terbalik.... klu tak mau amal jadik dugong(tetaplah amal) hahahahaha.. aku dan apex jadik ikan nemo.. acu jadik jerung.hahahahaha




Bersedia untuk hitam??? jika bersedia terjun lah dalam air laut tue sekarangggggg.... Tanpa memikir panjang(teruja nak tgk ikan) maka kami ber4 mulakan aktiviti pertama yg ditunggu2. hahahahahha....yeah!! Maka pelbagai aksi dapat disaksikan... yang penting part jerit kena gigit ikan tak boleh blah(very the pecah lobang) hahahahahah. Dah bagi makan lagik nak gigit2, aku lempang karang sakit pulak ikan2 tue.hahahahahah(marah nieh)

Ada berani beraksi janice dickinson di 'PANGKOR?'mari berjemurrrrrr, kami lah nemo2 yg chumel

Ikan2 kat pangkor sangat phirana yer... pantang nampak roti, maka datang lah mereka segombolan serbu, sampai tangan2 aku ikan2 tue gigit...(tapi besh, dapat pegang ikan2 tue and lambung ke udara..)hahahahahah..

ikan2 sgt suka kat aku, mungkin ikan2 tue ingat aku nie artis kot. (pengsan*)Setelah habis berhempas pulas berendam menjadi dugong, nemo dan jerung, maka kami ber4 mula jelajah pulau kecik itu untuk cari tempat berpose plak.. gigih nie.. matahari makin mencanak tinggi.....Yang penting memang kami berjemur kat situ sampai kering(so bayangkan hitam nya bagaimana)Memang banyak pic dan aksi2 dapat dilihat dan jugak x boleh sama sekali dilihat....(terlalu 18sx)Pemandangan kat situ memang lawa2.... so memang lama kami kat situ....

berjemur alaf baru, iaitu pose



dugung,nemo2 dan jerung..chumel2 semua..

So habis pose, kami call abg bot suruh ambik, nak balikkkkk.... tak larat pose2 dah.. yeahhhh bot sampaiiii.(yg penting aku tergelintir yer, terpijak batu licin.)kedebukkkk ala2 nemo kena langgar terumbu karang gituew(maka berdarahlh tangan dan kaki) yg penting berlagak normal nie kat abg bot, x der paper bang, saja nak pose begitu(azab!!) apexxxx sakittttt... cian tak??


Sebelah petang pulak, kami g jalan2 kat pulau tue, makan2(yeahhh kedai dh byk bukak dari semalam) yang penting sesi photoshoot senja ditunggu2...tak sabar nak beraksi nieh. Apa2 pun pic2 yg di snap time senja sangatlah chantik semuanya. tak akan aku lupakan saat itu... saat kami bersama, saat seronok utk melihat hasilnya, saat itu tak mungkin dtg sekarang.(tggu percutian berikutnya) Apa2 pun kenangan itu yg kekal skg. kami ber4 yg memang serasi bersama.

lompatan labah2 terhempas
lompatan libasan rambut
berciom time senja orang x nampak.
f.r.i.e.n.d.s
yg tercipta, yg terindah

Sebelah malam pulak, kami mencarik ikan bakar....(byk kedai ada ikan bakar, tp yg menarik adalah kedaiiiiiiiiiii)hehehhehe...banyak nie kami oderrrrr..(melahap ke apa?)yang penting memang aku mkn paling banyak, sampai kembong tak boleh nak sumbat lagik. sampai tercucuk tulang ikan kat gusi bwh gigi aku.(hanya tuhan yg tahu sakitnyer)

ikan pari, ikan apa entah, kangkung dan sotong

Malam terakhir itu aku diserang pening kepala yg teramat sangat, sampai apa yg dimakan tadi semua nya terkeluar balik.(rugikkk) harap2 esok lega ler... tp selalunya bila siang aku okey , malam jer nk gedik sakit.(demam part3)

Sabtu:Hari terakhir dipangkor...sedihnyer .. banyak kot kenangan kami kat situ. sampai memory card 1GB penuh. (bayangkannn) beratus2 pic kami snap.hahahahahha. ehhh aku nampak putih ler...(nampak jer) Kenangan di 'Purnama beach resort' dlm kenangan kami ber4...
Tempatnya besh, pekerja nya peramah and makanan nya yg sedap. Lengkap semuanya... tak sia2 ke situ....






Percutian paling berjaya pernah terjadik. Percutian terindah pernah terukir. Percutian yg bakal aku rindui... wlpun ada jugak salah paham sana sini, tapi percutian ini dpt diselamatkan oleh aku, dia dan mereka.... Tanpa dia maka ianya tak mungkin bahagia. Tanpa mereka ianya tak mungkin sempurna. Thx papy......Percutian ini aku anggap paling berjaya pernah kami rancang. Wlpun aku jer paling byk sakit, dari demam ker sakit kaki dan tangan , tapi bila bersama mereka sakit aku hilang. Acu dan Amal , aku memang serasi ngan korang tak yah nak sangkalkan lagik.... Selesa bersama kamu. windu saat bersama lagikkkk. Nanti kita plan bercuti kita ber4 lagik yer... yang penting kita ber4...(jika ada yg nak join, silakan) pengalaman menjadik pengajaran.

kami penunggu purnama b/resort paling glam

Aku harap kebahagian aku tak dirampas. Harap ianya seperti dipangkor, malah lebih hepy dari pangkor.Segala yg berlaku di pangkor akan aku kenang sampai bebila(ratusan pic menjadik saksi)
Kesimpulan aku: Percutian ini sempurna dan bahagia dari awal hingga penghujung cerita. tiada apa2 dapat membuatkan aku lupa ngan segala apa yg berlaku kat sana. Papy ku cyg, acu dan amal THX kerna menjayakannya.... kenangan aku, dia dan kamu sama2lah kita semadikan yer.


Selamat tinggal 'PANGKOR'... maka kini aku HITAM + DEMAM

*percutian seterusnya???/tgguuuuuuuuuu......

8 Comments:

At July 7, 2008 at 5:28 PM , Blogger FirstCallDayang said...

baiklah...walaupun sindiran tak jelas kedengaran....hehehehhehe..

 
At July 7, 2008 at 6:23 PM , Blogger wan khairy said...

mmg saja tak nak jelaskan sindiran itu kerna dah tak larat nak sindir2 wakil pompuan s/wangsa..
sorang ngan lakinya(mmg x kaco dah)
sorang lagi ngan keja(tak mo kaco jugak) janji bahgia yer...

and yg penting semuanya berjalan sempurna jugak!! alhamdulilah..

 
At July 7, 2008 at 10:22 PM , Blogger Achu said...

wlaupn yang dijanjikan pada mulanyer ber5 tp yang pergi berempat.. wlaupn banyak dugaan n halangan tp kita tetap "ENJOY" btol x chewan.. hahahahaha...

 
At July 8, 2008 at 8:06 PM , Blogger MORIBAYU said...

gosh,me baru pergi last month..
pangkor mmg best ,
makananan semua sedap n murah...

but pergi snorkling yang best
sampai cedera lutut ku terkena batu karang...

but sure one day nak pergi lagi...

:)

yehaaaaa

 
At July 9, 2008 at 2:27 AM , Blogger FirstCallDayang said...

FCD said: BAIKLAH

 
At July 9, 2008 at 6:56 AM , Blogger celebi.net said...

tangkap gambar time sunset paling bes kan. erm. kenapa adun pulau tak ke pulau? hehe klu pegi berlima, yg sorang lagi tu nk tido kat mana??

 
At July 9, 2008 at 6:01 PM , Anonymous Anonymous said...

terima dengan hati yang rela....
gembira hati ini melihat kengkawan yang bahagia..walaupun tiada disisi namun kamu semua tetap dihati walau apa jua yang berlaku.. mmm en wan ketahuilah tak semesti nyer selalu bersama kiter serasi tak semesti nyer berjauhan tidak rapat.namun sefahaman dan tolak ansur sesama kiter yang membuatkan ia kekal lama..windu kamuk...

 
At July 9, 2008 at 8:16 PM , Blogger wan khairy said...

FCD: apa yg baiklah??
baiklah sbb ko tak pi ker?

CECE: adun pulau bukan x nak pi, dia yg rancang ini semua... akan tetapi, dah kata adun pulau so bertindak last2 minit sesuka hati dan perasaan dia jer... SO kami tetap g meninggalkan dia.(ko dah knp??)

hahahahahahha....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home