setahun 4 hari

Jumaat: 11/7/2008 cukuplah setahun 4 hari aku tak potong rambut pendek. Last potong 7/7/2007. So ari nie aku dah bersedia tuk kembali berambut pendek balik setelah penat dok sanggul rambut. Berdebar ala2 macam tunggu keputusan artis paling popular aku rasa kat kedai akak pada masa itu. dum dam..dum dam . Nak potong ker trim jer... itulah bermain dipikiran.. nak cuci rambut, atau potong rambut?? aiyoooo peninggg. And last(kebal kan diri, teguhkan pendirian) maka aku cakap
'Akak sy nak potong rambut, kasi pendek' cepatttttt..(wahhh very the kuat punya iman)



Apex seperti biasa orang pertama tengok aku berambut pendek.(dia kata klu nak gunting, tggu dia ada baru boleh gunting)heheheheh...So ari tue akak potong ala2 trim cam tiada beza jer, so aku mula berdialog...

Aku: Akak ini masih panjang, sy nak buat pacak2 akak.

Akak:ooooooo itu dah pendek betul tue wan, sayangnyer...

Aku:alahhh rambut wan kan cepat pjg balik, 3 bulan dah boleh ikat(subur kann)

Akak: baiklah(wahhhh tetiba ada ayat shaf)

Aku:tapi saya x nak terlalu pendek kat belakang, nak ada panjang pendek.

Akak:fesyen marhaban ke wan???

Apex: alahhh macam ala2 jepun celup(sampuk org tua tgh bersembang)

Aku:haaaaaa maam tue lah bunyik fesyennyer.. boleh tak buat?

Akak:boleh jerrrr, mak top nokkk(aku menipu tambah2)

Aku: klu boleh belah kiri biar pendek, and belah kanan jer panjang yer akak.

Akak:okey... so atas nie kasi pendek lah?

Aku: yeszzzzzzzzzzz...

Akak:wan rambut pjg mahco tau....

Aku: rambut pendek cam johnny depp, so kira okey ler tue.(koma*)

Akak: ahah lahhh wan..... ada iras2 kat idung sama.

Aku:(motip idung jer sama?) dalam hati..

Apex:ishhhhh mana ada sama, selekeh lah johnny depp tue.

Aku: dia selekeh sbb x ensem cam i(koma buat kali ke2*)

Apex:terus membisu....(bagus)

Akak: so cam nie kan wan??? atau nak potong lagik? pakai jel dulu.. tgk boleh pacak ke tak.

Aku:hurmm cam nie lah, tp klu boleh atas nie kena pendek lagik, but its okey lah akak, chantik

Akak:so klu ada x puas hati, esok dtg jer k?

Aku:baiklahhhh.. rasanya okey jer kot.... ala2 cam reene pun ada(ANTM8) thx akak. bye.


And hasilnya? rambut aku kembali pendeklah...hahahahahha. Apa lagik. Aku boleh buat 2 gaya, ala2 juntai tepi, atau suak atas jer..so senanglah x boring nak gayakannyer nanti... ala2 malas pakai cap jer.hahahahahahha. kan mudah.

So selepas nie, aku akan biarkan rambut baru ini panjang ngan semula jadiknya.. maka tiadalah lagik rambut lurus kerna rambut aku curly asalnyer. hehehehehhe. klu buhsan baru buat lurus balik.hahahahhaha. begitulah seterusnya...


puas sudah berambut pjg, kini aku selesa berambut pendek balik.

2 Comments:

At July 12, 2008 at 7:23 AM , Anonymous apex said...

chumellllnyer rambut anjer..........tapi kan...klu buat spiky lagi lawa...nnt datang kuantan pergi saloon i ea...dier expert style jepun....muahx..

 
At July 13, 2008 at 11:50 AM , Blogger celebi.net said...

yey geng!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home