Ramadhan aku

First puasa: Plan berbuka ramai2 ngan ahli2 keluarga setiawangsa. Rancang sebelom puasa lagik. acu nak masak2. Semua setuju maka isnin first puasa kami berkumpul. pagik2 buta dah g pasar ngan achu. kul 11pagik( pagik sungguh,sejam lagik dh masuk t/hari)hahahaha.. yg penting dah panas terik yer.. cobaan sesangat(cobaan 1) . Apex pula otw dr klang balik kuantan(setiawangsa)hihihihi....so kami pusing2 pasar keramat cari bahan-bahan untuk memasak ' Nasi tomato'.(ada berani??)hihihi.. selesai semua, maka bergerak pulang....
Achu pula x cukup kaki tangan, call dayang keja,.call fena pula x angkat(mungkin keja) so aku gtolong achu apa yg terdaya(semangat setia kawan yer) sementara nk ambik apex baik aku g tlg achu dulu.tetiba baru nak start masak baru sedar blander ada umah dayang!! petanda pertama. call lagi fena(x angkat,, confirm keja) CALL dayang, cian dia kena balik kejap dr keja tlg ambik blander.(akan tetapi fena juga ada kat umah!!! petanda mala petaka sangat) sabar jer AKU.so aku tarik nafas g klcc....

buat apa kat secret resipe? beli kek? untuk siapa? adalahhh rahsiaa .selesai berurusan ngan kerja aku kat klcc, aku dan apex bergegas balik. sebab nak tolong achu masak....


Terkejut aku achu still masak sensorang (motip??) geram sungguh... so aku mula berpantun.(malas dah nak cerita kisah pantun aku tue sebab bulan poser kan) so siap ler masak2 semua maka lega sungguh...(walaupun nasi tomato kurang jadik... tapi cam sedap jer baunya) cobaan ke2. mkanan semua berjaya di selesaikan sebelom waktu berbuka. Alhamdulialh semua ahli setiawangsa ada.. achu,amal,aku,apex,shaf,fena,dayang,lee, azri dan fifi. Syok dapat berbuka reramai begini...terasa bahang nyer.. wlpun ada kes dipermulaannya.. tapi bila dapat makan, hilang rasa marah itu...Nasi tomato ciptaan acu ini diabadikan dlm kenangan 'ramadhan aku'....

* kek secret resipe yg dibeli untuk siapa????

3 Comments:

At September 4, 2008 at 5:15 PM , Blogger FirstCallDayang said...

aku tahu..aku tahu..aku tahu...
jawapan kepada kek secret receipe...heheheheh biarlah blog yang seterusnya bagitahu...yang penting sangat sedap yer..kalau tak kerana nasi tomato achu..dah lama aku sebat jer kek tu banyak2

 
At September 4, 2008 at 6:10 PM , Blogger wan khairy said...

tunggu..tunggu...tunggu...
jawapannya selepas ini..
hahahahaha.

 
At September 7, 2008 at 11:19 AM , Blogger MAXWHITE Skincare said...

haah acu masak sgt sedaaaaapppppppppp!!!!!
thnks acu....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home