Aidilfitri2008

Raya untuk tahun ini disambut paling sederhana oleh aku. (sederhana versi lcw lah) yer lah hari raya pertama aku, kakak, haris dan tok aku masih kat kl. Aiyooooo sungguh membuhsankan. Selepas bapa haris ambik dia, bertambah buhsan jadiknya.... so terus merancang ngan akak aku utk balik melaka( sbb semua g beraya sana) aku klu boleh tak nak raya melaka tue... menu ari raya kat sana membuhsankan.. asyik lemang dan rendang ayam kat semua umah. tak ada menu sampingan yg lain.. nak jugak laksa..bihun sup.... kfc....(begitu..) tapiiii dari dok kl, baik aku g jer beraya sana.. atlist boleh bermaap2an ngan keluarga.

Ketibaan kami disana disambut oleh tika yg sedia menanti( dia pun buhsan katernya tanpa kami) hahahahahah.... sampai2 jer salam ari raya terus buat sesi photoshoot.( clasz tak?)
ala2 cam dtg bertugas bukan beraya...(hahahaha)

Kali nie menu ari raya aku dan akak yg suruh mama masak. kami nak makan nasi, sambal udang, ikan pari bakar, rendang(tak nak jd cam tahun lepas) so sgt puas hati.... pas mkn sambung balik sesi photoshoot.

dari tahun lepas hingga tahun nie, tangga nie pasti jadi pot utk pose.hahahahaha.. baik aku atau akak aku, pasti kat tangga nie jugaklah kami serbu.


Dah menjadi adat, bila kami balik, hanya suara keluarga aku jer kedengaran kat sana.( keluarga aku mmg suka pose) so tak hairanlah kenapa aku supermodel.(koma)* okey nak cerita pasal ayah aku skit, jika tahun lepas kami purple dia hijau. utk tahun nie kami biru dia purple. so korang boleh tahu tahun depan kami pink dia akan pilih biru(s.a.b.a.r ) selalu yg ikut tema seperti biasa hanya aku, akak,haris(anak akak), tika dan mama. utk kali nie aku dapat beraya ngan tok aku.(tahun lepas dia kat penang) tahun nie boleh beraya sekali.

Selesai photoshoot, kami pun g beraya kat sekitar sana. aku nak sebut nama2 umah g pun tak tahu.. sebab tak kenal. rancang nak g umah firz tapi tak kesampaian, sbb kami gerak pulang kl ari tue gak, akak keja pagik keesokkan arinya.hukhukhuk.... apa2 pun mmg raya kali nie disambut sederhana dan sgt penat.


Tak sabar tuk tunggu tahun depan, kerna insyallah tahun depan aku akan pulang ke kampung halaman sendiri. PENANG. Kerinduaan aku utk kesitu dirasai kini, 2 tahun aku tak melawat pusara bonda, sesungguhya tak ada negeri dapat tandingi penang. Tahun depan akak cuti raya. so memamg kami akan balik sana. Yeahhhhh. Pasti suasana dan cerita beraya disana tak sama seperti skg. Insyallah jika panjang umur, maka korang dpt tgk kemeriahan aku beraya kat sana.

Lepas nie byk la open house aku kunjungi. beraya kat kl sebulan... jika ada yg mengundang aku sudi jer datang. hahahhahaha. apa2 pun utk open house umah aku, aku akan bagi tahu kelak.. sebab nak selesaikan buzday party dulu.



* 5 hari lagik sebelom Garfield beraksi manja.MINGGU INI!!

9 Comments:

At October 5, 2008 at 11:10 PM , Blogger -FAZREE- said...

sambutan yg meriah yet sederhana..bagus lah!!
hehe.seronok melihat manusia bergembira di hari raya.
SELAMAT HARI RAYA!!!

 
At October 7, 2008 at 12:08 AM , Blogger agzamry said...

hola..
selamat hari raya..
wan main encem lah skg..
bagus bagus

 
At October 7, 2008 at 6:38 PM , Blogger wan khairy said...

wahhh pujik ikhlas ke 2?
hahahahahah..
thx singgah2 blog wan....
selamat hari raya tuk semua..

 
At October 8, 2008 at 6:45 AM , Anonymous deuxelmyrra said...

mmm sgt cantik color kegemaran i kan... hehehheh... tapi tahuin nie family i tema berkebaya batik akata nyer.. mmmm gambar belum ada lagi..
heheheheheheh. yang penting kiter sesama happy kan... jika lcw mengatakan
" tiada yg indah melainkan kenangan lepas. jika dulu ianya bersama..
kini ianya kenangan..." mcf mengatakan " jika kenangan itu indah, semat kan lah dalam sanubari selagi hayat dikandung badan" semoga persahabatan kekal selama nya

 
At October 9, 2008 at 6:37 PM , Blogger agzamry said...

eh tak lah..memang betull,makin encemmhehe..

ag skg ni x pi club kot dalam masa terdekat..karena test berderet nih..
nanti u pi x zery zamry nye opeh house vass famly di bangsar?

 
At October 10, 2008 at 1:02 AM , Blogger Hatta Dolmat said...

lawa wan edit pic, nanti bleh tolong kite ok?

huhuhu

peace1

minta maaf zahir dan batin..

hatta dolmat

 
At October 10, 2008 at 1:28 AM , Blogger wan khairy said...

boleh sajer....
heheheheh..
camat ari raya hata.

 
At October 11, 2008 at 2:34 AM , Blogger FirstCallDayang said...

ermmm aku sangat suka ayat ko "Kerinduaan aku utk kesitu dirasai kini, 2 tahun aku tak melawat pusara bonda, SESUNGGUHNYA TAK ADA NEGERI DAPAT TANDINGI PENANG".
terima kasih wan..aku tahu ko support aku untuk ke Penang...lalalalllalala

 
At October 13, 2008 at 9:04 PM , Blogger wan khairy said...

opah ko dah salh tema..
teruja aku bila raya jer..
ko dah knp????
permergian ko x direstui...
gituew...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home