Kini di buka

Semalam merupakan pembukaan Jusco disetiawangsa. Sebagai ahli majlis tertinggi kat sana, aku harus buat perasmian dan sedikit liputan tentang apa yg ada kat situ. Dayang baik ko balik sekarang... boleh kita lepak jusco selalu.hahahahha. Semakin senang tuk habiskan duit, sbb jusco dah dekat(pulak)hehehe.

Berkonsepkan open air diluar, dan aircon didalam jusco sangat mersa alam. klu petang2 ala2 buhsan kan boleh melepak kat taman situ. tak yah jauh2 g klcc.(begitu)

Banyak jugak kedai tak buka lagik. awal januari baru beroperasi sepenuhnya. macam2 ada kat sini. karaoke box pun ada. tapi tak buka lagik. aku ngan apex semput jugaklah tawaf situ. kami kena jalan cepat, sbb malam nie ada show di muzik2. Aku nanyi lagu dindin, apex pula lagu ada untuk mu.(berangan itu seharusnya digalakkan)

Ruang legar yg besar, tak perlu berhimpit2 utk berjalan.

Paling menarik kat jusco adalah terlalu banyak kedai makan. Wahhhhh macam2 ada. Semua jenis ada. antara yg aku snap itu adalah separuhnya yg popular dimata kita. banyak sungguh tempat boleh dijadikan pot utk lepak. aku,apex dan acu g mkn kat Laksa shack. pas makan kami bergerak pulang. wahhhh 5min sampai umah ok.hahhaha.



MUZIK-MUZIK 23:
keputusan lagu2 yg layak ke AJL23:
1-faizal tahir:cuba(aku suka lagu nie jer,yes!!)
2-faizal tahir lagik: sampai syurga(aku suka jugak, tp tak perlu over sampai 2)
3-ayu???: hanya dimercu(aku mula pening kepala)
4-spider:bila nak saksi(terasa nak pitam seketika)
5-aizat: lagu kita( lagu ko je lah nonok)

melihat pada lagu2 yg dapat, maka korang tau aku tewas,apex kalah, bila lagu Dingin dan ada untukmu tak dapat masuk final. begitu jugak paktam pertaruhkan lagu Teman terulung- anuar zain.(jugak tewas) aku mula rasa nak marah teramat sangat bila lagu Bob - cinta terhalang jugak menangis tak dapat. ( tak ke lahanat!!) Dimana kekuatan AJL23 utk tahun nie? NAN ADO lah jawabnyer... Faizal tahir akan bolot semua.. baik segi vokal,lagu dan semua. Persembahan pulak? paling hambar rasanya... aizat paling tidak bawak gitar lagik kat pentas ajl. spider akan menanyi terpacak jer. Faizal tahir kat mungkin nak bawak kolam atas pentas tue. ayu? pasti berdiri terpacak tanpa ada aura atau pesona.(dress pasti buruk!!!) sory TV3 , wlpun nak naikkan ayu, bukan gini caranya.. makin meluat adalah.So tiada gimik atau persembahan yg memukau dapat lihat. Kecuali hanya mengalunkan lagu.

Tahniah aku kat ziana,bob,anuar dan dina... Wauuuu vokal korang memang hebat. jika korang dpat, baru terasa sengit AJL23 dari segi vokal terbaik, persembahan terbaik malah lagu terbaik. Musti pening kepala nak pilih. Walaupun tewas, korang semua memang tak menghampakan peminat korang. Terutama kak ziana ku. chantik bangat, dan aku puas hati dia nanyi semlm.punya peminat yg ramai kat sana(ziana paling dabom smlm...... mmg DIVA). so lagu2 yg tak dapat, tak ada apa yg perlu dimalukan, kerna korang memang buat terbaik smlm. Cuma sbgai pemerhati aku 200% tak puas hati ngan keputusan juri.

yasin??? pernah buat lagu balada yg malatop ker? johan nawawi? menang kat ajl berapa kali? tue pun menang etnik kreatif tahun lepas sbb tak ada lagu kuat. amran omar?? huh!!! so juri2 korang memang pandai memilih, sbb tue jadik juri tapi pilihan korang tue entah apa2. Nak kelainan konon. lain apa lagu bila nak saksi?? tak ke cam sama cam lagu relaku pujuk. Hanya dimercu? Gemilang lagik besh. sama jer maksudnya...Apa2 pun tahniah utk semua yg bertanding semalam, memang semua menyanyi ngan baik sekali. tahniah jugak kat pencipta lagu yg layak bertanding di pentas AJL23.tak nak tgk AJL23, hampehh jer..

so aku rasa faizal tahir akan menang bagik kategori balada. nak lagu Cuba menang. makasih.
Nak tggu pop rock pulak minggu depan..lagu lawak mana pula bakal dapat.
*AJL23 pasti buhsan tanpa nama2 gah dipersada.

1 Comments:

At December 8, 2008 at 5:07 PM , Anonymous Anonymous said...

keputusan ajl23 mmg babi.
lagu dingin dan cinta terhalang tue layak tuk ganti lagu spider dan ayu yg berapa nk ayu.
aku meluat sgguh!!!!
apa2 pun zz ko hebat !!
meremang aku.

-krol-

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home