Pemerhati

Aku ingin ucapkan jutaan terima kasih kepada semua pembaca2 blog aku. Blog aku diwujudkan utk berkongsi cerita suka atau duka. Suka aku ngan kehidupan aku, suka aku ngan diri aku, suka aku ngan masa2 yg lalu. Begitu jugak dukanya.

Cerita aku selalu membabitkan org disekeliling aku. Tak kan nak buat aktiviti tanpa org kan??? ko ingat aku wilard??(berkawan ngan tikus jer?) So bila dah buat aktiviti ngan teman, banyak mata yg memandang.. selalu yang pandang ialah harus lah mata2 kawan-kawan. Kawan2 yg kenal aku, dan kawan2 yg kenal ngan teman2 yg aku selalu kuar. Sebab apa mereka pandang? sbb aktiviti kami x semuanya selalu bersama atau berjumpa. Itulah tujuan mereka baca, atlist dapat tau aktiviti masing2. Tujuan bukan utk war2 segala aktiviti...cuma sekadar ingin bercerita dan jadikan ianya suatu bacaan yg menghiburkan. Akan tetapi ada juga pemerhati yg baca blog aku utk tujuan yg lain.....

Tujuannn yg lain????? MAKSUDNYA????? maksudnya ialah mereka baca utk tujuan ingin tahu aktiviti teman2 aku yg mereka kenal!! TAK paham la cik wan........... Ringkaskan maksud tue... ! RINGKASAN ialah mereka baca bukan sebab utk tahu hal aku, tapi ingin tahu hal teman2 aku yg mereka kenal( ala2 pemerhati yg ingin tahu, apa teman mereka buat minggu itu) ala2 rujukan gituew. Kenapa jadik begitu???? kenapa mereka ini perlu jadi pemerhati dari blog aku? kenapa tak g tanya sendiri kepada teman2 mereka itu??? Kenapa perlu berpandu pada blog aku? Nak tau sebabnya????????? Mungkin teman2 aku ada masalah jiwa atau peribadi ngan insan2 pemerhati nie.(FINE!!) so nak jadikan rujukan, blog aku jadik sasaran pemerhati. Aku tak ada masalah utk itu....

SO?? apa masalahnya article 'Pemerhati' nie diwujudkan cik wan???? Masalahnya ialah bila mereka tak dpt maklumat dari yg sepatutnya dan rujukan di blog aku, yang kena tempias adalah aku. Aku dituduh ikut cara barat!!!!( OMG, aku yg dituduh???? disebabkan tak puas hati?) Aku tak hairan pun, cara barat,timur,selatan atau utara sekali pun Selagi aku tak kacau korang, Teruskanlah berkata. Orang kan, terutama yg melayu2 nie lah suka bercakap bila menengok dari mata kasar jer... apa yg mereka nampak, itulah mereka akan kata.( sgt jahil yer!!) sorry agak kasar perkataan 'jahil' itu, tapi aku rasa itu yg layak utk org yg macam nie. Cakap tak guna otak, main belasah jer...... Teruskan lah yer, sebab aku mmg jenis tak makan dik kata2 org2 yg macam nie... Sesungguhnya ko bukan kasi aku makan.

Dalam minggu nie aku dapat sudah cari siapa 'HAMBA ALLAH' yg dok memberi ceramah hal ehwal semasa kat aku.( ada 3 senarai akhirnya, tp aku tak kisah yg mana satu .. sbb ianya serupa jer) Sejujurnya Terima kasih sesangat, aku amat menghargai nasihat itu. Tapi bila nasihat yg diberi berbentuk TUDUHAN yg tak boleh aku terima., maka ianya tak boleh dilupakan.Mak bapak aku pun tak cakap macam tue. Sbb apa mereka tak cakap cam tue??? sebab mereka lebih mengenali aku . Bukan korang pun...... Korang musti nak tahu siapa hamba allah ini kan??? sejujurnya klu bagi tau pun, korang x kenal, sbb aku pun tak kenal(tapi klu aku bg tau korang kenal, maka bukan urusan aku, sbb bagi aku insan yg aku x kenal, aku x mau ambik pot) Sebarat2 aku pun, aku tak perlu menipu sesiapa atau menyusahkan sesiapa. Terlalu bijak sgt kah dia?? sanggup membedil orang lain, insan pemerhati merangkap hamba allah ini sangatlah mengecewakan aku. Kenapa aku kecewa?? sebab cara dia menilai org amat cetek. ( sdgkan aku tau dia seorang yg pandai)

'Alah cik wan, dia bagik nasihat jer kan? nak terima terima, tak nak terima tolak je ketepi!!!!!' Yup memang boleh tolak ketepi, tapi dia(pemerhati) akan sentiasa menanti cerita baru yg membabitkan aku dan insan yg dia kenal itu. So aku kena beri sedikit penerangan kat sini. Kehidupan aku hanya aku yg tahu kebenarannya. Tapi bab cerita insan2 yg kuar ngan aku, korang g tanya sendiri k. Menjadik diri sendiri lebih baik dari dok mengikut orang atau TERPAKSA mengikut kehendak orang(bahaya sangat)

Pemerhati mencari info tentang org lain, tapi mangsanya aku nie. Aku tak buat salah apa2 pun kat dia... hal dia ngan insan lain selesailah dimana2 tapi bukan di blog 'Last call wan'. Rasanya pas nie info tentang insan itu aku tak akan terbitkan... Musti pemerhati kecewa kan????? Merasalahhhhhhhhh..... Walaupun aku tak perlu buat macam tue, sbb blog aku hak aku lah!!!
lantaklah ngan sapa aku nak bergambar atau kuar, selagik aku tak paksa sesiapa ianya tak salah kan?? mana mungkin aku memaksa org utk kuar ngan aku? tak gitu!!!!!!!

Baik buruk aku biar yg maha esa tentukan, bukan kamu wahai hamba allah. Sebagai hamba allah aku jugak tau batas2 sesuatu kejahatan. Menasihat biarlah berpandu kpd sesuatu yg sahih!! jgn main sodok jer... Karang aku rodok moroyan pulak. Pas nie, aku harap semua pemerhati yg tak kenal aku, tapi kenal insan2 yg kuar ngan aku, PLZ carilah penjelasan itu kat mereka sendiri. Jangan nak memandai2 kat sini. hal korang selesailah sendiri k.




Apa2 pun aku sayang ngan semua sahabat aku. Aku memang tak boleh hidup tanpa persahabatan yg terjalin antara sahabat2 yg kenal aku. Wlpun jarang2 sekali jumpa.. tapi bila jumpa Aura persahabatan itu amat kuat terasa. Aku untung kenal kawan2 yg amat baik budi pekerti.. ada jugak yg biadap.... tapi sebagai manusia benda itu sesuatu yg NORMAL. Manusia tak akan terlepas utk biadap sesama manusia. Tapi aku masih sayang mereka semua. Kepada pembaca setia aku, terima kasih kerna sentiasa melawat blog nie. Kepada pemerhati yg aku tak kenali dan korang jugak tak kenal aku, terima kasih jugak kerna singgah dan update cerita2 kehidupan aku. Sama2lah kita harmonikan kehidupan kita ke arah yg lebih cemerlang.

*maaf jugak jika ada yg terasa hati ngan luahan ini, luahan ini jujur dari hati.. jika ianya mengguris hati sesiapa aku minta maaf sesangat. Sebagai manusia yg hidup cara barat(kata pemerhati) aku tak berselindung di sebalik topeng!! renung2kan.... WASALAM..

23 Comments:

At January 22, 2009 at 12:41 AM , Anonymous Anonymous said...

wauuuuu bila lcw dah meluahkan sesuatu topik yg diluahkan sgt terkena sejibik kat insan itu. aku sendiri terasa okey... sbb aku jugak pemerhati yg ko tak kenal. Tp wlpun kita tak kenal aku tau ko baik orgnya. mungkin jugak aku bukan pemerhati yg nak tahu kisah org lain. Apa2 pun kan... aku suka ayat2 ko dlm cerita nie. ko mmg penulis yg spontan.

:krol:

 
At January 22, 2009 at 3:25 AM , Blogger Che Sue said...

hmm che sue silent reader..tapi bukan seperti pemerhati ittew tau..che sue found u blog is very interesting sb byk gambar n me likey..n ada ulasan2 nex top model..best baca ulasan che wan..mmg mantap!

for that person who ever u are..if nk mengukur bju, ukur aa d badan sendri dulu...jgn judge ppl if diri sendri pun tak sempurna..

harap che wan after this terus gak blog seperti biasa..jgn goyah ngn kata2 org keliling ni..tapi best gak sekali sekala baca che wan melaser2 ni..hik hik hik..

 
At January 22, 2009 at 3:26 AM , Blogger .::EdDy BaNoD::. said...

yg pasti blog ko dh sama panazz ngan blog mak hayam besar hamboi2 tuh..
tuh pasal diorg suke perhati...
t blog mak hayam kureng dr segi gambaran cuma nukilanjer so aku pilih blog ko..huhuhu..

 
At January 22, 2009 at 5:22 PM , Anonymous Anonymous said...

fuyoooooooooooooooooooo
klu bab macam nie mmg aku suka baca..
panas..panas..panas....
siapakah pemerhati ue?
hurrrmmmm harap dia x saah tafsir k..
maksud yg lebih jelas ikut kefahaman aku lah yer...

'cik wan x nak diri dia jadi mangsa pemerhati'

so pemerhati cr lah pyelesaian itu ngan pihak yg sepatutnya.

-kak ziana-

 
At January 22, 2009 at 5:49 PM , Blogger wan khairy said...

krol- makasih yer...tahu ko mmg pemerhati yg baik.

che sue- makasih jugak sbb jdkan blog wan tempat bacaan kamu.

banod- ko tetap kan..... hahahahah.. mak hayam sapa boleh lawan blog dia.. ayat2 dia lagik laha....

kak ziana- motip kak ziana??? feeling sgt...... apa2 pun kak ziana kata mu itu sgtlah betul... aku nak keamanan jer... tak nak kucar kacir cam kat GAZA.

blog lcw akan sentiasa bernyawa seperti biasa.. malah lebih bernyawa ngan kata2 korang semua. makasih yer..

 
At January 23, 2009 at 8:15 PM , Blogger MAKSU@AKIM said...

u done a good job cik wan....

 
At January 23, 2009 at 8:46 PM , Anonymous Mr Romeo said...

cayok2 pasni letak pic bogel plak k..hehe msti lagi panas

 
At January 25, 2009 at 1:17 AM , Anonymous Anonymous said...

apa yg kena sebijiknya anonymous..aku rasa lcw ni yg membuka pekong di dada sendiri.
patutnya lcw kena rasa bersyukor sbb ada org yg menegur dan memberi peringatan..tentu ada hikmah nya mana tau hati lcw terbukak utk brtaubat dan mengajak semua kwn2 nya kembali ke jln yg benar ..jln yg di redhai oleh Allah.rasanya lcw ni adalah skit2 tau psl agama tapi x di amalkan maka akan tersasar jauh dr landasan sebenar..mungkin lcw x kenal sya tpi sya kenal dan dekat dgn lcw dan tau segala2nya..kita selalu terserempak..

:hadi

 
At January 25, 2009 at 1:27 PM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

WAH SEMAKIN MANTAP UOLSS PUNYA BLOG...PANAS.. AKAK SUKA BACA ORG YG SUKA CARUT2 NIH DAN MULUT2 LONGKANG HAZABB..HARUS DI REJAM YER...

wow....en.hadi ...sungguh hebat didlm agama... UOLS semayang cukup ker 5 WAKTU SEHARI??? pergi masjid??? mengaji??? kalau mengaji dah baper kali khatam?? ADO??? semayang jumaat dah baper kali tinggal?? penuh?? xada tinggal??? HEBAT!!!

sebelum nk memperbetulkan jln org..lebih elok bukak mata en.hadi tgk kt cermin dulu yer...MAMPUU?? kalau xmampu bole jer pos laju...fedex..citylink kan cermin...dunia dah maju dek non...no body's perfect in ths world honey...

kepada pemerhati...uols akak nk ckp sket kalau nk serang or serbu atau sewaktu dengannya..lebih elok periksa akar umbi dulu jgn terus menuding jari yer.. kakak xsuka cara uols begitu yer...kurang manis tau..mmg kene rejam yer sesiapa yg bersikap begini... bok miah pon pandai siasat..uppsss..terlebih sudah..
so in the future if uolls nk ambush or wht so ever..plzz do call tok dalik n bok miah vley??? ahaha sumhow im so pity of them..they MATURED enough to THINK!!! belajar tinggi2 ke pangkat tinggi ke..apa2 jer la whn this situation happened terus pandangan level kakak terhadap uolls rendah yer...mcm akak klcc tp mereka pokok bunga kertas sajo..jauh panggang dr api vleyy?? akak belajar SRP jer tp ttp marbelus cantik dan ayu.. tp tindakan terburu2 uols itu lg memburukkan keadaan uolls sebenarnya..

akak bersimpati dgn cik wan.. xpasal2 kene tuduh bad influence segala vagai..erghhh mcm nk jer say sumthg to THE WATCHER ni...tp bersabar jer.. let time solve everythg honey.. i know u very well my dear..kes2 mcm ni kiter serah kan pada sailormoon sajo..dia akan tentang kejahatan dengan kuasa buln sajor....

DENGAN CAHAYA BULAN AKAN MENHUKUMMU!!!

VLEYY?? so akak minta diri dulu la yer..nk buat bfast pagi ni..upsss tuptap2 dh nk subuh dah....kalau mcmtu akak nk menunaikan solat subuh dulu yer....erghhh akak jd alim sekejap..sesapa nk berjemaah subuh ngn akak??? telekung dh ready... so pemerhati?? en hadi?? uolls mari la...

nanti akak update blog cik wan k...mulut2 longkang hazab harus di balas dengan carutanz puaka cantik mcm akak uolsss...

tata...

 
At January 25, 2009 at 1:29 PM , Anonymous Anonymous said...

mungkin hadi nie saudara hamba allah tue.. wahhh ajak anak beranak comment blog ko wan? hebat tue...

wan aku kenal ko lama sgt.
so wlu cam mana pun hamba allah tue dok mengata ko, sah2 kena sejibik balik kat dia...

entah2 anak dia sendiri pondan kot.. pelik aku yg dia x pua hati kat sini knp erk??? hamba allah plz jawab?

anak ko pondan ke? gay ker? nyah ke? st8 ker?

dan wlau apa pun mereka, meraka juga insan yg dicipta oleh allah.

wan nanti ko story k.

-achik-

 
At January 25, 2009 at 4:08 PM , Anonymous Anonymous said...

haha bgus la korang sume sudi bca komen aku.ha tuhh sakinah..tau ka makna sakinah tuh..aku tgk keretor jauh panggang dr api.elok hntaq p palestine biar kena bom mulut yg mcm ayam mkn cabai tuh..nk sgt berdebat mai la ..ustaz pun dh x sabaq nk jumpa puak2 jnis mcm nih..cik sakinah syg oii memang sume org ada buat kesilpan tapi kena segera lah kembali ke pangkal jln .apa tah lg kalau ianya antara dosa2 bsaq..rasanya cik sakinah nih msti cun gler bak bulan gerhana kan..tergoda gitteewww

 
At January 25, 2009 at 4:32 PM , Anonymous Anonymous said...

lg pun skinah syg..aku x tkut ko pndng aku rndh ke apa ..yg aku tkut pndgan Allah pd aku..yaksss hawat aku pun terikut ckp lmbut nih...setakat org mcm ko nih buat penilaian ayam pun mls nk dgr..sory skinah syg ku.aku cuma simpati kt korang2 nih.pantang d sentuh mcm mercun melotop2 kahkahkah.tpi kalau di bom pun korang nih sempat ke lari dgn kelembutanmu itu syg..muahhhhhh3..

:hadi

 
At January 25, 2009 at 9:01 PM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

Anonymous Anonymous said...

haha bgus la korang sume sudi bca komen aku.ha tuhh sakinah..tau ka makna sakinah tuh..aku tgk keretor jauh panggang dr api.elok hntaq p palestine biar kena bom mulut yg mcm ayam mkn cabai tuh..nk sgt berdebat mai la ..ustaz pun dh x sabaq nk jumpa puak2 jnis mcm nih..cik sakinah syg oii memang sume org ada buat kesilpan tapi kena segera lah kembali ke pangkal jln .apa tah lg kalau ianya antara dosa2 bsaq..rasanya cik sakinah nih msti cun gler bak bulan gerhana kan..tergoda gitteewww

January 25, 2009 4:08 PM

==================================

assalamualaikum semua....akak kembali...baru balik dr pasar nyehhh....masa bershopping kt pasar high hill akak patah uolss.. cepat2 akak balik....rupa2nya ada org sebut nama akak gitteeww....

kepada achik..akak suka komen achik.. la yer ker anak beranak..baru la akak tau...WOW semakin panas dan meluap di blog cik wan kiter nih....kejap akak minum air sejuk dahaga uollss..

yer mulot2 longkang bersuara gitteww.....ehhh jgn ikut cara we olls ckp.. kang nanti patah riuk segala akak yg susah...nk grooming oulls lagi...mana xnya susuk segala vagai merata uollss nk kene carrrikkk.....kejiisss tau...eh akak mmg chantek uolls... cantik dr segala2nya...bila tgk gmbr adek kan...mak aiiiiiii perlu ker nk bg temulawak??? eh silap dgr mereka2 ni org berada kot...SK2?? dermalogica?? gitteww..bukn saingan akak yer...mmg kene tepis sejari sajorr...akak mampooo tau..HANJ

ok akak nk betul kan sikit ayat adik td tu..uoollss semua record k..besh nya akak tumpang pemes sikit kt dlm blog cik wan..sorry uolls tenggelam sekejap.. (fengsaannzz)... drpd nk sedarkan puak2 mcm kami..betulkan dulu darah daging sendiri yer... jgn salahkan cik wan yer...sbb tu akak ckp periksa akar umbi yer...jgn terus ambush mcm tewww xseswaiii uolls....

lg satu akak nk ckp sikit..kalau la anak adik dilahirka "LEMBUK (loghat klate)gay..pondan segala vagai la..adakah adik nk buang dia dr darah daging sendiri??? padahal itu benih dr adek sendiri gitteww..
atau pon nk grooming balik anak uollss jd str8 uollss????? aiyoooo nih nk pergi CHANNEL beli high hill baru uolss kalau bole try la... n see wht will happen..
akak hanya mampu senyum sajoo...

 
At January 25, 2009 at 9:19 PM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

Anonymous Anonymous said...

lg pun skinah syg..aku x tkut ko pndng aku rndh ke apa ..yg aku tkut pndgan Allah pd aku..yaksss hawat aku pun terikut ckp lmbut nih...setakat org mcm ko nih buat penilaian ayam pun mls nk dgr..sory skinah syg ku.aku cuma simpati kt korang2 nih.pantang d sentuh mcm mercun melotop2 kahkahkah.tpi kalau di bom pun korang nih sempat ke lari dgn kelembutanmu itu syg..muahhhhhh3..

:hadi

==================================

aduh adekkk...adik dah larik topik dek..kejarr..cepat kejarr...nih akak ckp sikit.. akak xsuruh pon adek takut ngn akak?? ADO??? cuma org2 mcm adek nih jer akak pandah rendah gitteww..kalau org str8 bca uollss sure sokong akak.. org mcm adek nih belajar tinggi2..tp sayang sekali SEMPITTT nyehhh.. (walaupon pakai high hill channell tumit 6 inci ttp sama ketinggian..) hanjj!!

adek..akak xbela ayam dek.. penilaian apa dek ckp kan nih...aiyooo... nih ayahnya ker..maknye ker... kakaknya ker..adiknya ker..xfaham la uollss...apa nih...fening lalat kejap...ttp pose menarik ala2 GISELLE..

eh bab pasal pantang di sentuh itu menarik perhatian akak uollss...kejap akak nk gelak 2 saat jerk... HAH! ok ker uolls gelak akak?? sure mcm hanj kan.. mcm MERCUN yer dek...nk buat mcm mana mungkin itu salah satu kelebihan kami dek..xkan itu nk simpati uolsss...kelakar la adek nih..nk gelak 2 saat lagi... HAH!! ok ker uollss?? cara gelakkan akak itteww..??

simpati la ngn keluarga adik dulu k sayang..n then bila dah ok segala vagai..nk simpati ngn we oll.. we oll ok sajoo..we oll ttp pose menarik ala2 ANTM uoll.. akak nk jd NATASHA gittewww

kalau kene bom pon we oll ttp pose menarik yer sayang..yg penting akak nk pose kt batu2 gitteww..hardore sikit..

adek nk bawak sapa lg dlm blog nih?? akak mmg suka carutanzz....nk tgk kehebatan minda mulot2 longkang yg eksotik inii....

uollss akak nk mandi kejap..bath tub dah penuh mandi buih uollss.. akak kt WESTIN hotel uolls berlagak nih..vleyy...

tata

 
At January 25, 2009 at 10:25 PM , Anonymous Anonymous said...

bak kata pepatah,layan org gler kita jdi gler n buang masa pun layan korang2 ni..semoga Allah bg hidayah pd akak yg ckp pun x btul tu supaya menjdi insan yg mulia dunia akhirat.n jgn cpt melenting bila di tgur.cermin diri dulu n jgn menyesatkan rmai anak2 org lain lg.ws

 
At January 25, 2009 at 10:35 PM , Anonymous Anonymous said...

Anonymous said...

bak kata pepatah,layan org gler kita jdi gler n buang masa pun layan korang2 ni..semoga Allah bg hidayah pd akak yg ckp pun x btul tu supaya menjdi insan yg mulia dunia akhirat.n jgn cpt melenting bila di tgur.cermin diri dulu n jgn menyesatkan rmai anak2 org lain lg.ws..

inilah bukti org tulis tak pakai otak..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kalo bgus didikannnyer takkns esat anak org tu..msti ader sbb kenapa anak org tu sesat..so biasanyer keluraga lah yg menyebabkan sbb perubahan berlaku pada remaja ms kini..so tepuk dada tanya selere..jgn main tuduh jer...tak elok..BODOH~!!


iman

 
At January 26, 2009 at 1:16 AM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

Anonymous Anonymous said...

bak kata pepatah,layan org gler kita jdi gler n buang masa pun layan korang2 ni..semoga Allah bg hidayah pd akak yg ckp pun x btul tu supaya menjdi insan yg mulia dunia akhirat.n jgn cpt melenting bila di tgur.cermin diri dulu n jgn menyesatkan rmai anak2 org lain lg.ws

January 25, 2009 10:25 PM

===================================

assalamualaikum...semua.. maaf akak mandi lama sgt... ingtkan nk tegangkan kulit akak..kuar2 bath tub kecut kulit akak uollss salah teknik...

gittewww tamparan hebat untuk kakak yer.. tp xper akak akn bg lg tamparan hebat utk kepada mulot2 longkang hazzaabb....

terima kasih kepada mereka ittewww kerana membalas balik komen2 yg pedas hangat2 tahi ayam yer..gitteww..wahhh take over blog cik wan dah kakak..tp xper untuk cik wan jugak yer...

adek..kakak xmelenting pon.. kakak cuma bg IDEA jer vleyy?? kalau kakak melenting rasanya adek akan menangis berdarah dan hati bengkak kang... masuk spital.. nanti akak le bawak buah nangka utk adek..gitteww..

wahhh cermin diri akak ker??? akak selalu tgk cermin dek... akak rasa cantik ayu dan anggun sbb tu akak jd covergirl.. MAMPU???? kennzz.... sepondan2 akak...akak TOP k.. gittewww... (fingsannzzz)

owh bab pasal menyesatkan anak org lain??? perghhhh terkedu kejap ayat2 cinta dr mulut2 longkang gitteww.....akak xsuka menyesatkan anak org??? xsuka anak2 ikan lor sayang...akak suka...abg2 rempit... dirang ganas dek.. akak mmg suka adventurous....gitteww...tgk la dirang bawak motor kt highway ganas kan... seksi k..xlupa juga suami org....uppsss terpecah ketuban akak..gitteww... so jaga la suami yer di luar sana...mana tau jd mangsa akak....menagis berlagu aku stacy ok..cool yohh!!!

so kira akak nih menyesatkan anak adek ker??? plz la... buat per nk menyesatkan anak org dek...perasaan tu dtg sendiri sayang nk buat mcmner semuanya ciptaan-NYA...xcaya tanya la anak adek teww..upppsss PANAS!!! bukn kami menyesatkannya k.. byk la kejer akak nk buat.. baik menstabil kan karier akak sebagai SUPER TOP MODEL...lgpon esok nk bersiap pergi PARIS ada runway kt sana... MAMPU??

so kalau adek ingt akak ni org giler jgn la layan uolls.... buat akak teruja bab2 carutanz kt mulut2 longkang yer...

senang citter la nyehhhh...

URE NOT MY LEVEL AT ALL NYEHHH..!!!

nak sedarkan akak yer...hmmm I DUNT THINK SO..!!! PLZ CLEAN UP UR HOUSE FIRST..!! gittewww akak ckp omputeh uollss....

ok akak kejap lg ada practise DONATION FOR PALESTINE AT ISTANA BUDAYA.....MAMPUU??? akak nk bersiap dgn pakai high hill baru akak YSL 6inci uolsss....jgn menagis tgk akak catwalk k...muahhh

terima kaseh kepada peminat2 akak yg setia bersama akak... muahhhh

lots of love....gittewww...

(catwalk meninggalkan starbuck pavillion sambil melibas rambut ke kiri....ZASZZZ!!!!)

 
At January 27, 2009 at 12:32 AM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

assalamualaikum hadeq2 sekalian....hmm penat yer...akak baru balik dr tmpt maksiat..gitteeww...penuh janz..janz rempit... seluar ketat arghhhhhh berair mata akak....bukn apa lense akak warna pink uollss...so sampai umh akak terus bukak blog akak gitteww...eh silap blog cik wan...bukn apa akak rasa blog ini seolah2 mcm blog akak gitteeww... (fengsaannzzz)

so tgh2 pagi buta ini...embun jatuh ke bumi.. akak nk kasi pendapat sikit kepada sesiapa yg terasa..

KHAS BUAT KEPADA INSAN2 YG GEGEYH BELAJAR...

mcm ni lah... akak dengar adek dh benti belajar ek...dek dgr la ckp akak....sambung belajar plz..jgn berhenti belajar dek.. even mak bapak adik org berada kerr... papa kedana ker...smbung la belajar dek... tgk mcm akak belajar tinggi2 tau...bekerjaya akak skang...akak catwalk ke sana ke mari gitteww.. xjeles ke dgn karier akak?? xnk ker pakai pakaian berjenama mcm akak...CHANNEL...CAVALLI...DNG..dgn hasil titik peloh akak sendiri...adek2 lain menangis tgk akak tau..xnk jd mcm akak ker??? jgn jd mcm adik2 lain yg suka VERANGAN..xelok tau..keji perangai mcmtu berangan sana sini...NAN ADOO!! harus di rejam di kandang ayam jerkk uppsss...terlebih sudahh..

so mcm nih la.. smbung belajar k..prove to ur family tht ure genius..smart...an intelligent person...prove tht puak2 kiter nih bijak2 belaka...gittewww vleyy??? (nih yg benci bila akak ckp omputeh..terer giler kot..)

*fingsaannzzz...

kalau adek comel xsmbung study mcmner nk start keje??? susah tau skang nk cr kejer.. setakat ada sijil spm xlayak dek...nk dpt gaji rm2000 pon ala2 tempias air liur basi akak jer...xlepas dekk...akak dgr adik ni jenis yg bijak orgnya..sia2 dek xsmbung belajar..kalau akak jd adek.. akak nk sambung MASTERS OF CATWALK..vleyy?? biar TYRA tunduk kt akak sket..baru CURLUST!!!

so continue ur study my dear.. jgn nanti suatu hari menyesal xsudah..dgr la ckp akak nih.. byk kawan2 akak dh meyesal...mana yg pondan..yang HAUK...yg str8...nyesal uollss...tp akak pondan berjaya la...adik MAMPU kan..?? jgn fikir nk enjoy jer dik.. xkemana pon enjoy tu dek...bila adik dh abes study dh ada sijil.. nk enjoy ker apa ker... buat la.. at least masa tu adik dh ada keje n salary yg hebat dan juga ada sijil...nanti hidup adek apex pon senang...cari pengalaman untuk hidup yer sayang...akak mmg suka tgk hadek2 mcm uolss berjaya..byk kwn2 akak belajar yg sama course ngn adik tuh nun sana bertingkat2 kt menara petronas..adek xnk keje kt situ ker?? kalau akak teringin nk kejer kt sana... lg2 catwalk kt tingkat 44 tu..kt bridge tu..teringin nk buat catwalk kt siteewww...VERANGAN akak japs...hehe

dek byk budak2 lain nk study tak dpt...menangis berdarah diarang nk study xdpt tp adek dpt tp sia2 kan mcmtu jer...akak sedih... (mood sedih kejap...)

*finggsannzz


so kata2 akhir akak... sambung belajar utk fmly adek... dan juga kawan2 adik... so harap adek dpt pertimbangkan semula ttg sambung belajar adek itteww...kami sayang kamu....remember..if u need my help..akak SAKINAH BEGUM DINCH sedia membantu adek dgn tgn terbuka..bukn dgn kaki terbuka k.... akak TOP tau.. (fengsaanzz lagi)

ok akak nk beradu nih....nanti akak updated lg kt blog akak ini...berani mati aku kan..maap tuan rumah..akak over shadow sikit jerk..muahh!!!

owh ya..semoga adek cepat sembuh tau..byk mkn vitamin k..

assalamualaikum.....

(sambil membetulkan tudung bawal nya itteww..)

 
At January 27, 2009 at 12:35 AM , Anonymous Anonymous said...

askum akak..sihat ke.ha mcm tu la nasihat kat adik2.kami sebenarnya bukan bnci puak2 mcm u all cuma kdg2 adaah perangai2 yg -ve yg kami x suka .apa pun sya percaya akak ni boleh menasihati adik2 yg lain supaya built up their own crrier 1st .kalau akak x ksah we can b a fren.

 
At January 27, 2009 at 12:35 AM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

wahhhh gittewww.... boleh jer nk berkawan ngn akak... bukn apa kalau boleh pihak di sana saya sarankan tontonlah cerita SUTUN 1 dan SUTUN 2 dload jerk kt internet..

xsemestinya puak kami nih jahat or wht so ever.. n one more thg dun judge ppl like us is ugly or wht not... TQ

yang pasal apex berhenti belajar tuh.. akak agak terkejut..puas dh kami pujuk..cuma kami xpasti apa yg adek apex nak sampai buat mcmtu sekali.. but dun worry akak akn cuba yg terbaik utk adek apex dan juga keluarga apex..dan juga kawan2 apex ok...walaupon apex xkenal akak..gitteww..

so jgn lupa yer.. tgk cerita SUNTUN 1 dan SUTUN 2

akak nk g istana budaya kejap lg..menci la meeting2 ni...

tata

 
At January 27, 2009 at 8:02 PM , Anonymous deuxelmyra said...

ASSALAMUALAIKUM KAWAN2

wah.... panas sangat nie... walaupun i berada di bangunan yang ber aircond tapi terasa panas bahang blog u ni yer.... kepada sahabat ku wan khairy yang disayangi.... walau apa pun yang berlaku u tidak patut disalahkan atau lebih tepat DITUDUH. kalau i di tempat u pun i akan terase ribut taufan melanda satu KL kerna apa yang TIDAK dibuat tapi DITUDUH senang citer cm diFITNAH kan.......mmmm macam mana nie....

kepada hamba allah ...faham ayat nie.......i nie bukan nyer terlalu pandai... tapi khatam la jugak... hehehe( tetibe plak kan...)

AYAT NYER BERBUNYI BEGINI

al-fitnahtun al-shahdun minalkhat ( maaf kalau bahasa rumi nyer salah.. kalau ada jawi da masukkan da

Firman-Nya yang bermaksud: Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya.  (Surah al-Baqarah, ayat 191)

maka walaupun anda hamba allah tidak membunuh tapi dosa nyer sudah sama yer..... bertaubat ar.... mmg ada baik nyer kiter menegur kawan2 sekeliling kiter tapi mungkin cara yang awak lakukan hamba allah oi...tidak kene. kiter mesti menegur seseorg dgn cara yang profesional dan utk pengetahuan awak... org yang berpengetahuan tinggi dan kuat agama tidak akan mengenakan atau menuduh seseorg tanpa usul periksa... katakanlah mmg benar CIK WAN kiter nie berbudaya barat... ( katakan ajer... kalau budaya barat tak la salam parent cium tangan kot kan....) awak sepatut nyer menarik dia agar ke jalan yang betul dgn cara yang betul tanpa aib kan sesiapa .... bukan hanya bermain kata2 sahaja seperti sekarang nie dalam blog... dan satu lagi ... awak nie seolah-olah sudah mengaibkan org lain... itu bukan cara yang betul utk MEMPERBETULKAN org lain.... kalau CARA awak tu da tak betul.... AWAK KENE PERBETULKAN DIRI AWAK DULU SEBELUM CUBA UTK MENILAI ATAU MEMPERBETULKAN ORG LAIN.........

maafkan saya kalau saya salah ...
mmm mari berkongsi sedikit dgn saya....kepada hamba allah sila baca apa yang ingin saya coretkan dibawah sebagai seorg indan dimuka bumi ini....

HATI adalah organ paling utama dalam tubuh kiter dan nikmat paling agung diberikan Allah sebagai titik untuk menilai keikhlasan. Di hati lahirnya niat yang menjadi penentu sesuatu amalan diterima sebagai pahala atau sebaliknya. Niat yang baik dan ikhlas akan mendatangkan pembalasan yang baik. Dalam konteks amalan,niat juga membezakan amalan sunat atau wajib dan pembalasan Allah terhadap amalan tersebut.
Hati perlu dijaga .... SAYA ULANG... HATI PERLU DIJAGA dan dipelihara dengan baik supaya tidak ROSAK, SAKIT, BUTA, KERAS dan TIDAK MATI bagi mengelak penyakit masyarakat yang berpunca daripada hati. nak tau penyakit hati tu apa??????
Penyakit hati yang menyerang kebanyakan kita ialah penyakit fitnah, sama ada menjadi penyebar atau mudah mempercayai fitnah. ADAKAH ADA DIKALANGAN KAWAN2 KU SEKALIAN TERGOLONG DALAM KATEGORI INI???? NAUZUBILLAHIMINAZZALIQ. jauhkan yer kawan2....


Apabila fitnah tersebar secara berleluasa, ia bermakna nilai agama sudah musnah dalam diri seseorang . Maka kawan2 JGN biarkan nilai agama anda musnah dalam diri anda....

Dalam konteks dunia IT, tangan yang menaip tulisan fitnah mewakili lidah yang semua sekali berasal daripada fikiran yang bersumberkan otak kurniaan Allah.
Teknologi yang sepatutnya digunakan untuk kebaikan disalahgunakan untuk menyebarkan fitnah. Penyebaran fitnah melalui SMS yang berleluasa memaksa kerajaan menetapkan peraturan semua pemilik kad prabayar didaftarkan. jgn smpi nanti nak comment blog kene reg baru leh guna.... time tu tiada siapa bole letak nama hamba allah....semua terpampang.... KENAPA PERLU MENYEMBUNYIKAN DIRI? KENAPA? itu soalan saya.... KALAU BENAR INGIN MENEGUR... SILAKAN TAPI DGN CARA YANG BETUL.... SAYA ULANG CARA YANG BETUL. TIDAK ADA SLAH NYER KALAU MUNCULKAN DIRI...DIBAWAH INI FIRMAN ALLAH ...
cik wan mmg betul ttg JAHIL yang u lafazkan

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan”.  (Surah al-Hujurat: ayat 6)


Mungkin ramai menyangka perbuatan menyebarkan berita fitnah sekadar satu kesalahan kecil. Sebab itu, perbuatan seumpamanya dilakukan seperti tiada apa merugikan.

Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga.
Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah”.  (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)
Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.


Akal Allah beri adalah untuk kegunaan yang bermanfaat, bukan untuk merosakkan dan memecahbelahkan org lain , juga bukan untuk kesenangan dunia semata-mata . semua akui tu . bagaimana dgn anada semua????/

da pebnat da deux mencari hujah2 utk hari ini... deux nak gio makan jap.... nanti sambung balik k....

 
At January 30, 2009 at 1:05 AM , Anonymous Anonymous said...

wah.. skrg makin hangat blog che wan.. knape syp syp je makhluk tuhan tue..? da insaf ker? harap2 da bertaubat laa yang menunding jari tanpa usul periksa.. well down akak sakinah a.k.a. esotik.. kata2 yang lantang...

 
At January 30, 2009 at 5:39 AM , Anonymous Sakinah Begum Dinch Binti Mat Top said...

TERIMA KASIH KEPADA MEREKA2 YG SOKONG AKAK.....GITTEEWW...

bukan apa..akak yg tua kt sini harus tunjukkan teladan yer....tp xper..semuanya sudah berlalu.. harap2 mereka dpt jalan penyelesaian...

hikhik akak mmg EKSOTIK sbb tu akak jd COVERGIRL....MEMPEWW??? gitteww..

ok akak ada keje sikit.. karier akak semakin meluap..dah tahap kemuncak..arghhhh suker la jd TOP MODEL....MEMPEWWW???

tata..

(meninggalkan butik KOKONTOZAI dgn cekak pinggang...PARIS nyehhh!!! MEMPEW??)

SAKINAH BEGUM DINCH BINTI MAT TOP

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home