Alpha DSLR A200- Sonia perez

Ramai yang dah teka betul Chenta aku post semalam. Hahahahaha. Ari nie aku nak perkenalkan kepada UMUM. Nie lah chenta baru aku, namanya Sonia perez( tetap nak ada Venezuela nya) dah nama sonia, harus berjantina wanita yer. Wanita yg ayu, manja dan VOUGE. Sonia sangat mesra ngan Casper aku yer( laptop kesayangan aku). sah2 mereka saling memerlukan yer. hahahaaaa... Keinginan utk memiliki sonia sebenarnya dah lama di impikan. Alhamdulilah ahad lepas sudah terlaksana. Kegunaan sonia??? tak kan nak buat g pasar kan... haruslah diguna untuk menangkap gambar2 yg menarik lagik tertarik.


Sejujurnya aku membeli kamera nie adalah untuk kegunaan peribadi. Akan digunakan utk majlis2 tertentu sahaja.Majlis2 penting dan paling mustahak hanya akan ada aku, baru ada sonia.( harap paham maksud tersulitnyer). Banyak betul chenta baru utk bulan nie, orang kata itu adalah rezki... Tapi jika ada yg DENGKI mereka akan kata, itu adalah nak menunjuk. Tapi untung menjadik aku, kerna aku tak pernah kesah ngan kata2 manusia dengki cam tue. Sah2 namanya blog, haruslah aku bercerita tentang apa yg aku nak kongsikan. apa yg terbaru tentang aku, jika ada yg x berkenan jgn buka blog nie, nanti ko akan makan hati!!! (kwn2 aku sowang pun tak tau aku sudah miliki sonia, jika meraka baca blog nie baru tau. kecuali maksu dan sham lah) Rezki dan berkat kumpul duit, barulah impian utk memiliki sonia tercapai. So kpd kwn2 yg ingin mendapatkan kamera begini, mulai sekarang, jimat2lah dan kumpul duit. Korang jugak boleh memilikinya.Percayaaaaaaaaaaaaaaaalah. Amalan menabung adalah satu hobi yg baik.


Aku kini tahu guna kamera jenis nie sikit2. masih banyak perlu dibelajar. Sesungguhnya terima kasih kepada mahaguru dan buku panduan.hahahah. Hasil pic2 yg disnap korang boleh lihat di rencana sebelom nie... itulah hasilnya. Aku kini x payah edit lebih2. Sbb sentuhan edit semua ada dalam kamera nie. Canggih!!!! Klu x edit dah chantik, jika ada sentuhan edit haruslah MAHA chantik jadinya.


  • Super SteadyShot® Image Stabilization
  • 10.2 Mega Pixel CCD
  • High-Performance Bionz™ Image Processing Engine
  • Advanced Anti-Dust Protection
  • 2.7" Clear Photo LCD monitor
  • 9-Point Center Cross AF Sensor with Eye-Start® activation
  • High sensitivity ISO 3200 setting for low-light shooting
  • 3 Frames-Per-Second continuous shooting
  • Enhanced D-range Optimizer
  • Versatile 40-segment honeycomb-pattern metering
  • Included with the versatile SAL1870 all-purpose lens, and the lightweight, compact SAL75300 telephoto zoom lens
Banyak lagik kelebihan dia, buka internet carilah sendiri okey!! Tapi sgt syokk okey. Knp sony jadik pilihan? kenapa bukan canon atau nikon??? nak tahu sebabnya???? tanyalah mahaguru! hahahah.. taklah ketiga2 jenis kamera diatas sama jer fungsinyer... boleh snap pic chantik. Aku memilih sony sbb lebih Vouge , sweet,canggih dan mesra senyuman.(tetap). Harus sale sony akan melonjak naik pas nie. hahahah.. maksu nanti wan temankan maksu g beli yer...

Jika korang tanya harga brapa cik wan??? jawapan aku, 'biarlah rahsia'.. tapi agak lemah lutut jugak masa menyerahkan duit kat kedai tue. hahahahahha. Kpd kawan2 gue yg nak merasa menjadik model seperti maksu,apex,paolo dan twiggy mehhh ler jumpa aku. aku akan memodelkan korang semua.(tetap!!) jika korang bertanya lagik, ada hati nak jadik photografer pro ker??? jawapan aku, tidak! tapi aku minat utk snap pic2 yg menarik. Minat aku hanya pada supermodel. THX. So aku beli kamera nie hanyalah utk kegunaan aku, dan kepuasan aku. Jika ada rezki dan minat mendatang, mana tau aku boleh jadi photografer pro. kan!!

model ke2 hasil sentuhan sonia perez...NEXT siapa?

*kini aku dah bersedia utk terbang lagik tinggiiiiiii............

11 Comments:

At March 11, 2009 at 4:37 AM , Blogger Cik Remyza said...

ewaahh ewaahh...

dah beli kata nyer

 
At March 11, 2009 at 5:41 AM , Blogger PHEEZ said...

AWAS im NEXT!!!!!!

=)

patut la hr tu dok photosoot segala... hehehehe

 
At March 11, 2009 at 6:12 PM , Blogger wan khairy said...

udah beli..
suka melihat seni yg chantik.

harussssss la phezzz..
ini la agenda kita seterusnya...
pose!!!!!

 
At March 11, 2009 at 10:18 PM , Blogger MAXWHITE Skincare said...

sayalah model ke dua itu..konsep apa?bangus dri titdur trus shoot.haha

 
At March 11, 2009 at 10:36 PM , Blogger PHEEZ said...

agenda yg akan memecah alam semesta ini.. TETAP!!!

 
At March 12, 2009 at 12:54 AM , Anonymous Anonymous said...

tue dia nama.

sonia perez.

tetap nak ada tradmark venezuela dia.

haaaaaaaaaaa.

apa2 pun ko mmg kayo.

gaya ada.muka ada.duit byk. baik ati. kwn yg baik. baguih betoi.

jaga sonia baik2.

setiap hanq beli musti nak ada nama. bagus sgguh.

-krol-

 
At March 12, 2009 at 2:34 AM , Blogger Dihidangkan dgn penuh sexi oleh ~MaksuHakim~ said...

sapa -krol- ni erk cik wan...


ye ye saya setuju cik wan kawan yang baik...cuma jgn buat spoil je ngan dia...
nanti awassss

 
At March 12, 2009 at 9:09 AM , Blogger Achu said...

wah impian akhirnya tercapai... baguih2... leh laa nk pose2 gak.. hehehe

 
At March 12, 2009 at 6:06 PM , Blogger wan khairy said...

krol tue kwn jauh maksu...
wan pun x pernah jumpa...
dok cmmnt dlm nie sajor.

krol- makasih yer.. ko slalu pujik melambung. x larat nak kembang okey.

acu- akhirnya. alhamdulilah.

 
At March 12, 2009 at 8:12 PM , Anonymous Anonymous said...

gue mmg x ikenali sesiapa.

termasuk cik wan sendiri.

minat baca blog dia saja.

peminat no 1 kot.

-krol-

 
At March 22, 2009 at 6:16 PM , Blogger Mr Elmo said...

nak gak la jadi next model ko..
lalala..
hee ;p
aku pown impikan benda yg samew...
tggu hasrat tercapai cm ko jew ni..
gigih megumpul..
arghhh....
lg ckit..lg ckit... ;pp

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home