Chenta baru

Semalam Muktamadlah jawapan kepada Hp lama aku. Memang masuk Air laut!!!!!! Orang kata klu sesuatu benda dah 'masuk air' maka ianya x boleh diguna pakai lagik, walaupun dah pulih. Sah2 'masuk air' kan, harus akan ada yg x betul nanti. So dengan sebulat bijik mata aku nie, maka aku bertekad utk tukar hp. ayat2 aku ngan lisa(tauke kedai)

Babak pertama:

aku: lisa i nak tukarlh Hp baru, hp lama dah masuk air.

Lisa: boleh..boleh..boleh...

aku: boleh ajer. i nak yg terkini,bagus,kualiti dan yg penting VOUGE.

Lisa:U pasti nak nokia kan??? Nokia 5800 Express Music bagus!

aku:realy? harga? kwn i sorang dh pakai nie, tp dia ala2 menipu dihujung sinar.( nada kecewa) sinar aper?(entahlah aku tak ingat cam mana ayat aku bagi lisa, tp cam tuelah)

Lisa: tipu apa??/ kwn u yg mana????

aku: Alahhh kwn i si @#$ tue. hahahhaha. dia janji x nak beli hp. nak sehati sejiwa segala. Sekali dia beli dulu yer... Biadap versi derhaka sgt!!!!( hampir2 nak murka lah)

Lisa: owhhh itu jer? yerlh u kan slalu dahulu dr segala2, pasti dia nak sorok2. atau nak kasi suprise. Tak per mehhh u belilah jugak.

aku:suprise???? Haus!! kantoiiii adalah. K, la lisa i nak cm nie jugak!!!! hp lama tolak yer.

Lisa:okey. i g ambik, nanti dh siap u turun k. g naik keja dulu.

aku: baiklah. nak harga paling istimewa yer........

Lisa: bolehhhh. tp jgn bagi tau kwn2 u erkkk!!

aku: perlu ker bagi tau mereka??????? harus 'biarlah rahsia' pas nie. dunt worry lisa. kita kan saudara sebanggunan. hahahahhahaha.

lisa: ok..ok..


-TAMAT-


Babak kedua:

Lisa: wan hp dah siap, boleh turun bawak duit sekali.


aku: lisaaaaaaaaaaaaa, i sampai!!!! i bawak sofa opis i utk gadai, tak bwk duit. hahaha

Lisa: wahhhh cepat turun, opis x bz?

aku: kata suruh turun kann.. x bz pun opis. duduk menguap jer.

Lisa: wahhhh 8GB u mau buat apa??? so i masukkan file2 lama dlm nie yer?

aku:entah lisa. sumbat jerlah apa yg patut nanti. iyerrr masukkan semua.

Lisa: tunggu sekejap yer.....

aku:okeyyyy...

sesi kedua banyak membelek hp baru dari bercakap. so aku tamatkan disini.


So sekarang aku dah ada chenta baru..... Harap x masuk airrr hp nie. fobia dah nak lompat2 kat laut. very the bencana alam sebenarnya.hahhahahaha. boleh masukkan 1000 lagu, mampos nak dengar kan? hahahahahha... x sabar nak masukkan lagu2 yg pelbagai irama. lalalalallalalala... Niat pas nie nak beli apa pulak??? 'biarlah rahsia'.

*aku sayang hp lama aku...byk kenangan... tp hp baru ini akan mencipta kenangan baru.

5 Comments:

At March 6, 2009 at 7:44 PM , Blogger PHEEZ said...

sayang....ala xbesh la suprise2 ni...baik kiter senyap..xelok menunjuk2....org2 KAMPUNG jerk buat mcmteww... xseswaiii la..... CHOY!!! sesiapa bersikap begitteeww....
d
Dipandang Rejam yer...

 
At March 9, 2009 at 9:59 AM , Blogger Hid said...

tepon tu best. hid dah godek2. tp cam penat sbb cam touch screen. hahaha..

have fun with ur new phone wan :)

 
At March 9, 2009 at 7:28 PM , Blogger wan khairy said...

siapa?
siapa?
siapa?
siapa menunjuk?
sbb tue i senyap2 jer...
ala2 'biarlah rahsia'

mana ada heboh...
siapa baca blog nie, maka dia jer yg tau.. tak perlu yer... sms rakan2 yg lain utk memberitahu bahawa saya sudah ada hp baruuuuuuu!!!!

tidak perlu yer...
hahahahahahahaha...

baik rejam kpd sesiapa yg beranggapan i nie menunjuk!! nescaya manusia itu sgt busuk hati serta hasat dengki.. dlm ERTI kata lebih mudah... DIA JELES LAH 2!

hid,
besh sgt.
touch ngan penuh kasih syg.
hahahahahah...

 
At March 10, 2009 at 12:49 AM , Anonymous Anonymous said...

wah

cik wan kita dh ada hp baru.

kes hp lama masuk air, terus hp baru

hebat!

ada hikmah yer.

heeeeeeee...

kes menunjuk ngan becerita lain.

so krol rasa tiada apa perlu cik wan kesahkan.. janji Mantop!!

-krol-

 
At March 12, 2009 at 9:06 AM , Blogger Achu said...

wah hp baru.. da samer... hehehehe.. tapi tetap nk menghanjingkan... gigit baru tau... :P

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home