Pasport owhhh pasport

Semalam aku g Jabatan imigresen kat wangsa maju sana ngan acu dan amal utk buat pasport. Ingat hari isnin tak ramai org, tapi sangat RAMAI yerrrrr.. kaya kerajaan. (tetiba) Dah beratur segala, ambik no giliran sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii:

akak melur: Ehhh tadi ceq tak ic nie kat depan???

Aku: depan? tak punnnn mereka tak ceq pun.. terus bagi jer no giliran.

akak melur: ic adik tak boleh baca nie...

Aku: motip? tak reti baca ker?...

akak melur: nie tgk sini, masuk dlm sistem, ic adik x leh di baca melalui sistem.

Aku: salah sistem la tue..

akak melur: adik kena g buat ic sementara nie, kat sebelah jer.. pastu dtg kat akak balik k.

Aku: kat sebelah? x yah ambik no kan? (busuklah akak melur nie , cakap dlm hati)

akak melur: iyerrrrrrr dtg terus kat akak.

Aku: baiklah!!

so, nak tak nak aku kena g JPN kat sebelah jer, buat ic baru lah.. tapi dia akan bagi ic sementara. Yang penting kena ambik no lagik!!!! BIADAPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!! orang ramai nak mampos, kuanter bukak 2 jer.. Sangat LAHANAT!! dah tak cukup kaki tangan ker apa aku pun tak tau.. Ramai yg menganggur kat luar boleh bekerja jika tak cukup kaki tangan. Aku memang nak hangin... Pastue mamat yg keja dlm tue, buat muka ketat yer.. Dah lah dia yg ambik gambar... pastu buat muka biawak, mmg aku pun x ada hati nak tgk kat lense kamera masa nak ambik pic utk ic baru aku. Nak tau hasil pic aku???? Sangat Membunuh!!!! mmg muka gangster yer muka aku. Ada berani??? Aku hanya mampo bersabar dan tggu nak menghanjz mereka dlm blog aku. Sib baik masa aku tggu giliran, ada pakcik tue mengamuk2 dlm tue.. Aku sangat suka ngan tindakannyer.. pas dah selesai aku g kat akak melur terus.

Jabatan imigresen bagus yer... semua kuanter bukak.. sbb tue cepat!!

Aku: akak dah siap.

akak melur: nak surat beranak...

Aku: nah!!!!!!!

akak melur: tggu no giliran tadi utk bayaran..

Aku: thx.

Selepas dah selesai bayar, kami g mkn kat situ2 jer... dan balik umah. 2jam lagik ianya siap. so balik umah acu. Pas 2jam kami pun g balik utk mengambil paspot ituew. Akhirnya selesai dan siap chantik yer. Itu aku pujik, cepat, pantas dan teratur. JPN? Azab, hauk dan laha. walaupun muka aku nampak gemuk dlm paspot dan gangster dlm ic ianya akan menjadik kenangan kat aku. Tak sabar nak tggu ic aku siap. Aku bagik 5 bintang kat jabatan imigresen. Aku bagik gunung berapi kat JPN.

Pasport dah siap... tak sabar nak melancong sana sini.. (walaupunnnnn)

* Realiti itu menyakitkan hati, jika hanya mampu berfantasi, mundurlah ia...

6 Comments:

At March 23, 2009 at 10:20 PM , Blogger Maksu @ Hakims said...

Teringat masa mula2 maksu buat pasport dulu...maksu nyer ic tak bole baca kekdahnya padahal baru je buat...Tetap kene tukar yg baru jua...
dah buat yg baru jua, stil tak bole baca, rasa waktu tu mcm nak cekik2 je org kat kaunter tu.Nasib baik lah waktu tu maksu tak kerja(menganggur)so byk la masanya..
so maksu mmg setuju bintang yg wan bg kat JPN tu..Imigresen ok...

 
At March 23, 2009 at 10:25 PM , Blogger wan khairy said...

kan?? mmg JPN - binatang!!!
laha jer.... salah mereka kot. cip rosak pun mmg salah mereka... sah2 aku mmg jaga ic aku nie.
tetiba x boleh baca, pastu mintak bayar rm10 hinggit, tggu 4jam!! binatang ke tak tue?
pas nie aku tak taulah boleh baca ker tak... klu tk boleh gak, mmg aku rejam mereka ke dlm mulut gunung berapi.

 
At March 25, 2009 at 7:56 PM , Anonymous Anonymous said...

wah udah ada pasport.
nak kemana la tu kan????

-krol-

 
At March 26, 2009 at 6:39 AM , Blogger Maksu @ Hakims said...

Tau takper wan....
yg penting maksu dah siap tukar IC baru pun lepas 2 minggu siap..IC BARU NI, diulang IC BARU..dinch jua boleh baca..tak ke pukkkkk nama nyer tu....
hangin satu badan


okeh dah ada pasport boleh la kita buat perbincangan yer(tetiba)

maksutnya dah bole la runaway kat obersea lepas ni

 
At March 26, 2009 at 7:01 PM , Blogger wan khairy said...

harus..
boleh berbincang kemana arah tujuan hidup kita lepas nie....
lagik lebarrrlah sayappp menyepak!!
hahahahahahhaha

 
At March 30, 2009 at 6:27 AM , Blogger .::EdDy BaNoD::. said...

ada pasport ni..
kaki sure gatal nak berjalan

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home