Jangan tegur

Semalam aku g tengok citer 'jangan tegur' kat TGVKLCC. Sebelom citer start aku sempat g shopping baju ngan apex untuk party kak aida... (merah atau kuning temanya) perlu ada merah lah???? tak sesuaiiii!! sib baik ada pilihan lain iaitu kuning... So baju kuning ler kami shopping! Pas abis shopping baju, kami pun g ler tengok citer nie.. Teruja dan berdebar2 okey. jom tengok 5 terbaik dan terburuk utk citer nie....


TERBAIK:

- Lakonan rasuk oleh nadia mustafa(baizura) sangat Emely rose okey!!! cool. i like cakap bahasa siam itu.. pastu berubah ke bahasa melayu... HEBAT!!

-Lakonan rasuk dari Julia Ziegler WOW sangatlah menggerunkan dan sempoi giler. MMg julia pandai giler bawak watak itu berbanding time x jadi hantu. hantu arab yg dibawak julia sangat menggerunkan dan sampai sekarang aku terbayang2 lidah dia tue. AIYOOOOOOOO...

-bunyik latar dia masyallah kuat nak mampos!!! setiap detik sentiasa akan mendebarkan.. Sbb dari sunyi, tetiba arrhgggggggggggggggggggg... sapa yg tak terkejut!! bila2 lagik bila ada bunyik gendang, adalah hantu pastue... hahaha..

-jalan citer okey!!! tak terlalu mudah, tak terlalu susah untuk paham. nicelah!!! untuk tontonan sekeluarga. katernya..

-hantu2 yg datang cam lahalh... mmg hantu sangat!!! dan bunyik suara2 hantu very the 'RAKSASA' i like.... pembaharuan.. idak ler jerit2 jer.... makeup hantu jugak superb. bagus yer!! berkesan.

BURUKS:

-lakonan Pierre Andre terlalu 'lembik' dunt no, aku sangat tak suka. cam tak sampai.. cam tak perlu wujud pun tak per.

-lakonan julia time tak jadi hantu sangatlah buruksz. Cam kekok ala2 tak reti berlakon pun ader. Aku pun hairan apa puncanya.. nak seledik jap!!! time jadi hantu, punyalah hebat! walaupun aku tak paham bahasa arab tue, pastu masuk bahasa melayu, ianya nampak natural dan chantik. MMg sesuai jadik hantu jer sepanjang masa.

- Skrip ada punca jugak kot!!! dapat dilihat skrip dlm citer jangan tegur sangatlah 'Drama' sangatlah menampakkan mereka nie 'Berlakon'. skrip tak nampak real. sbg contoh aku bagi:

julia: 'maksu bila kali terakhir baizura dilihat?'
maksu: 'Seingat maksu kali terakhir baizura bersama kami adalah sewaktu kami menjalankan upacara menghalau hantu.'( very the bahasa melayu tersusun u allsz, SPM boleh dapat A untuk karangan yer.!!) sepatah2 mereka bercakap yer... (tak sesuai tau!)

aku bukan apa, maksu tuelh dah kekampung, baju, makeup,watak punya penghayatan dah bagus, sekali kuar ayat2 dialong very the ikut skrip sgt. nampak kekok dan tak natural. walaupun maksu itu ialah elly suriati okey(pelakon hebat) sorry Pierre Andre skrip ko mmg menakutkan. Banyak lagik korang boleh lihat ayat2 yg sangat ikut skrip!! susah nak cakap, baik g tengok jer.

- masih ada aksi2 seperti jangan pandang belakang serta congkak.MOTIP???? tak de ilham dah ke? hurmmmmm....

-filem nie mmg seram, tapi kualiti tak berapa bagus untuk dibanggakan. untuk seram mmg SANGAT seram. Utk kualiti sorry... cam tgk sambungan jangan pandang belakang atau congkak jer. sama! tapi aku suka citer nie dr kedua2 citer sebelom nie.

itulah pandangan aku untuk citer 'jangan tegur'. Seram... Saspen....Mendebarkan.... Aku enjoi sangat. Yang paling pengting 80% aku banyak tutup muka jer!!! seram dowh!! bunyik dia tue yg tak tahan(kuat giler), yg buat citer nie menyeramkan. Sepatutnya kena tukar tajuk citer nie, 'jangan tutup muka' BUKAN 'jangan tegur'.hahahahha. Boleh dikatakan semua org banyak tutup muka okey, bukan aku jer. Yang paling syok banyak malam dari siang!!( jahanam sgt, penat doh tutup muka) Aku bagik 3.9 Bintang tuk citer nie. G la tengok, tak rugi.. sebab bunyik dia tak akan dpt bila citer nie kuar TV. Enjoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

*party..party... debaran ari ahad makin terasa...

6 Comments:

At April 17, 2009 at 1:26 AM , Anonymous Anonymous said...

ulasan ko membuatKAN aku nak g TENGOK.
gu-gud.

-teedx-

 
At April 17, 2009 at 7:58 PM , Blogger wan khairy said...

bagus2...
pegi le tgk k...
jgn tutup muka!!
hahahaha

 
At April 19, 2009 at 9:56 PM , Blogger ADLIN ALAWI said...

memang best kan movie ni...

 
At April 19, 2009 at 10:00 PM , Blogger wan khairy said...

hahahah...
besh!

 
At April 19, 2009 at 10:58 PM , Blogger Dihidangkan dgn penuh sexi oleh ~MaksuHakim~ said...

maksu dalam filem tu tak sama dengan maksu kamu diluar sana yer..maksu kau yg reality sgt baik hati(tak main la koyah2 ni)maksu tak main la jampi2 ni...



ahad ni ada party ke u aaalz?

 
At April 20, 2009 at 12:21 AM , Blogger wan khairy said...

maksu yg wan kenal mmg baik pun!!
maksu dlm citer tue jer jahat...
hahahahaha...

bukan party syg..
tp photoshoot.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home