krabi-thailand

LCW kembali!!!! sibuk jer yg lain kata blog nie bersawanglah, berhabuklah, berkulapuklah.. sedangkan blog sendiri pun punyai zaman kemarau yg panjang.(hahahah). sowie yer lambat update setelah hampir seminggu krabi dalam ingatan. sedeh!! Seperti ketahuan semua, episode krabi ini adalah permulaan. banyak lagik pic2 akan dimasukkan dan akan dipertontonkan. agar yg tak jeles jadi dengki.. yg dengki jadik iri hati.. ITULAH TUJUANNYER. hahahahaha. moh saksikan cerita disebalik cerita.....


Kami pergi ber5(ehhh ada 7, tapi 5 jer disenarai bersih nurani dan jasmani) jika ada yg terasa meh aku rasakan lagik perisa itu... Sbb itulah aku. Bercakap biar jelas! bercakap biar suluh muka sendiri. Adakah jernih atau keruh.. jika keruh jgn nak pepandai mengeruhkan muka2 yg sentiasa jernih. (aku klu bab2 nak kias atau mengata mmg NO1, so baik larik tajuk sebelom tajuk nie yg diperkatakan) Aku g ngan apex,acu,amal dan rifaiiii. kami ber5 pergi sangatlah HAPPY!! (sambung)*

Kami g 5 hari 4malam. Setelah hampir 5 bulan menunggu, akhirnya saat itu tiba ngan cepatnyer. Kami dok kat Amandari-krabi. Tempatnyer super hebat. yg penting pekerja2nya sangatlah peramah, wlpun bahasa inggerisnya terasa cam bercakap ngan org jerman/mexico.

bilik dia besar, boleh muat 10 org(klu kemut nak kuar duitlah) hahahah... Bersih dan aman sentosa.(ayat pujik x boleh blah) Apa2 pun klu tito pasti payah nak bangun.... Urrgghhhh...

nak berenang?? tak payah susah2 turun... Terjun jer terus dari balkoni pasti cedera parah! hahaha.... sempat buat renang berirama kat situ sekali jer dalam 5 hari tue.. sebab aktiviti kami sangat penuh!! hari pertama kami abiskan kat bilik dan club sebelah malamnyer..

Sebelah malam pulak kami plan utk g samba a.k.a cha cha semperna nak sambut buzday achu yg ke 26. tua sudah!! Epy buzday achu + moga pjg umur + murah rezki + bahgia hendaknya + cepat timang anak + kan? hahahaha.. Sebelom g club kami g makan. makanan kat sana jgn cakap lah sgt sedap. Nak tahu club kat krabi besh ke tak??? jawapannyer = sangat biadap! knp biadap? masuk mmg free.. music rnb ( sama jer cam kat kl, lagu britney banyak okey!) yang tak besh nyer ialah kerajaan thai telah istiharkan club sebagai kawasan larangan merokok. Memang super lawak dan hanjz. so sapa nak isap rokok boleh keluar dan masuk balik sesuka hati.. sbb tue club kat sana free k. tak ke mampos kuar masuk kuar masuk???? buat penat!!! Tak sampai sejam duduk kami pun berangkat pulang!!! cha cha kat bilik lagik besh.. tapi dpt gak lah merasa club kat sana wlpun azab pertaka!!

Hari kedua, kami naik speed boat ke phi phi island(pulau yg wajib pi klu korang g krabi) tempatnya mmg jauh. semakin jauh pi semakin putih biru airnya. Dan semakin ramai warga asing berbogel segala. pic diatas utk jack kerna dia dah lama tak cuci mata. dan nasihat aku utk jack,' jack lebih baik ko g bercuti cepat sebelom buta' hahahah.. phi phi island sgt besh dan mengambil satu hari utk berhibur tgk ikan2 di laut dan darat!!(motip darat?) pagi korang g, petang korang akan dihantar balik. syokkkkknyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Didalam laut jugak kita boleh saksikan maksiat. Dimana2 skarang. hahahahha. phi phi island korang boleh snorkling kat laut dalam yg dalam! ada anak jerung, anak pari (mana mak bapak anak2 nie? propaaa tau!!!) sekali dia datang mau jenuh nak pose depan dia sebelom kena ngap!! hahahha, sesungguhnya ikan2 kuning mmg banyak kat sana. ingatkan malaysia jer banyak ikan2 tue. rupanya dimana2, ikan2 kuning akan bermaharajalela. mana ikan biru?merah?nemo?dory? semuanya kat mana?? rupanya2 ikan2 diva ini berada di bwk lagikkk.. bukan atas.. so selam sedalam2nya korang boleh tgk mcm2 ikan. ikan bintik2 yg nyeri pun ada. macam2 lah... wlpun aku cam ngeri2 manja tapi tetap redah dan selam utk melihat hidupan laut yg tenang. Pas abis selam +jemur + pose + cuci mata = kami pun pulang ngan epy sgt!!!

hari ke3 kami pi 4 island. Jenuh lahhh selam lagik dihari ke3. Kali nie kami pi naik bot panjang, slow sikit tapi syokkk.. Terasa gegaran ombak, jgn terbalik sudah. budak kecik kat atas tue suruh aku snap pic dia. paling tak tahan dia bole pose okey!!! sgt teyona! hahahaha.. itam jer teyona . buruksz jer teyona .. merasalah teyona fames pas nie. hahahahah..

haaa nie plak pakcik adik teyona kita, aminat namanya!! hahahaahahahah.... sungguh tak sesuai mintak aku rokok, tapi aku cakap abis!! sah2 rokok aku kat sana tak der jual, ada hati nak mintak. tapi bot panjang tue chantik dan banyak seninya.dari atas bot boleh lompat masuk laut. tapi aku tak buatlah. minah2 dan mat2 saleh jer buat sbb mereka mampo timbul.. aku klu lompat dari atas terjun laut mmg akan kekal kat dasar laut sana. hahahahahha....

Selam hari ke3 jugak besh. lagik banyak ikan2 kuning dapat kita lihat!! (kahkahkah, rasa cam nak bunuh jer ikan2 kuning supaya ikan2 lain pulak yg ambik alih) keindahan batu karang yg mati dan idup dpt kita saksikan... hebat ciptaan ilahi. Hari ke2 kehitaman aku semakin ketara. cam anak nelayan pun ada . hahahahha...

4 island sgt memenatkan, dan kami antara penghuni bot paling lambat akan naik bot. sbb nak pose2 kan.. so harus ketat muka mat2 saleh dlm sana melihat kami. sbb dah jemu tunggu kami. hahahahhaha... biarlah sambil buat muka tak bersalah. selamat tinggal laut, kerna hari 4 kami tak akan mandi laut lagik.. klu mandi jugak musti korang dh tak dapat cam aku sekarang. hahahhaha....

Hari ke4 kami g naik gajah. fuyooooo besh. Apa yg pasti aku gayat ngan gajah. yang lain okey jer.. boleh pelok ciom segala tapi aku sgt takut ngan gajah. paling serasi ngan gajah ialah achu dan amal. Baru aku paham kenapa!!! hahahahahha... so pas nie klu jumpa insan2 yg besar aku akan gunakan ayat gayat sebagai pengganti . besar gile gajah. terbayang klu lah tengah naik gajah tue, tetiba gajah itu mengamuk, mau 10km terpelanting aku. Aku naik ngan apex. paling penting gajah yg kami naik paling kecik berbanding gajah achu ,amal dan rifaiii.(giler bagak besar) Dan semakin paham aku kenapa! hahahahahha.. pandai kita org pilih gajah mengikut saiz badan. Achu sowie amal pun sowie tercarut sikit je. hahahahha..

Selepas naik gajah kami g mandi kat Emerald pool.. biru nyer air kat situ... ingat kat laut je biru. Kat sini tertinggal suar CK aku. (biadap sangat!!) suar kecik yer, bukan suar jeans.. klu suar jeans mau aku suruh driver tue g ambik. Tp aku sayang suar kecik CK aku tue... Dah dua musim dia berkhidmat utk aku. masa kat pangkor dan kat krabi. hukhuk sedeh. boleh? hahaha. pas tue kami g 'Hot spring' mmg hot wlpun tempatnya air terjun bukit merimbun. Tapi kami tak mandi sbb dah penat mandi. g pose2 pastu balik.

saat2 terakhir sempat cari cenderahati utk kawan2 tersayang. Aku beli apa yg mampu. Atlist ado dari nan ado. kan? ada jugak kengkawan yg g bercuti x beli apa pun kat aku. so aku belilah utk mereka2 yg g dan beli kat aku cenderahati.... sebagai tanda kita mmg sahabat sejati. yg sentiasa ingat wlpun dimana kita pergi. bak kata rifaiii ' i tak shopping utk kawan2 kecuali utk keluarga' clasz statment ko. haahahah.. tapi i ada kengkawan yg ingat kat i, so apa salahnyer.shopping lite2 jer.. sedihnyer sbb esok kami bakal pulang.

Setelah penat menghebohkan diri kat sana, kami ber5 ehhh 7 berangkat pulang. Wlpun ada yg kata aku nie hipokrit (WHATEVER!!!) aku tetap epy ngan kawan2 aku kat sana. Sungguh tau HAPPY.* Walaupun tahu manusia itu sebenarnya dengki! kesian hidup cam tue.. . Masa perjalanan balik aku dapat snap awan berbentuk binatang nie. so aku hadiahkan kat insan yg kata aku hipokrit tue, supaya hidup lebih maju dan jaya. Menyalak banyak2 pun tak guna sbb bukan kwn aku pun.(kwn baik achu pelok ciom, hahaha) Aku windu saat bersama2 ngan acu,amal,apex dan rifaiii kat sana. Kepada achu dan amal, makasih yer sebab plan kita berjalan lancar sekali lagik, epy sangat2. Kepada rifaiiii makasih sbb banyak belanja makan dan epy bersama2. nanti kita plan g bandung plak k. boleh shopping tak hingat dunia.

*nantikan pic2 lain.. krabi dalam kenangan. bandung bakal menyusul.

8 Comments:

At May 26, 2009 at 10:10 AM , Blogger PHEEZ said...

yeayyy... saat2 yg dinantikan..timbul jua....yahoo...

owh mmg iollss bg credit utk gmbr2 yg uollss snap.. good job!!!

bab budak kata uollss hipokrit!!!! dr dia MULOT BUSOK!!!! HATI BUSOK!!! KAKI BUSOK!!! BILIK KORANG PON BUSOK!!! hahahaha semua dh terkeluar.. HARAP2 KO BACA APA YG AKU TULISS!!! XPUAS HATI JUMPA DEPAN!! PENUMBOK MELEKAT KT MUKA KO YG MCM KERTAS PASIR ITTEEWW!!! hahahah kelas...

berundur dulu...

;p

 
At May 26, 2009 at 6:03 PM , Blogger wan khairy said...

makasihhh...

kan? biar le phezz...
mereka bkn ada kena mengena ngan kita. saja suka bwk mulut agar boleh tumpang popular kita.(tetap!)
agak dia baca, pasti dia akan senyap jer... sbb org2 gini pandai bisik belakang jer.

 
At May 26, 2009 at 6:55 PM , Blogger PHEEZ said...

kan pandai berbisik jer.. mmg sesuai la org yg suka berbisik belakang2 ni... dh la MUKA BUROK!!!! euuwwww!!!!

 
At May 26, 2009 at 8:40 PM , Blogger wan khairy said...

tuelh manusia...

 
At May 27, 2009 at 9:19 AM , Blogger Achu said...

aiyo.... mencarut x hengat abg pheez nie.... (sabo ek)
achu nak betolkan statement wan yang kata dia kwn acu... plz laa acu xde kawan yang cucuk kwn sdri dr blakang... achu rasa org tue lagi hipokrit.. dpn org kemain mengedik belakang org bercerita cam hanjz... aku sudah mempelajari dr kesilapan... anyway enjoy berhibur di krabi bersama korg (kita ber5 je yek jangan yang lain perasan plak) sambut bday yang x menjadi (clubbing hanjz).. thanks 4 the gifts uoals... (wlaupn ada cross di adiah tue. sib baik kreatif adjust pakai marker... hahahaha)

p/s to wan: welcome to our group.. (kan rifai)(padan muka mengata aku ngan gajahkan)

 
At May 27, 2009 at 5:58 PM , Blogger wan khairy said...

hey..
i dh lama welcome ngan u allsz kan?
motip nak welcome2 lagik? rifaiiii libas skit achu...
atlist i tetap semula jadik. bye.
hahahahahah

 
At May 28, 2009 at 8:47 AM , Blogger Achu said...

kan wan..very da semulajadi..riffai dh setuju dh nk amek wan jd ahli jawatankuasa organisasi ktorg..dia menunggu je kehadiran wan..bila?? x sabarnya..

 
At May 28, 2009 at 6:26 PM , Blogger wan khairy said...

begituew...
tp rasanya masih terlalu jauh utk jd ahli jawatan kuasa korang ...
tp terima kasih kerna mengambil i antaranya ,wlpun baru setahun jagung mengenali rifaiii(gituew).
masih ramai yg terlebih2 menonjol dr i yg sememangnya semulajadik nie..
so makasih sgt2.... sbb mmg tau sbgai ikon i akan didahulukan.

kahkahkahkahkahkah....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home