show rnp junior di LQ

Jumaat: Aku sangat demam dan sakit, terasa tak nak g LQ pun ada... Tapi kena pergi, bukan nak gigih menari, tapi gigih utk melihat phezz dan ahli2 baru rnp menari. Rugik jika lepaskan. Aku join rnp rasanya tahun 2006( show pertama kat orange kuala lumpur), 2007 (kat LQ), 2008( jugak LQ tribute utk britney) , (show kat hotel renaissance) Untuk tahun 2009 aku terlibat masa show perasmian butik kak umi aida jer. Itulah serba sedikit penglibatan aku dalam grop RnP nie. Kali nie mereka muncul untuk junior, budak2 baru yg join rnp setelah diujibakat. Ternyata mereka sangat berbakat dan hebat!! Aku g ngan mira dan laki dia. Achu dan amal menyusul kemudian. jom kita lihat comment2 mereka tentang show rnp junior.


Achu: kata achu show senior lebih bagus, lebih aura, lebih kemas. Walau macam mana pun ianya tetap besh. Cuma achu merindui Rnp yg grand dengar prop dan kejutan. Personaliti senior lebih besar dari junior. akan tetapi tak rugik melihat show rnp tak kira junior atau senior.

Amal: Sangatttt beshhhh!!! gempaq. step susah tue. Cuma tuelh agak kelam kabut, tapi aku menyukai show nie.... Rnp tetap gempaq.


Mira: Wan show ko buat 10 kali lebih baik dari yg nie.( pujian seorg sahabat!! kahkahkah) Aku tak pernah terlepas peluang utk melihat show rnp. Aku suka show rnp. Maybe gabungan lagu memainkan peranan. Rnp sekarang lebih moden/bebas. Show ko yg britney tue masih bertahta di hati!! Apa2 pun Rnp Rock dan cool. Tak rugik dtg byr rm20 skali masuk utk melihat sesuatu yg puas!

laki mira: Aku tgk show ko dlm hp tue lebih ok. Yang nie tetap besh, cuma aku tak kenal lah kan siapa semua tue.... hahahhaa... tapi Rnp sangat bagus utk diketengahkan. first time masuk lq. Cam nie suasananya. hahahahahha.


Pendapat aku: Aku menyukai show yg nie. Ianya penuh ngan step dan coreography chantik. Paling suka ianya bertukar2 baju. hahahahahah. sukanya.. cam konset jer! Junior dan senior bagik aku sama jer, cukup gempaq. Personaliti senior mmglah lebih besar sbb yg terlibat adalah tunjang/penggerak/ketua/penolong/ yg jadik nadi show. Tapi itu bukan alasan utk mengatakan junior diabaikan... Wlpun senior tak terlibat, junior tetap kena buktikan sesuatu, kerna mereka bawak nama rnp. So nak tak nak ianya kena hebat!! Dan bagik aku ianya CUKUP HEBAT! setiap penari diberi peluang utk dok tengah. itu sesuatu yg bagus. step semustinya susah. pernah ker senang? hahahahah.. klu senang, korang joinlah rnp.(tgk senang ke tak). Yes rnp junior lebih moden/remaja/terkini. Banyak step2 bebas diketengahkan. Jika senior dulu stepnya lebih kemas,bajunya lebih smart,konsepnya lebih matang sbb yg terlibat semuanya DIVA. kahkahkah... mamposlah feeling. Yer skali pandang mmg nampak cam tak teratur, dari segi posisi nampak cam tak peka setiap penari, tapi ianya tak mencacatkan persembahanlah. (cuma adalah kelam kabut skit) stepnya cepat,tangkas,tegas,sasa dan boleh cedera jika dilihat. hahahhaha. hebat!!! aku suka!!! Rnp tetap besh sampai bebila2. teruskan lagik ngan show2 lebih extrem lagik k. Tahniah aku kepada phezz satu2 nya senior yg ada dlm group tue. Dan ahli2 baru, gud job. Mmg tak nyesal tgk show korang. Tahniah pada NAZ jugak kerna memperlihatkan step yg chantik/gedik/cathcy/superb. itulah NAZ.

pas abis show ramai yg dtg kat aku, awat x join???? awat senior tak munchul???? usher ko biadapkan mati2an ingat aku join sedangkan aku dok kat atas merakam video. ko ingat aku tetiba boleh jadik kecik ker? sah2 penari yg baru semua kecik2 comel belaka. motip sgt ko kan... Selepas semuanya selesai aku and the geng balik lah. tak kan nak berkampung kat situ. Balik makan ubat dan tito. Esoknya aku MC sbb dapat surat doktor utk rest yer. bukan ngelat utk g keja. sepanjang minggu aku rest kat umah jer... gigih aku dok umah.

* melihat ulang kali video rnp junior terasa bergetar kaki dan tgn utk menari. arhhhhhhh, nantikan video itu di laman youtube aku nanti. akan dimasukkan.

9 Comments:

At June 14, 2009 at 10:46 PM , Anonymous Anonymous said...

kerugian kebesaran gue tak turun kl minggu lepas!!! awat hanq tak kaba2 kan ttg show ni? kan aku dh terlepas.

tak saba nk tgk youtube.cpt masukkan.

aku kenal rnp masa tgk ko pakai rambut kuning, kahkahkah. best lo.

-krol-

 
At June 14, 2009 at 10:59 PM , Blogger wan khairy said...

ye ke tak bg tau? kat fb aku dh tulis. tuelh bukak la acc fb.

tggu je youtube k.
hANQ pi mana lma menyepi?? bz ka?

rambut kuning? tradmark tue. kahkaha..

 
At June 14, 2009 at 11:47 PM , Anonymous usher said...

salam..

sorry.. aku pun tau rnp "junior" bila viviana announce.. tidak berniat jahat..

 
At June 14, 2009 at 11:52 PM , Blogger wan khairy said...

baiklah usher....
kahkahkah.....

 
At June 14, 2009 at 11:57 PM , Anonymous Anonymous said...

cik wan aku mmg bz skg.

susah NK on9.

tetambah setelah teyona mng kan, byk job masuk!!(mampos kena carot ps nie)

-krol-

 
At June 15, 2009 at 12:52 AM , Blogger ADLIN ALAWI said...

x sabar nk tunggu youtube..khikhi
cepat laa masukkan..

cuti hujung minggu lin membosankan

 
At June 15, 2009 at 12:56 AM , Blogger wan khairy said...

krol- tahu pun nak kena carot.. teyona bukan dah mati ker? kahkahkah..

adlin- sabar..sabar...sabar....

 
At June 15, 2009 at 5:01 AM , Blogger Dihidangkan dgn penuh sexi oleh ~MaksuHakim~ said...

maksu tak dpt menghayati ke show yan RNP disebabkan masalah2 tertentu.Tak sabar nak tunggu youtube

 
At June 15, 2009 at 6:27 PM , Blogger wan khairy said...

masalah tertentu?
tahuuuu mslah apa.
kahkahkah...
maksu jd nurse yer..
menjaga org.
tggu yer...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home