pemberian sahabat

Blogger
Blogger Mr Romeo said...

lagu ni pun sesuai..
untuk kekasih


Malam ini kasih teringat aku pada mu
Seakan kau hadir di sisi menemani ku
Ku yakin kan diri agar tiada sepi
Ku lewat kau hadir di dalam mimipi ku

Seandainya mungkin ku mampu terbang ke awan
Detik ini juga ku akan melayang ke sana
Kan ku bawa pulang
Dirimu yang selalu ku sayang
Bersama berdua kita bahagia

Kasih dengarlah hatiku berkata
Aku cinta kepada dirimu sayang
Kasih percayalah kepada diriku
Hidup matiku hanya untuk mu

selamat menyanyi

July 21, 2009 11:44 PM

Ulasan aku: Terima kasih, lagu nie sgt indah liriknya. Cuma ianya cam sesuai utk org yg bercinta, sedangkan saya belom bercinta. Apa2 pun ada lirik yg kena. makasih mr romeo.


deuxelmyra
said...

lagu ni mmg khas utk u

Kerana terlalu mempercayaimu
Kau istimewa dalam hidup ku
Kerna terlalu menghormati
Terkeliru pandangan mata hati
Kerana terlalu mengasihi
Akhirnya terluka aku sendiri

Aku sangkakan mengenalimu
Aku kenali hati budimu
Aku meyakini engkau luhur
Menyayangiku dengan jujur

Kiranya bagimu itu semua
Hanya satu lakonan, lakonan biasa
Tiada sedikit pun aku sedari
Dipersendakan oh selama ini

Aku sangkakan yang ku gila
Permata tulen yang berharga
Penilaian ku oh ternyata silap
Kau rupanya kaca tak berharga

July 22, 2009 12:50 AM

Ulasan aku: Lagu nie dari dulu u tujukan untuk i kan??? jgn nafikan!!! hahahahah.. sekarang tujukan lagik? sedeh lah gini... hukhukhukhuk.. terima kasih kerna sentiasa memahami diri i dan sentiasa sokong i. Cuma lagu nie tang hujung tue keras sgt bunyiknya. dia masih lagik permata, bukan kaca... so ada yg boleh dipakai, ada yg boleh di tukar liriknya. Apa2 pun rangkap pertama lagu nie sgt KONSEP!!


deuxelmyra
said...

mmm sedey gak lagu nie....

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

( korus )
Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...

July 22, 2009 1:01 AM

Ulasan aku: Lagu nie 100% kena ngan KONSEP!!! serius wlpun kehadirannya itu sementara, sampai skg ianya masih diingati. Masih terasa kehadiran itu baru semalam berlaku, wlpun sudah lama tidak ketemu. Tamak sungguh bagik dua lagu yer??? hurmmmmm... berpeloh dah nie muka.


Blogger ADLIN ALAWI said...

Kau membuat ku berantakan
kau membuat ku tak karuan
kau membuat ku tak berdaya
kau menolakku
acuhkan diriku

[*]
Bagaimana caranya untuk
meruntuhkan kerasnya hatimu
ku sadari ku tak sempurna
ku tak seperti yang kau inginkan

[^]
kau hancurkan aku dengan sikapmu
tak sadarkah kau telah menyakitiku
lelah hati ini meyakinkanmu
cinta ini membunuhku

[*][^]

[interlude]

[^]

lelah hati ini meyakinkanmu
cinta ini membunuhku



*lagu ni sy pernah terima dari seseorang yg terlalu sygkan saya..hahhaa..jiwang sgt

July 22, 2009 1:33 AM

Ulasan aku: Adlin lagu nie sgt keras..kecewa sgt nie lagu nie.. huhuhuhuhu.. apa2 pun thx kerna memberi lagu ini utk tujuan berkongsi emosi di dalam lagu. Rangkap ke2 lagu nie wan suka!!!
Delete

Blogger Achu said...

Ku Milikmu Khas utk WAN

Sememangnyaku
Seringkali menunggu
Oh renunganmu
Bagai memanah dikalbu
Ku bertanya
Oh siapa
Gerangannya

Dan kini ku menanti
Kau bersuara
Tidak mungkin aku yang
Memulakannya dulu...

( korus )
Jika engkau cuba mengerti
Apa yang tersirat dihati
Apa lagi perlu kau ragu
Ku milikmu
Cubalah engkau menghayati
Isyarat cinta yang diberi
Jika dirimu tahu
Ku milikmu

Jangan nanti
Debarku kian berakhir
Menunggumu berubah pula
Nanti hatiku
Yang kumahu
Dirimu
Mendekatiku

Kemaskan langkahmu
Aturbicaramu
Manisnya kurasa
Andai bersama oh...

( ulang korus )

Walaupun diriku
Sering saja diganggu
Dipujuk dirayu
Oh...
Hanya kau difikiranku
Dirimu yang ku nantikan

Ulasan aku: Thx acu, ko mmg biadap!!! hahahha.. Sangat kena jugak lagu nie. gila tak kena, dah terasa cam berlanggar ngan batang idung aku sendiri dah nie. hahahaha.. Ku menanti selagi belom jelas terbukti. hanya kau difikiranku..... KONSEP!!


dan

Putus Terpaksa - Ziana Zain


Verse 1 :
Seringkali kau menepis
Tiap persoalan
Ada sesuatu kau sembunyikan
Dari pengetahuanku
Dapat aku merasakan
Ketara perubahan
Setelah jelas terbukti
Sesuatu yang terlarang
Menjadi teman hidupmu
Selain aku
Verse 2:
Demi masa hadapan kita
Aku merayu kuncikan keinginanmu
Bernafaslah dalam sejahtera
Kupasti ruang untukmu
Masih ada
Chorus :
Puas sudah ku menghimpun doa
Agar kau berubah
Berpaling membentuk
Impian hidup kita
Namun tiada oh kudratku
Untuk halang keinginan
Suaraku tak berdaya
Menentang kemahuanmu
Sia-sia belaka aku
Berkorban kasih ku padamu
Sekiranya kau
Masih tak ubah pendirian
Yang hanya menjanjikan
Pemergian ngeri
Yang tak memberi erti
(CHORUS )
Verse 3 :
Demi masa hadapan
tak sanggup aku
Bertemankan oh kasihmu
Yang penuh dengan fantasi
Terpaksa jua kuundur diri(x 2)

July 22, 2009 10:10 AM

Ulasan aku: Gila bagik lagu ziana zain??? bak kata feena lagu kakak u i tak berani nak bagi. Ko berani mampos bagi lagu nie? hahahahahah... Hurmmm putus terpaksa ker? idaklah sampai begitu kot. Keras jugak lagu nie... menangkap jantung aku lol. tapi aku suka lagu nie. Pernah ke lagu ziana aku tak suka? hahahah... and Verse 3(akhir) paling KONSEP!!!! jika cinta itu bukan milik kita, baek kita undur diri....

*Haiyooo korang, membuatkan idup aku ari nie begitu 'Jai hoo' yer... Terima kasih sahabat kerna semua lagu sgt indah.... Mood jiwang itu sgt KONSEP utk semua lagu diatas. Aku tak sabar nak letak lagu2 cinta pulak pas nie. jom doa2 lagu cinta akan kuar dlm blog nie minggu hadapan!
Delete

10 Comments:

At July 22, 2009 at 7:52 PM , Anonymous deuxelmyra said...

mmmmmm lagu erra fazira yg i tujukan mmg tidak dinafikan utk u ... hehehhehehe... kalu perasan punya 2 maksud tu.. kalau dulu ditujukan kenapa.. dan sekarang ditujukan kenapa... jeng... jeng.... jeng.... yg pelangio petang tu da tentu2 ar mmg kene kan...

syg... walau apa pun yg berlaku sedarilah bahawa dalam hidup ini tak setiap yg diingini atau disayangi akan dimiliki....tapi usaha itu penting bagi merealisasikan apa yg diimpikan...tp... kalau usaha yg dilakukan bersungguh-sungguh tidak menampakan hasil nya bagaimana pula? adakah ingin terus mencuba? adakah ingin pasrah sahaja? buat la keputusan yg paling tepat utk diri sendiri...jgn sesekali memudaratkan diri sendiri utk yg tidak pasti.... bilakah kepastian itu akan muncul? kenapa perlu bermain tarik tali? satu jawapan sudah cukup utk merungkai segala persoalan dihati?

(nk ks lirik gak dlm komen ni)
Kau hanya wajah biasa di mataku
Pasti lenyap sederas tibamu
Tak perlu aku memikirkan mu selalu

Kau tiba pada waktu tak terduga
Dalam mimpi dan di dalam jaga
Sehingga aku bukan diriku yang dulu

Soalnya hati, sukar di mengerti
Apa terjadi di luar kawalan diri
Entah mengapa sejak bersua
Aku dilanda resah
Kau mewarnai mimpiku
Ku dalam igauan rindu

Kau yang biasa kini istimewa
Engkau membuat hidupku berubah
Yang ku cari-cari selama ini
Telah ku temui...

Soalnya hati, sukar di mengerti
Apa terjadi di luar kawalan diri
Entah mengapa sejak bersua
Aku dilanda resah

Kau mewarnai mimpiku
Ku dalam igauan

Apa terjadi di luar kawalan diri
Entah mengapa sejak bersua
Aku dilanda resah

Kau mewarnai hidup ku
Ku dalam igauan (ku dalam igauan)
Ku dalam igauan (ku dalam igauan)

 
At July 22, 2009 at 7:57 PM , Blogger Achu said...

semoga impian wan dalam percintaan tercapai... Amin...

 
At July 22, 2009 at 8:00 PM , Blogger wan khairy said...

hahahahahahaha..
u mmg kan, sini pun nak bagik lirik.
i paham u konsep kehidupan begini.
Apa yg harapkan ialah suatu hari nanti ianya terungkai jugak.
cam kita dulu, tak perlu berlari atau bersembunyi, kerna jika ada penjelasan maka tenteram lah idup.
hidup kena mencoba dan berusaha.
jika tak berhasil, maka anggap rezki itu bukan milik kita. Dalam dunia ini tiada yg senang bole diperolehi jika x berusaha.

terima kasih syg....
terima kasih atas semuanya.
segala ketentuann itu i bole je terima kerna i masih memiliki kamu.

cinta tak dtg jika kita x cari..
cinta tak akan dimiliki jika kita tak memberi.

pot pet pot pet...

 
At July 22, 2009 at 9:16 PM , Blogger Mr Romeo said...

Ni lagi sesuai..baru saya jumpe..setelah baca pot pet pot pet awak kat sini..hehe sesuai ke tak?..hehe

Ramlah Ram- Ketentuan

Tak semudah kau sangka
Melepaskan kau pergi
Hati yang meronta, hampa kecewa
ku tekad sembunyikannya dari pandanganmu

Ku rela begini
Berakhirnya di sini
Dari bersamamu terus berpura
Setelah cinta tiada lagi di hatimu

Chorus

Ku hapuskan airmata dari mengiringi
Kesengsaraan mengharung perpisahan ini
Ku pujuk jiwa nestapa
Pendamkanlah duka
Pasrah pada lara ketentuan ini

Tak semudah kau rasa
Melepaskan kau pergi
Hati yang terluka dikunjung jua
Kerinduan yang tidak tertanggung terhadapmu

*Bridge

Sesungguhnya
Ku tahu betapa sukar untukku
Menempuh hidup
Walau sehari tanpamu
Ku terseksa

 
At July 22, 2009 at 9:16 PM , Blogger Mr Romeo said...

This comment has been removed by the author.

 
At July 22, 2009 at 10:47 PM , Blogger wan khairy said...

haaaaa..
itu cam KONSEP sgt awk!!
hahahahaha...
kak melah lah?
hahahahaha..

 
At July 22, 2009 at 11:54 PM , Anonymous Anonymous said...

*lagu utk cinta baru wan....hik

Anda - Menghitung Hari

menghitung hari detik demi detik
menunggu itu kan menjemukan
tapi ku sabar menanti jawabmu
jawab cintamu

jangan kau beri harapan padaku
seperti ingin tapi tak ingin
yg aku minta tulus hatimu
bukan pura-pura

reff: jangan pergi dari cintaku
biar saja tetap denganku
biar semua tahu adanya
dirimu memang punyaku

jangan kau beri harapan padaku
seperti ingin tapi tak ingin
yg aku minta tulus hatimu
bukan pura-pura

repeat reff

belum pernah aku jatuh cinta
sekeras ini seperti padamu
jangan sebut aku lelaki
bila tak bisa dapatkan engkau
jangan sebut aku lelaki

dr,
am_ahli baru setiawangsa

 
At July 23, 2009 at 12:40 AM , Blogger wan khairy said...

wahhh ada ahli baru dlm ini blog.
baru ke?
teeed*
terima kasih...
wan mmg suka lagu am bagik..
sbb wan ada cd my heart.
itu adalah satu lagunya..
makasih3.
lagu itu telah diistihar sgt KONSEP!

 
At July 25, 2009 at 8:49 AM , Blogger LittleHid said...

napa list lagu sumer ni sedih2 wan?

hish.. hid ni dah tak update apa2 dah ni. hehe

 
At July 26, 2009 at 2:31 AM , Blogger wan khairy said...

tuelh hid..
mereka2 nie saja nak menjiwangkan hati nie.
hhahahahaha...
terima sajor....
dan layannnnnnnnn...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home