skrip 7707

Semalam aku kuar ngan firz, nak shopping katernya... hahahaha.. kat PV. Sesampai sana cam nak tengok wayang pun ada. Orang sekarang dok terhegeh2 tgk citer harry potter yg banyak membebel tue, So aku ngan firz mengambil kesempatan utk tgk citer 'skrip 7707'. musti tak ramai yg tengok!! hehehhe... Citer start kul 8, so sblom start kami jalan2 utk habiskan duit. Bulan nie aku tak shopping lagik, so inilah masanya.( ye ker tak shopping lagik?) abaikan!!! Jalan punya jalan , kasut jugak aku taste. hahahaha. kasut baru lagik... ngan sehelai baju. Cukuplah utk konsep sabtu nie.(kahkahkahkah)

Berbalik pada citer nie, aku tertarik nak tgk citer nie sbb ada 9 kesah,9 hantu, dan ramai artis. Apa yg boleh aku ulas ialah citer nie ' indah khabar, dari rupa'. ( voley?) hahahahah... Nampak seram, seram ler jugak.. tutup jugak muka aku time2 tertentu... apa yg cacat dan baik citer nie, jom aku bagi 5 terbaik dan terburuk:

TERBAIK:
- kesahnya berlainan dari filem2 melayu yg lain, walaupun konsep bercerita.
-ada jugak yg betul2 seram cam dlm hospital dan antu tuntut hak dia yg tertinggal. haiyooo meremang jugak.
-jln cerita very the senang gila paham, tak abis lagik aku dah tau kesudahannya( kebaikan ke nie?)hahahaha..
- para pelakon bagus berlakon terutama pelakon veteran lah yer.. yg baru, bye.
-banyak giler pedoman/pengajaran yg ingin dipaparkan....

BURUKS:
- sound dlm citer nie tak cukup gempaq lah, cam bergema.. berlakon dlm gua ke?
- kualiti gambar jugak byk yg buruk dr chantik...
-cerita dia cam duduk bercerita, so kadang2 cam terpotong stim utk rasa seramnya..
-bayi berjalan nampak sgt patung!!!! perlu ker beli patung letak bateri, simbah cat merah?? buat lah nampak gempaq skit. ini filem ye bukan drama RTM( motip rtm?) hahaha.
-penghujung cerita mmg cam haram sgt, kesudahan yg aku dh agak!!!

Itulah serba sedikit, wlpun byk giler nak senaraikan. Aku peminat pilem seram, tak kira dari malaysia,indon,thai,korea atau mana2 jerlh... bagik aku Hesteria/susuk/JPB masih 3 terbaik utk aku kenang sampai skg. Tapi utk hiburan biasa2 boleh lah g tengok citer nie. Aku tak byk sgt menguap tgk cerita nie berbanding harry potter.( mamposlah harry potter fames dlm blog nie)

Antu mak bidan nie, haiyooo ngeri.. aku pernah jugak dgr kesah antu nie... ngerilah jugak.

kencana dewi jadi antu chantik. tak ada dialog pun.. mimik muka jer. sambil jln2.. hahaha..

Antu kat hospital nie menakutkan jugak. berani mampos jantan bj merah tue cakap besar!!

Aku paling suka antu nie, menuntut hak dia yg tertinggal. meremang lol. Besh sbb ada pelakon yg hebat utk babak nie. m. rajoli dan maimon talib besh.

owh babak nie seram2 lawak.. Entah satu panggung gelak. maybe sbb suara fasha kot. Tapi ngeri cara fasha gugurkan kandungan. boleh dirasa kesakitannya!!! klu lah zaman moden skg x ada cara mudah utk gugurkan kandungan, aku rasakan pompuan2 skg akan takot utk main ngan bf mereka, atau akan pakai pelindung masa main. sbb cara fasha buat mmg menyakitkan!! tp sayang, zaman skg kemudahan begitu mudah utk dapat!!! sbb tue ramai sgt yg rosak. Hurmmm renung2kan lah.

Apa2 pun cerita nie banyak pengajaran. Setiap babak ada isunya. Cuma tuelah klu lah cerita nie boleh dicantumkan menjadik 9 kesah, 9 hantu , 1 cerita. haiiyooo boleh berpeloh kot. Tak terpotong stim skit. nie konsep bercerita, zaman aku masuk pengakap dulu pun dah ada. Lagik real okey!! hahahaha.. Aku bagik 2.9 bintang tuk cerita nie. bye.

* syoknya ari2 aku diabiskan bersama teman2 tersayang.

2 Comments:

At July 16, 2009 at 11:16 PM , Anonymous deuxelmyra said...

ala... yg ni pun 2.9 bintang cmner... i nk tgk wayang... nk tgk citer apa nie??? uhukuhukuhuk... 17 again tak tgk lagi tp takder midnite... i keje mlm jer... bosan sungguh... huh...

 
At July 17, 2009 at 1:04 AM , Blogger wan khairy said...

i pun x tgk agi citer 2.
hahahahahha...
janji ada bintang dr x der.
kihkihkih...
owhh u keja mlm je ke?
hurmmm susahlh gitu.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home