Ramadhan aku

Episode 4: rumah aku

Untuk puasa kali ini, baru sekali aku berbuka kat umah sendiri. Jika dulu bole dikatakan hari2 kat umah, tp idup skg ngan dulu berbeza, maka berbuka diluar lagik meriah.. sbb boleh tengok ramai org berbanding kat umah, hanya haku seorang. Puasa ke4 aku plan utk berbuka kat umah dan pi pasar ramadhan di 'setiawangsa'. Pasar ramadhan ngan umah aku tak jauh, 'jalan kaki' sikit jer dah sampai.. Kali nie ada mira. Dia join skali, katanya tak baek berbuka lambat ngan kawan baek sendiri, selepas keluarga dan suami, aku adalah org yg akan dia cari.. bertapa hebatnya aku dlm hidup dia. Sbb tue aku paling sayang mira. hehehhe.. Klu org laen, dah cuti pun masih mengelat ngan alasan2 duniawi yg sudah lali dengar ( abaikan sbb itu bole mendatangkan dosa berbanding pahala) hehehe..

Aku berada ditengah2 pasar ramadhan 'setiawangsa' yg pjg dan sesak ngan org. Tapi aku suka sbb permandangan org2 kat situ banyak yg indah2.. dari mana dtg pun tak taulah.. tp mmg pasar ramadhan setiawangsa penuh ngan kejadian yg 'SIAP'. ( sapa x paham, sila abaikan)


Mira pulak, selagik boleh membeli... tgk tue nak beli.., tengok nie nak beli... tambah2 kuih muih, selagik tak kena marah, akan tunjuk jer apa yg dia nak... balik2 kuih itu hanya masuk dlm mulut aku. hahahaha. Apa2 pun thx mira sbb dtg umah wan. Nanti kita berbuka sama lagik.

Nie makanan kami ber4 time berbuka, acu/amal/mira/dan aku. air tebu tue sedap!!

* Rasanya bila lagik nak berbuka poser kat umah sendiri nie?? hurmmmm sbb plan minggu nie dh penuh ngan acara luar.


Episode 5: kampung baru

Hujan lebat bukan ALASAN. Ramai orang jugak bukan ALASAN!! itulah tanda org yg nak pi berbanding org yg nak mengelat pi.. so? sendiri mau pikir... Aku plan utk berbuka poser ngan mir sebenarnya, dan alang2 ajak kengkawan yg laen. Sebab jelajah ramadhan aku mmg memerlukan mereka. Aku tak mungkin berbuka sorang2. Aku ajak achu (seperti biasa mmg kena ada), ajak banod (yesss dia datang) dan mir ngan kwn dia. Tempat biasa gerai kat pintu gerbang tue, kami ber5 berkumpul. tapi mir dan frend dtg lambat sikit sebab jalan jem. Seronok jugak dapat jumpa banod.. sbb time puasa musti ada satu kali kami berbuka sama.. kecuali time kali nie am x der... sebab dah kahwen. Konsep kwn2 kat kl nie, dah kahwen susah sikitlh nak ajak kuar. KONSEP!!! tak perlh yg ado sajor di ajak.. yg x ado abaikan.. hehehhe.. Esok2 dah solo pandailah mereka carik. wahhh bukan doa yer.. wlpun dah tadah tangan nie. hahahahhaa...

Ikan bakar jadik pilihan (tp x sedap okey!!!) hahaha... tapi dah beli mkn jerlh.. Sembang2 ngan banod (gosip2 halal ye) tetiba mir sampai.. dah berbuka, baru mereka sampai... Dah selesai mkn kami g karaoke. boleh?? hahahha, plan saat2 akhir... G la nanyi lagu raya lagik... Tapi banod x join sbb kena balik susukan anak. kah3. Seronok kuar ngan mir,wan (kwn mir) dan achu.. hurmmm suratan atau kebetulan adalah lagu paling besh aku nanyi smlm . hahahha.. sbb cam kena sikit liriknya. konsep kenapa pic x banyak?? sebab malas snap.. hahahah.. so cukuplah simbolik ikan bakar tue k/.

* jelajah 'ramadhan aku' semakin rancak menyusun plan. johor baru adalah destinasi utk ujung minggu nie.

4 Comments:

At August 26, 2009 at 9:30 PM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

seronoknya jelajah ramdhan ye..nanti kita pulak k...jelajah bersama firdhaikal chinta illahi..huhu

 
At August 27, 2009 at 12:12 AM , Blogger Louie Terbang Tinggi-Tinggi said...

waaa meriahnyer dia..hehehe

 
At August 27, 2009 at 1:43 AM , Blogger wan khairy said...

firdh- wokey .. tak sbr nie sbb ada org tue nak belanja kita.

louie- iyerrr meraihhhh. mkn2 sana sini.

 
At September 2, 2009 at 2:04 AM , Blogger .::EdDy BaNoD::. said...

haha...susu anak yewww
aku baru smpt jenguk2 blog..bz uolss

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home