Ramadhan aku

Episode 1 :

Sabtu: Aku,achu,amal dan kakak(bole x ingat nama), kuar g Mid valley utk berbuka poser kat Hotel Cititel. Semua ini adalah jemputan khas dari achu. Achu belanja buffet kat sana. knp saya? sbb saya adalah insan yg paling/sangat/amat/betul/gitu/setia/walaupun/kan/selalu / cute (nak jugak nie)/ solo( ada jugak nie) /baek dengan achu. Lagik pun achu dh berniat lama utk belanja saya, di atas sbb2 tertentu. So kpd kwn2 yg laen jgn berkecik hati kerna anda jugak kwn achu. apa yg aku melalut pun tak tahu, cuma penting nak bagi tahu' Achu belanja, terima kasih achu'. Sampai mid valley awal, so apa lagik.. shoppinggggggggg.. first puasa dah shopping. Dah nama 'wan khairy' tak shopping cam x besh kan? so shoppinglh.. dari dok sakit hati tgk achu shopping.. baek aku join skali. hahahahha.. konsep!!

Nielah kami ber4 ... tak perlu perkenalkan lagik kot, korang dah tahu sgt siapa kami.

Berbalik pada buffet di Cititel, fuhhhh sgt banyak hidangan.. ada lebih 60 hidangan lauk pauk yg pelbagai. Makanlah sampai mengesott konsepnya! Sangat pusa hati. Serius . Rm50.++ untuk seorang. (promosi ini hanya utk seminggu je, pastu naik harga). Semua makanan sedap, kecuali AIR.. ada tawar, ada manis cam air gula dan last skali air sejuk jadik pilihan.( hahaha)

Semua lauk dpt aku rasa, kecuali sup ekor... tak perasan ada.. time nak balik baru ternampak ada sup ekor!!! hukhukhuk.. cam nak duduk balik, perot dh penoh. tapi tak perlh, x ada rezki kat situ.

Antara lauk2 yg menarik minat aku kat situ..

buah2an jugak jugak menarik minat... pesta buah jugaklh.

kambing nie korang kena rasa wlpun sekeping. sbb sgt sedap. aku x mkn kambing sgt, sbb takot mengembekkk nanti.. tapi aku tetap rasa sikit.. jika tak rasa cam rugi jer... Sangat sedap!!!!!!

bubur lambuk. Sedap kan? makanan terakhir aku ambik ialah bubur lambuk..

Pencuci mulut, ais cream.. ada cendol/ABC.. tp ais cream jadik pilihan...

Paling mustahak semua makanan yg aku ambik, habis dimakan. Achu dan amal jugak sudah terduduk tak larat nak bangun! kami duduk situ sampai kul 9.30 kot.. Setelah selesai semua, kami pun berangkat pulang.. Terimakasih kat achu skali lagik. Tak lupa jugak kat amal.. dan kwn achu tue... besh kuar bersama korang.

*Jelajah' ramadhan aku' episode 1 berakhir dengan bila nak g buffet lagik? haha


Episode 2:

Ahad: Pagik2 kami dah bgun, g sahur kat pelita jln ampang( tetap!!!) dan g pasar kat jalan pudu. Konsep hari nie ialah masak2 di umah achu. yg masak achu, yg makan kami. hahaha..

Aku/amal tue hanya pandai pegang/kacau/senduk/tuang/gaul jer.. yg masak tetap acu. kahkahkah.. tapi kami membantu kan... yg mana mampo, kami tolong. hehehhe

Menu paling besh hari tue ialah ketam masak lemak cili padi dengan siput sedut goreng pedas!! Sangat sedapppppp!! mmg x ada jual kat pasar ramahdan cam nie punya rasa. serius...

Kami ber4 antara yg 'rajin' berada kat dapur... dapur achu x bole masuk ramai2, kang jadi LQ pulak, susah nak masak. kahkahkahkah..

Haaaaaaaaaa, konsep berbuka dirumah ialah berseluar pendek yer.. Semualah konsep suar pendek. kecuali si superman. Dia kena anta makanan kat gadis gedik manja kat celcom, so kena pakai suar panjang. Penting nya si superman x makan kicap! wahhh power nie.. Apa2 pun makanan semua sedap....terima kasih achu sekali lagik sbb masak makanan yg sgt sedap!! Fames pulak nama achu kat sini.. tak per skali skala. pas nie nak tggu Am/fifi/jack dan ewan pulak masak. jawabnye aku kena standby bekal siap2 dari umah. kahkahkahkah.. Apa2 pun hari ke2 berbuka, hari aku sgt terisi dan tak rasa sunyi lagik.. terima kasih teman.

* jelajah 'ramadhan aku' episode 2 berakhir dgn selepas nie siapa pulak nak masak? tak sabar sudahhh...

6 Comments:

At August 24, 2009 at 1:14 AM , Anonymous mr superman said...

siapakah geerangan superman & gadis gedik manja yg en.wan maksudkan 2 ?

jwpn nye: superman 2 mesty org nye ensem² dan gadis gedik manja 2 mesti kiut miut. kan kan kannnnnnn !

kannn ke tak en.wan !

 
At August 24, 2009 at 1:20 AM , Anonymous deuxelmyra said...

mmmmm i rasa kan gadis gedik manja tu mmg tomei2...kiut miut....hehehehehehehehhe... mmg meletop mknn acu.. superman tak mkn kicap ker? mmm bagus .. dapat blaja mkn pedas.. so pas ni mr superman leh mkn pedas2 da.. yeyeeyeyeyeyeyye...
u plak en wan mkn tak peloh2 ker? berulam kan air tak? especially time sedut siput ngn sambal2 sekali...
gagaggagaggagaag... yg penting mmg best giler.. mmg takde kat psar ramadhan.... thanx again acu

 
At August 24, 2009 at 1:33 AM , Anonymous mr superman said...

ape barang kicap, sipot sedot masak pedasyh laa bawo sedap !
kuikui pedasyh2 laa bawo besyh. tp tataw lak mlm 2 mcm ane, perot rase sakit mcm nk pecah. hahaha tp mmg sedap laa ! thanks acu. huhuhu

 
At August 24, 2009 at 6:23 PM , Blogger wan khairy said...

mr superman- kes memuji diri sendiri ke ni?? hurmmm ensemmmm sgt!!!!!! sgt ok!!! tersgtlah ensem. haruslah 'kan' wahai en. superman. tuelh kicap x laku mlm tue... demi menunjukkan kelakiannya mkn makanan pedas kat kawan opis acu. yg penting pompuan.. opsss!!! terpecah lobs pulak. kahkahkahkahkah...

deuxelmyra- dia tue gedik2 manja jer yg tau. tang comeiii tue x pasti. comeiii ke? kahkahkah.. baik ckp comeiii.. sbb bulan poser nie x salah memuji org. lalallaa.. kan, sedap kan.. makasih acu. nanti masak lagik. ataupun pas nie fena pulak masak.

en. wan hanya mampo mkn jer. makasih.

 
At August 24, 2009 at 8:17 PM , Blogger Achu said...

wah hebat sgt nama acu diperagakan dcni... thanks uols dtg join achu berbuka bersama.. sronok sgt... hemsem ker mamat superman nie>?? cam nk muntah.. sib baik di bulan posa x leh nk muntah... hahahaha..tp memang hebat superman leh makan pedas malam tue.. blajo makan pedas nanti senang g umah achu makan.. makanan pedas je dihidangkan slalu di umah acu. gadis gedik mmgnyer gedik.. x dinafikan lagi.. make sure pulangkan balik bekas2 semua di isikan makanan ye... bila plak turn gadis nie @ wan nk masak2 untuk kengkawan..

 
At August 25, 2009 at 6:34 PM , Blogger wan khairy said...

motip ada @ wan utk masak?
masak air bole la.. nak ke? hahahah

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home