Ramadhan aku

Episode 6 : little penang KLCC

Jelajah 'ramadhan aku' ke klcc, sebelah opis aku jer.. so tak yah balik umah, hanya tunggu achu dan amal jer. lalalallala... Konsepnya nak berbuka sama 'rifai' tapi apa nak kata, rifai telah melupai kwn baek dia sendiri iaitu achu, dan anak dia amal. Aku hanya kwn bagi rifai, so tak seberapa nak sentaplah berbanding achu dan amal. So kami plan berbuka kami ber3 jer.. Sebab konsep kami jugak mampo yer! Kami g la 'Little Penang' utk berbuka... sib baek ada tempat.

Menu aku paling atas iaitu 'nasi + kari hantu' diikuti ngan achu 'nasi lemak ayam', bwh skali amal 'nasi + lauk ayam kicap' (bole x ingat nama). Sedap yer... habis makanan kami, achu order chaw keow teow pulak... Memang konsep berbuka puasa yer! hahahahahha...

Air sirap bandung cincau jadik pilihan aku ...

*Pentingnya abis makan, aku x g shopping yer, kawal nafsu....

Episode 7: Umah gombak

Utk kali pertama berbuka bersama family terchinta. Sbb hanya jumaat jer ibubapa aku cuti.. hanya ari jumaat jer mama aku bole masak dan ada kat umah. Klu hari laen, mmg tak lah. So kesempatan jumaat nie, aku ajak achu g berbuka kat umah family aku. Achu antara sahabat yg tak pernah terlepas dari berbuka bersama keluarga aku. heheheheh.. Sebab menu utamanya sgt sedap!! Tak seperti yg dijual kat luar sana..

Kepakaran mama aku ialah masak ' Asam pedas daging'.. Menu nie klu kat luar sgt biasa2 dan cair jer kuahnya.. tapi mama aku masak UMPHHHH pekat/pedas/lazat. Tanyalah frendz aku yg pernah rasa masakan ini, musti akan menghantui mereka setiap kali ramadhan tiba, atau tiap kali aku sebut..' mama aku buat masak2, nak join tak?' pasti nakkk jer semua.. sbb menu nie pasti ada sbb ianya kegemaran aku sendiri.

Menu lain yg menarik perhatian ialah ' ikan terubuk bakar' nie.. tak rugi aku beli kat bazar ramadhan setiawangsa ... Sebab manis/lembut/segar yer ikannya..
2 ekor aku beli... Adoiii semasa aku menaip nie perot aku tiba2 bunyi kelaparan. baek aku hentikan memuji makanan .Apa2 pun besh berbuka bersama keluarga... Ada masa jumaat depan ketemu lagik.

* Jelajah 'ramadhan aku' akan berada di johor baharu... Nantikan cerita2nya setelah aku balik kl. Selamat berpuasa semua.. 3 hari jer aku x update blog nie... tggu ceritanya..

5 Comments:

At August 28, 2009 at 7:43 PM , Anonymous MaksuHakim said...

apa yg maksu boleh cakap pasal asam pedas mama wan..''waooo its cool''.Sedap beb..

 
At August 30, 2009 at 3:57 AM , Blogger Cik Remyza said...

sedaapp.. Terliur tgk air... tuhh...

sluurrpppp

 
At August 30, 2009 at 4:15 PM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

asam pedas punya gambar menyelerakan....mesti sgt sedap nie....gambar pun pandai menyampaikan maksud lauk itu sedap...maksu pun kata cool...kena belajar nie wan...nanti bolehla masak untuk fird....wink...

 
At September 2, 2009 at 12:28 AM , Blogger Achu said...

memang sedap n lazat k mama wan masak asam pedas daging.. pppeerrrhhh... setiap setahun sekali dpt rasa pn jadi laa... thanks ek mama... wan thanks gak bwk achu g umah mama wan.. hehehe

 
At September 2, 2009 at 6:36 PM , Blogger wan khairy said...

maksu- kan. wlpun time tue maksu diet2 manja.

remy- blurpppp!!

firdh- nanti wna belajar k. hahhaa

achu- sama2 kasih. nanti ada mkn2 wan ajak achu lagik. itu dh wajib kan ajak..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home