The Final Destination

Ramadhan aku episode 11: berbuka kat umah

Kali nie x ada pic makanan, sbb cam malas nak masukkan, terlalu menyelerakan. menu semalam ialah nasi kerabu setiawangsa. Sedap sgt. Akan tetapi sangat mahal yer konsepnya!! Kekejaman a.k.a penindasan a.k.a ketamakkan telah berlaku kat kedai makcik tue. mmg sekali jer aku beli, pastue, bye*. Ayam seketul(tue pun peha yg kecik)/sedikit paru/rencah2 nasi kerabu berharga rm9 hinggit. ( mmg kaya makcik!!!!) Tapi dibulan poser nie, aku halalkan lah yer, idaklah perlu maki lebih2, sbb mmg tekak nie nak mkn nasi kerabu. so tak pelh... cuma pasnie mmg idaklah aku beli situ lagik. Aku berbuka ngan achu /eyoi sekeluarga. Selepas abis mkn aku dan achu terus ke damansara utk red carpet citer 'The final destination' .


Tiket nie datangnya dari kawan achu. terima kasih utk dia.. aku mmg peminat cerita2 begini. Selagik boleh ngeri mmg aku suka. contoh cerita laen yg aku suka ialah SAW (perghhh best) tapi citer tue kuar DVD jer, kat malaysia diharamkan, sbb cam over sikit ngerinya. hahhaa.. Berbalik pada citer nie, bertempat kat Cineplex damansara, start kul 9.15 aku ngan achu antara yg terawal tengok (ITU PALING PENTING!!) Cam korang tunggu citer nie esok yer, akan menghantui pawagam2 berdekatan. masuk2 panggung jer achu dah bagi 'preview' utk cerita nie... konsep jac sgt.. ' jangan la ketawa' ciannn dia... pastu time abis pun bagi 'penutup' pulak. Konsep sgt dah nie achu oii.. Apa2 pun achu comeii.hahahahah.... Ok2, jom aku cerita ttg cerita nie serba sedikit...

Disini ianya bermula... cerita nie adalah yg terakhir, maka semua yg diberi mmg over k! Kematian yg berlaku selagik x terkuar urat perut mmg x sah. selagik x berkecai mmg x boleh. Selagik boleh ngerilah... Aku x mo cerita lebih2 kang x besh bgik korang. Bagik aku cerita nie besh, but final destination 2 paling terbaek bagik aku. Aku mmg suka no2 punya cerita sbb kemas/ngeri yg logik/cara kematian yg suspen/sukalah.. Cerita nie kita akan nampak sedikit cartoon jugak time2 huru hara... cara kematian selagik mampo over, mmg over jadiknya.. jln cerita x perlu kita fikirl lg sbb mmg sama jer konsepnya, yg idup akan mati nanti.. Tapi dari segi aksi, cerita nie tak menghampakan, kerna aksi/ngeri paling dasyat berbanding citer2 yg lepas. so korang tengok jer lah yer..

Ada kejutan ke cerita nie? YES!!! Memang ada kejutannyer. lagak ngeri part nie best siottt.. selagik boleh terkisarlah. hahaha..

Penutup cerita nie? Sebenarnya aku memikirkan penutupnya dah sgt betul, sbb x ada cara ini dilakukan dalam final destination 1, 2 dan 3... tapi tekaan itu meleset diujung cerita kerna konsep cerita nie selagik boleh, baek mati jer. hahaha. aku bagik 4.2 bintang tuk cerita nie. jika anda tahan tahap ngerinya/ boleh tgk darah/ usus/perot/jantung/percikkan daging2 manusia, boleh la g tengok cerita nie. hahahaha. Selamat menonton.

*Adoiii bilalah masa aku nak cat bilik/umah nie... masa itu jeles ngan aku.

3 Comments:

At September 2, 2009 at 12:23 AM , Blogger Achu said...

besh angat akan tetapi.. bencana benimpa aku.... sedih sesgt.... huhuhu...

 
At September 2, 2009 at 6:30 PM , Blogger wan khairy said...

itu bukan bencana la achu..
itu preview utk cerita nie..
hehehhe, cian dia... sampai ter mc2 byk hari kerna cerita nie..
mmg berhantu citer nie..

 
At September 2, 2009 at 10:33 PM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

macam best cite nie...filem WAJIB tengok...mmm,semangat nak tengok nie...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home