Ramadhan aku

Episode 19: umah ajer...

Berbuka kat umah sebab nak tito awal dan x der plan sebenarnya.hahahaha.. Seperti biasa achu akan menjadi peneman. berbuka puasa ngan pelbagai jenis lauk pauk.. gila banyak beli yer... dari ikan bakar/siput sedut/daging/udang/sotong/kebab semuanya HABIS dimakan oleh kami ber2. Konsepnya ialah 'Berbuka Puasa'. wink.

Episode 20: DOME KLCC

Dah lama rancang nak g berbuka skali ngan kwn baru aku nie... Dari satu tarikh ke satu tarikh.. tapi semalam, ramadhan ke 2o berkesempatan jugak kami berbuka bersama. Firdh nie aku kenal dalam FB. Satu2 nya kwn baru yg aktif kat FB aku... Ramai gak kwn2 baru kat FB tue, tapi kebanyakkannyer menyemak dari berfaedah.. konsepnya penuhkan list dan bakal la tue didelete oleh aku. Aku pun hairan mereka nie add2 segala, pastu senyap.. konsep apa pun tak tau lah... SEMAK!! Pastu yg x semak pula berangan kalah 'Buah berangan'.. haiyoooo... ragam manusia.. baek aku ubah topik, kang tak pasal2 dosa melebihi pahala (slogan aku di bln puasa).


Mula2 nak berbuka kat 'Madam kwan' akan tetapi kena tunggu list, silap2 tak berbuka jadiknya.. so kami plan utk cari tempat laen, dan tempat itu ialah 'DOME' sebab boleh isap rokok selepas tue sambil sembang2. hehehehe... Aku membawa achu sebagai peneman.. maap yer... saya seorang yg pemalu (komaaa)*

Nie lah Firdh ... Dia belanja aku dan achu berbuka... Terima kasih tak terhingga diucapkan. Tunggu giliran wan belanja kamu pulak.

Menu berbuka aku ialah... pastinya kena ada 'nasi' hahahha.. jika tak pasti tak senang duduk dibuatnya. Saya suka makan nasi, kerna bagik saya nasi itu tak menggemokkan!! kah3. Asam pedas ikan tue sedap!!! nyum3...


Konsep air ialah 'Pink'.. ambik mood baju raya aku. kah3... Sesungguhnya ramai yg bertema pink tahun nie, tak sabar utk bergambar ngan insan2 yg berbaju pink. Org yg berkonsep baju raya warna laen, maap yer.. kerna anda pasti tahu konsep LCW bagaimana. banyak jugaklah 'Juru kamera' nanti yer? kah3.

Pencuci mulut ini sangatlah sedap. Terlebih cuci lah rasanya.. sampai tak habis dimakan oleh aku ngan acu.. Tp sikit jer x abis, dlm 2 sudu( wahh siap bagik tau nie)..

Hari tue aku ngan firdh banyak bersembang2... macam2 kami sembangkan ( tak perlu bg tau la ye) Tapi yg disembang itu merupakan asas2 jer.. belom masuk bab2 berat lagik.. klu bab2 berat mau x habis bercakapnyer!! hahahahaha... Selepas mkn, kami membeli belah kejap , konsep shopping itu 'WAJIB'. Dah selesai shopping, kami duduk2 sembang balik.. pastu baru kami bertiga gerak pulang. Terima kasih sekali lagik diucapkan kepada firdh. Ramadhan aku episode 20 nie antara yg menarik.... s.e.n.y.u.m.

* Aku masih menunggu berbuka puasa bersama akak aku nie, minggu depan insyallah.. kerna konsepnya shopping dulu, pastu berbuka puasa.. sebab tue tak sabar nie. Seronok pulak buzday jatuh dalam bulan raya.. kah3.

4 Comments:

At September 11, 2009 at 9:47 AM , Anonymous MaksuHakim said...

Agaknya ada rezeki tak kita berbuka puasa sama2?

 
At September 11, 2009 at 7:14 PM , Blogger wan khairy said...

tuelh, maksu bz jer... wan ada jer nie... hukhuk..

 
At September 12, 2009 at 3:15 AM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

eronok juga....s.e.n.y.u.m sampai blkang kapla...

 
At September 13, 2009 at 7:45 PM , Blogger wan khairy said...

wahhh mampu ke sampai ke blkg kapla?
senyum sgt tue....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home