Ramadhan aku

Episode 21 , 22 dan 23

Episode 21: Pelita KLCC

Perghhh masuk puasa 21 , tekak aku nak makan nasi kandar la pulak. blupppp sedap!! So aku plan nak berbuka kat pelita sowang2 setelah achu di book oleh kwn baek dia. Tapi bila dipikirin balik aku masih ada kengkawan baek yg laen, besh frend aku berikutnya ialah...'mira' la.. terus msg dia ajak berbuka sama, sbb smlm dia dah majuk ngan aku sbb tak berbuka ngan dia. Seperti biasa jawapan dia 'OK'. makanya aku dah ada teman... tp mira pepaham lah kan, selagik boleh mmg akan lambat, paham sgt konsep dia nie... So ada seorg lagi yg nak berbuka sama.. iaitu firdh. Lega sebab ada jugak yg akan sampai cepat sementara nak tunggu mira. Kami berbuka puasa utk kali ke2nya.. banyak jugak disembangkan.. tetapi yg byk bercakap seperti biasa.. firdh la. kah3... ada jer ceritanya.. aku seperti biasa menjadik pendengar yg baek. Selepas berbuka puasa, mira masih belom tiba!!! hurmmm JEM katernya.. baeklah... Pas makan berborak2 lagik, mira sampai, dia dah selesai mkn ,terus kami g karaoke... bilik di open 3jam.. Satu jam pertama hanya kami ber3 yg ada, iaitu firdh,mira dan aku.. Selepas mira beredar fify dan am datang join. Mereka2 nie gatal tekak jugak utk melalak, sib baik dtg.. klu tak datang mmg mencari bala maha pertaka ye!! Alhamdulilah datang jugak, wlpun lewat sejam. Seronok sgt karok ari tue.. Dpt dengar suara firdh yg besar dan lantang! Suara am yg nyaring 'black sgt'. Suara fify yg manja2 nak kuar. Dan suara aku yg pelbagai versi dan variasi..kah3.


Nasi kandar nie sgt mengenyangkan dan menyelerakan.. Adoiiii..sedapnyer..

Episode 22: Umah

Konsepnya berbuka dirumah, sebab mood hari tue mengemas rumah.... so x larat nak berbuka luar, maka umah jadik tempat berbuka. 'Nasi ayam dara' Menjadik menu utama . hehehhehe.... malam tue aku hanya duduk umah, melalak menyanyi... dan tengah mlm g danau kota, jalan2. Mak aiiiii sesak giler org.. konsepnya mmg tawaf sekali jer, pastu terus belah tanpa beli apa2... x boleh nak membeli kot... jutaan manusia ada kat situ.. klu wangi semua x per... nie selagik voley.. perghhhh bernafas ikut mulut ye anak2 semua. Pastu kami g sahur.. dalam kul 4 pulang utk tito.... Hujannnnnnnnnn, sedapnya tito pelok bantak muchuk. Owh yer, yg join g danau kota ialah, A&A, fify,am dan aku. wink.

Episode 33: Nandos PV

Matlamat aku hari itu ialah, 'hari ini hari achu utk shopping' makanya mari jalankan misi itu. Kah3.. Seronok melihat achu shopping dari binatang ke kereta ke diri sendiri ke diri amal ke diri aku( ada ke? ado adalah.. bilalah org nak belanja aku shopping... koma)* Achu cuba utk menghasut aku beli itu dan ini, tetapi tak termakan dek hasutan kerna aku dah set dalam otak... 'Sabar cik wan..sabar...... jgn terpedaya...' So semalam mmg hari achu menghabiskan duitnya selagik mampo yer.. Alhamdulilah semenjak menjadik OKB nie, menjadik2 shopping achu .. Semua nak upgrade nie.. HEBAT!! Ari tue kami berbuka kat Nandos PV. Aku tak berkenan sgt mkn situ, tapi itu jer pilihan yg ada .. makanya turuti jer, janji kenyang. Selepas mkn kami sambung jln2 mencari barang aku pulak..aku tetap shopping, tp hanya membeli brg yg dah set dlm otak utk beli.. kah3... buat list nie. Selesai semuanya kami gerak ke jln TAR pulak untuk carik sampin A&A. Firdh pun ada, sbb dia jugak ingin mencari sampin... tapi kami jumpa kat sana jer... Tetap achu shopping sakan. Bagus tul.... 'Wan suka sgt achu' nak shopping satu jln TAR pun boleh, wlpun kaki aku nie hampir terkulai layu. hahahahaha.. Firdh jugak shopping byk.. aku memilih sampin utk dia, harap dia suka... wink. Selesai situ kami g sahur kat pelita.

Nie jer set yg selalu aku makan bila g Nandos. hahahahaha.....

* raya..raya...raya.... yeahhhh tak sabar balik penang!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home