Jakarta/Bandung

Percutian nich adalah utk sorping... Slalu pulau yg akan menjadik pilihan kami utk menghabiskan duit. kah3. Apa2 pun byk tragidi berlaku sebelom kami bertolak.. ngan ada yg menarik diri saat2 akhir... hotel x carik lagik.. duit x tukar lagik.... apa2 pun tak tahu!!!! Berkat semuanya kami selamat jugak pergi dan kembali. Kami gerak ke LCCT jam 4.30 pagik, firdh yg hantarkan, makasih utk dia.... wink.. Sampai di jakarta, kami dijemput oleh pak tedy... Kat sana nama wan,achu dan amal tidak digunakan. Ben, alex dan john muncul. Seperti biasa akulh 'Ben', achu 'Alex' dan amal 'John'. Terus dibawak ke hotel penginapan sblom ke mangga dua. WOW, hotel boleh tahan, harga murah... cool.. Di mangga dua, aku,achu dan amal cam tak tahu nak beli apa... Sebab satu barang pun tak 'TASTE'. Maaplah citarasa saya tidak seperti itu. Terasa cam sg. wang lagik syok shopping nyer.. Pusing2 sampai sakit kaki, kami call pak tedy suruh ambik, baek lepak hotel lagik bgus, sbb sebelah mlmnya mau kuar. Mata pun dah berpinar ngantuk!!!! Jalan di jakarta WOW!!!! sgt biadap ye.. hairan aku cam mana org2 sana bole lulus lesen memandu.. selagik ada, sesuka hati je bwk keta, bawak moto... cam tak sayang nyawa gitu... Teruk sgt sikap pemandu kat sana...

Sebelom pulang kami g makan2 dulu. Makanan padang jadik pilihan. Wow!!!! banyaknyer.... Wow!!!! mahalnyer.. Wow!! kena ketuk!! Wow!!!! hanjz. Sib baek sedap semuanya.... Lega makan2 kami balik hotel. Malam tue kami g clubbing di jakarta. club pilihan ialah 'HC'(kena tapis sbb dh kena marah, huk3). Sesat jugak mula2 carik, tapi akhirnya jumpa... Wow!!! besh... Dalam sana byk muka2 baru ada.. Sah2lh tak pernah pergi, haruslh baru semuanya... Bersih jugaklah mata aku nich. Kah3.. Dalam itu jugak mulalah detik persahabatan antara org malaysia dan indonesia. Aku kenal 2 org kwn dlm tue.. sorang asalnya jakarta dan sorang lagik dari bandung. Sesungguhnya mmg menjadik tumpuan adalah 'kami'. Hurmmm aku x akan lupakan club itu sbb iya menyatukan kami ber2, ehh silap ber4 ehhh berapa achu? kah3... Pas tukar2 no tel kami pulang... Dlm perjalanan pulang bibit sms bermula.. episode 1 : kenalkan diri... (kah3.... sinetron ok)

Ini makanan padang yg byk/sedap dan mahal.. PAKEJ!!

Baso jugak adalah menu wajib yg korang kena cuba!!! lazat...

Makanan sunda jugak adalah menu wajib kami disana....


Hari ke2 kami bergerak ke bandung... Episode 2: dia nak teman jalan2 pada hari ke3. Aku tak sabar menanti ( sinetron sentiasa ada, kerna dia mmg rajin msg aku) Sampai ke bandung kami seranglh outlet2 factory yg ado.. Rumah mode menjadik pilihan aku.. sbb situ je TASTE!! tempat laen cam kain buruk je konsepnya.. Maaplh citarasa aku semakin hari, semakin melampau!!! Bukan nak kata kaya, tapi citarasa tinggi, benda murah klu cantik aku tetap beli.. tp... erhhhhh.. entahlah x ada yg special la bandung. (boleh? aku suka lagik shopping kat krabi dulu) Paling melampau bila nak beli SAIZ x der!!! bayangkan suar sana murah, tapi saiz model cam aku dan amal x der ye... BIADAP!!!!!! Skinny sana makan hati gak lh murah, tp satu pun aku x dpt beli.. Indonesia laki dia kecik2 ke semua? x paham. kami berjln sampai malam... pastu balik hotel. Mlmnya kami kuar clubbing lagik kat bandung, tp tempat dia hampeh yer.. live band dia punya suara, better dgr suara angsa mengawan lagik syok!! haiyooo nak meletup kepala aku. Sib baek si dia suka msg2 ( sinetron larut malam) Tak tahan ngan kebuhsanan itu kami pulang hotel.... Si dia kata nak dtg hotel mlm tue, tp cian x tau jalan.. makannya jumpa esok je.


Esoknya kami g 'Pasar baru' kat sana syokkkk!! shopping kain batik/kain sarung/kain pelekat/kain guni/kain telekung... Jantung aku berdebar2 utk jumpa si dia.. (sinetron episode 3 bermula.. jeng3) Bila dah jumpa, aduiiiii omeyyyy... kah3. Aku tak mampu nak cakap apa kecuali melihat si dia yg sentiasa senyum dan suka menjeling .... Namanya 'ian' asalnya bandung, kerjayanya model sambilan. Orgnya baek amat.. Aku,achu dan amal senang amat dia ada.. sbb dia mmg suka membantu tawar menawar dan bwk kami jln2( ada makna tue, nerves!!) Serius, mengenalinya memudahkan kami utk jln2, dia bwk g shopping mall ala2 cam sg wang.. situ besh!! barang2nya murah.. tp syg x punya byk waktu sbb kedai dh nak tutup.. tp sempat jugaklh sambar baju 2, 3 helai... pas penat cuba utk menghabiskan duit yg tak habis2 nie, kami pulang hotel... wink... 'ian' ikut serta... ( sinetron semakain panas ) Esoknya kami udah pulang.. hanya ada satu mlm utk becanda.. malam itu pjg amat.. kami ber4 borak2... dingin bandung besh!! sejuk!!! pas letih berborak kami ber4 masuk tidur . Konsep seterusnya ialah tidolahhhh, tutup lampu, tarik selimut ( sinetron memberi salam) wink!!!

Esok nya tiba cepat sgt.. aku rasa masa itu sgt cemburu.. belom puas rasanya mendakap cita2 itu, aku harus pulang ke tanah air.. Doa aku muda'an suatu hari nanti aku bisa ketemu insan seperti nya... wlpun pertemuaan ini bukan utk disatukan, tapi ianya utuh utk dikekalkan.. keindahan persahabatan itu adalah memori yg aku akan simpan... Sampai kapan pun aku tak akan lupa memori bandung... Jika ada waktu aku akan ke sana lagik... Percutian aku kali ini bersama teman seperti biasa disudahi ngan keindahan yg tak terkata.. Syg achu dan amal. Hanya mereka teman aku satu2nya yg bisa buat aku tersenyum. wlpun mereka sendiri tahu aku tgh sedih.... Tak ada org lain yg bole baca fikiran aku kecuali mereka... 'Ian' jugak turut serta g jakarta utk anta kami pulang....

Aku menunggu ian datang malaysia, kerna itulah janjinya... Selepas itu aku pasti akan ke bandung semula. Seronok dapat kwn dari negara yg kita akan pi slalu... Sbb mereka bole bawak kita jalan2, kan mudah tue? so pas nich sapa nak ajak aku g bandung dgn senang hati aku nak!!! bole? kah3..... Sampai di airport aduiii terasa cam terpukul ngan gelora perasaan. Aku hanya tahan... dan terus tahan .. aku hanya pikir pertemuan ini sudah berakhir... (sinetron hampir tamat u allsz) Wlpun episode nya ngak pjg tapi percaya tak korang ianya sempurna? aku ucap bye2 kat bandung ngan hati yg berat .... kita akan ketemu lagik.. insyallah.

Bersama pak tedy yg lucu/comei/suka sakat aku/ dan memberi perkhidmatan yg bagus... korang nak g bandung bagi tau aku, aku bagi no tel dia..... perkhidmatannya tak sia2. Pastinya aku akan ingat jakarta kerna disitulah ianya bermula.... dan bandung tempatnya cerita itu berkembang, kembali kepada jakarta pepisahan itu menjadik saksi. Dlm kapal terbang rupa2nya.......... (sinetron bersambung)*

Maaflah korang yer, cerita jakarta/bandung nich aku sunting supaya menjadik pendek dan mudah paham.. cerita asalnya boleh buat sinetron 100 episode wlpun 4 hari 3 mlm jer pergi sana... kah3.... So bila di sunting begini kan nampak lebih kemas dan tersusun..

* tunggu sambungan nya jika korang nak tahu kesudahan rupa-rupanya itu... bye..

8 Comments:

At October 25, 2009 at 6:22 PM , Anonymous Anonymous said...

Mals Aku nak cmmnt ttg ANTM selepas kara tersingkir... Aku lebih teruja nak tgk cerita lain...

Dannnn cerita nie buat aku x senang duduk!!!!!!! Aiyooooo... Wan sudah x single ke? Suka konsep sinetron yg ko buat ni.

Pastinya aku senang skali utk lihat sambungan cerita ni, plz jgn siksa aku tggu lama2 cerita sambungan tu!!

-krol-

 
At October 25, 2009 at 7:39 PM , Blogger wan khairy said...

Wawawawa..patotlh x comment.. ingat dah membawa diri yg tewas. sibuk je nk tahu sambungnye.. tggulh.... sabar ye, sbb aku seorg yg penyabar skg....

 
At October 26, 2009 at 7:57 PM , Anonymous Anonymous said...

Aku tunggu sambungan sinetron !!!!!

Mana???????

Ko buat aku x lena malam pikir sambungan citer ni

pat arh...

-krol-

 
At October 26, 2009 at 11:39 PM , Blogger wan khairy said...

Ya ampun!!!!!!
tunggu le.. ko dh kenapa?
s.a.b.a.r

 
At October 28, 2009 at 5:43 AM , Blogger .::EdDy BaNoD::. said...

kangen bangat sama bandung!!!

 
At October 28, 2009 at 12:07 PM , Anonymous MaksuHakim said...

oooo begitu ceritanya..baru lah maksu paham mcm mana sinetron tu bermula..hehehehee
agak menarik sinetron ni..

 
At October 28, 2009 at 6:40 PM , Blogger wan khairy said...

banod- jika rindu g la lagik..

maksu- begitulh kesahnya bermula.. tggu kesahnya berakhir.... sinetron itu indah ya.

 
At October 29, 2009 at 3:32 AM , Blogger FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

wah...manis orgnya cik wan....huyooo...

sinetron sensasi yerr....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home