sinetron? samarinda? telenovela?

Ramai yang nantikan cerita di atas kapal terbang... Cerita dimana ianya bermula.. atau mungkin jugak berakhir! hurmmm berat rasa utk bercerita tentang Sinetron ni. Tapi aku akan cerita jugak.. tapi bukanlah sinetron semata-mata... aku akan bercerita dalam bentuk 'Dokumentari' (bole?kah3) biar meluas skopnya.. tak tertumpu korang kat sinetron jerrr.... sbb sinetron baru bermula, tapi cerita cinta aku sudah lama terjadik. Bercerita bukan utk bangga, bercerita bukan utk sedih, bercerita bukan utk nunjuk.. tapi bercerita utk kongsian sesama. Mengapa cinta itu begitu payah utk aku sekarang? kenapa aku takut untuk terima cinta? kenapa cinta suka buat aku sedih? itu semua adalah angkara manusia... Manusia yang tak reti utk terima cinta, hargai cinta, sayang akan cinta.. Yang mereka tahu hanya merosakkan cinta demi nafsu semata!!!
Serik aku utk bercinta bukan kerna takut kesilapan lalu berulang, tapi takut hati ini hancur lagik.

Aku seorang pemuja cinta. Hidup aku tak boleh tanpa cinta. Cinta membahgiakan aku. Aku suka melihat kau,dia,mereka bercinta... aku punya teman yg asyik bercinta.... Bila teman bergaduh aku jugaklah yg akan nasihatkan nya.. bukan utk berlagak bagus, tapi aku merasakan cinta mereka kuat, aku sendiri merasakan sayang klu mereka melepaskan cinta itu... Selagik cinta itu bisa menyatukan, kenapa perlu kita lepaskan demi kemarahan yg ada? kan... Untuk 4 bulan tanpa cinta, merupakan sejarah yg aku cipta utk diri sendiri. Kadang2 aku rasa lapang,rasa bebas, rasa masam2 manis, rasa suka dan pelbagai jenis rasa. Tapi kadang2 jugak aku rasa sunyi,sepi,sempit,sesak tanpa cinta... Hurmmm apa yg dicari? Iya CINTA la. Ada teman suka tengok aku tanpa cinta, katanya wan lebeh sexi tanpa cinta, lebih ensem dan bergaya tanpa cinta, lebih fokus tanpa cinta.. (elooo bercinta pun aku ensem k, pernah ke serabai??)* Ada yg suka aku bercinta sbb wan lebeh senyum,lebeh manis,lebih terurus kerna cinta. (terurus erk? kok bener nich?). Bagi aku sendiri... Aku amat butuhkan cinta.. aku tak reti utk mempermainkan cinta, aku tak reti utk menjahanamkan cinta( wow bahasa tegas tue!!) Cinta perlu ada dlm dua hati.. bukan satu hati... Orang cinta aku, aku pula x cinta org tue.. Aku cinta orang , org tue pulak feeling x cinta aku( ayat jgn mengalah ok).. Semua nie terjadik sebab 'TASTE' mungkin.. bukan utk berbangga aku amat pentingkan taste, bagi aku..cinta itu kena bagus luar dan dalam. boleh? i bukan ct nurhaliza.( maap bak CT, dato k, ensem okey) i mungkin bunga cinta lestari. (mari koma utk 2minitnya)*. Becanda semua tue, mari fokus balik... bagi aku ukuran luaran bukan penentu segalanya... Aku x perlukan itu... yang ku perlu ialah dia memahami aku apa adanya aku, terima aku serta kwn2 ku, punya pendirian sendiri tanpa perlu aku nunjukkan jlnnya, menjadik matang dikala usia baru 20thn(contoh aje) dan jaga cinta itu seperti menjaga diri sendiri. Tpi zaman sekarang ada ke? adalah... tapi nak jumpa tue senang ke? haiihh... Susahnya menjadik insan bernama 'wan modh khairy'...

Terlalu berat untuk aku pikul 'cinta' yang aku punya sekarang... Tak tertanggung oleh badan aku yg kurus nie... takutnya nanti akan keciciran di perjalanan.. Menuju destinasi cinta bukan mudah, tambah2 sekarang... sorang kat sini, sorang lagik kat sana...( aik cik wan, sinetron ke?) bak kata nabil' Lu pikirlah sendiri'.... Aku tak rasa ianya mungkin, ( dia sudah lamar aku) aku tak mau cintanya begini.. Aku nantikan sesuatu yg jelas nampaknya,jelas wajahnya,jelas hari2 didepan mata... Agung cinta 'Puteri gunung ledang' tak boleh nak digunakan zaman sekarang... jika dulu gusti putri sanggup berjauhan dgn hang tuan demi cinta sejati mereka. Sapa yg boleh buat cinta hang tuah nie di zaman sekarang??? ko mampo? Dulu boleh lah, sbb org yg nampak gusti putri bukan nya semua.. tapi skg, pantang lepa sikit.. pasti akan melepas.... Nerves lah!!! So kesimpulannya, 'berpijak pada bumi yang sama, bernafas pada udara yg sama' ( aku suka dialog nich dlm cerita PGL). Selagik aku bisa bertahan begini, aku akan bertahan....doakan cinta aku bisa disatukan.. doakan cinta aku menjadik ringan suatu masa nanti.... aku menanti kehadiran cinta itu datang..

Aku sering kali dilamar cinta.. kenapa aku tak terima aja cinta itu? kenapa aku melepaskan cinta itu? korang nak tahu kenapa? Sebab bagi aku itu bukan cinta.. itu nafsu. maap klu pikir aku ini salah. Tapi itulah yg aku rasakan.. tanpa ada sebab laen. Bunyik cam ko hebat je wan? klu dah terdengar bunyiknya gitu, mungkin hebatlh kot aku nich. Hebat ke ?( jom koma utk 3 saat aja)*
Huk3, becanda lagik... aku tak mudah untuk terima cinta, hanya yang tahu akan tahu.. Aku jugak x reti untuk mencari cinta.... Aku lebih suka bersikap 'eheh aku suka dia rupanya'.. haaa cam tue aku... tanpa aku sedar sendiri... aku nak cinta itu diusahakan bukan mudahnya terus dapat aku. Aku jugak mau cinta itu tahu aku sedalam2nya.. Aku nantikan itu dari cinta. Aku pun pelik, kenapa aku payah untuk mencarik cinta.... maaplah saya seorg yg pemalu utk ngorat org.. bukan cara dia.. kang di reject kan memalukan saya yg cute nie( koma utk 5 minit)* Ala x kesah pun direject atau apa , janji cuba...(tiada paksaan utk cinta, janji jujur) tapi saya tidak reti!!! tolong ajarkan saya berhadapan benda2 gini.. achu slalu ajar aku, tp malulah.. kah3.... Aku mungkin sombong jika diluar, org tak kenal motip nak ramah kan? hahahaha... aku bukan cam tue, malu kot... aku slalu dengar ini dari teman2.. katanya takut utk dekat ngan wan.. hebat ke wan tue? feeling je la mamat tue.. kah3( ko mampu?) tapi bila kenal aku, korang musti syok kawan ngan aku( erk? yelh kot, sbb aku x da musuh kecuali yg berani mampos utk bermusuh ngan aku) hah3. Korang jgn lah bertindak menilai org itu melalui penampilannya.... nilailh org itu dengan cara yg betul ....aku jugak benci ngan manusia yg suka mengata eheh wan ko kwn ngan dia nich? bukan bgus mana budak nich.. baik jangan!!! eloooooo ko dah kenapa? jeles atau iri hati? Aku takut ini jugak akan kena kat org yg cuba utk berkwn ngan aku... Klu adalah mmg siap dan nahas ko!! jgn burukkan org demi kepuasan jahat sendiri. tak baek.. dunia nie kecik, tak lambat pun utk tahu jahat seseorang tue... Apa yg cuba aku terangkan ialah jujur lah dlm segala tindakan, jgn ada iri hati dlm berkwn. ( tak bgus utk otak)erk?

Krol dan semua harap puaslh ngan penerangan nich ye!!! ko jgn macam2 lagik, aku dh terangkan secara tidak terangan.. dah besarkan pikir2lh.. klu tak paham tentang penulisan ini, diharap baca 3 kali... kerna penulisannya terselindung sedikit, tapi akan paham nanti. aku masih cik wan yg dulu wlpun ada kehadiran sinetron lah, telenovela lah atau samarinda... aku nak ketiga2 slot ini dapat dimatikan bila hadirnya Cinta sejati. Aku epy punya teman yg slalu ambil berat cam korang semua... sayang korang..... harap yg mana teman yg hangat bercinta 'Hargailah cinta itu seadanya, jgn tangisi bila cinta itu pergi nanti'.. Yg belom ketemu cinta ' jom jalan2' kah3.

*Sinetron yg aku ada skg, aku syggggggggggg sgt!!!!! serius sepenuh hati/jiwa dan raga.. tapiii...

4 Comments:

At October 29, 2009 at 11:11 PM , Blogger FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

dokumentari yang jelas cik wan....
jelas untuk saya juga...hahah....

wan yang penting kita masih punya kawan kan????kawan yang ada dengan kita kala susah dan senang,suka dan duka....fird seronok ada kawan mcm kamu...buat hati gembira selalu...sapa yang cakap wan SOMBONG...mereka silap kowt....huhu

tpi fird tahu cinta itu sesuatu yang membahagiakan kitakan???mungkin wan belum temui lagi...pasti akan tiba waktunya...fird doakan yang terBAEK untuk wan k...

luv u!!!
wan....

 
At October 29, 2009 at 11:31 PM , Anonymous Anonymous said...

Akqirnya, tp sinetron ko tgh disembunyikan..tak byk ko cerita..

tp aku paham kot!!
mak aikkk ada yg luv ko tue..

apa lagik, sambutlh..
wan ko selayaknya pilih yg cocok kot.
bguslh, memilihlh.. nanti dh x laku ko ambik jer yg ada k. kwang3.

Aku hrp hanq ceria slalu. teruskan buat cerita2 gini. aku suka baca.
kadg2 ada isu kena ngan aku.
Sbb tue blog ko besh.....

Aku x puas hati bab sinetron!!
ko smabut tak lamaran dia?

nak sambungannya lagik.....

-krol-

 
At October 30, 2009 at 12:23 AM , Anonymous joey said...

hey..

i know i'm guilty sebab make judgement on 1st impression

but I believe unless you and the person(s) stuck in one place at one situation for such a period of time ...memang susah nak berkawan and kenal hati budi (that's for me lah)

and sinetron apa kah itu??..huhuhu

 
At October 30, 2009 at 3:35 AM , Blogger wan khairy said...

firdh- ada g ckp wan sombong.. tp gak pa" maybe itu mmg saya... wa3. sb gak kenal, mana mungkin senyum? winkkk.... cinta membahgiakan, cinta jugak boleh buat sebaliknya.

krol- ko tetap mau lebih ya? udah2 la tue.. cukuplah.. aku akan muncul slalu cita2 gini... tp keluaran yg terhad.. x bole tiap2 minggu, kang korang ckp aku meroyan plak. lamaran dia? owhh aku x jawab erk? tggu next episode.. bye.

joey- hurmm ya payah utk kenal hati budi, kenal ari nie esok jatuh cinta? hurmmm pelikkan bunyiknya.. maybe itu nafsu right? bukan cinta.. sesungguhnya utk mgenali seseorng perlu masa yg pjg, tetambah org cerewet seperti saya. kah3... tp kadang2 jugak dlm masa yg pendek hati kita bole terpaut ngan kebijaksanaan psgan kita, senang cerita ada jodoh, cepatlh..x ada jodoh merangkaklh. /sinetron? itu cerita luar malaysia. kah2.
thx ya joey wlpun x kenal sapa kamu.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home