TSUNAMI at Haeundae

Semalam aku ajak achu dan amal utk tengok cerita 'Tsunami at haeundae'. Lokasi seperti biasa PV. Waktu pulak, pas abis kejalah ye... Sangat teruja utk tengok cerita nie sbb aku mmg peminat cerita2 kejadian alam seperti nie. Cerita cam nie tengok kat panggung sgt tidak menyesal berbanding tengok cerita cinta cintun yg merapu meraban.

Penceritaan cerita nie sangat bagus!!! Permulaannya tidak membuhsankan, wlpun tsunami itu muncul diujung cerita, tapi percayakah anda cerita nie sgt bagus teladan nya? Penceritaan tidak melalut merapu. kekeluargaan,kasih sayang, kelakar, teladan,cinta diadunkan menjadikkan pemulaan cerita nie tak membuhsankan dan kita nak tunggu apa yg akan berlaku sampai tsunami datang!! klu tsunami tak dtg pun, aku suka cerita nie.... 'SYOK'. Tak macam sesetengah cerita, permulaan dah menguap sejuta kali, sebab banyak membebel entah apa2.. tapi cerita nie tidak.... kerna ianya indah/sedeh.

Bila 'Tsunami' itu menghentam Haeundae cerita nie menjadik lagik besh utk lihat. Bole kita lihat bertapa x sempatnya kita utk larik dari gelombang gergasi itu. Sesungguhnya aku berbangga ngan cerita asia nie. Pandai korea bikin filem. Sgt bagus yer pembikinannyer. Tak nampak cartoon seperti filem kita. Aku harap malaysian boleh bikin filem seperti nie... pastinya malaysia boleh. Plz jgn cerita cinta2 jerrrr..cerita2 lawakkk bengong je... cerita2 hantu merapu je.. bikin arhhh cerita2 seperti nie.. Lama giler kot tak tgk cerita dr negara korea nie. last tgk cerita 'Ju On' kot!!

Tahukah anda laki diatas sgt sweet peranannyer.... Sangat tinggi pengorbanan nyer.. uwahhh sedeh lahhh.. Aku suka watak dan peranan yg dipecah2kan dlm cerita nie... BAGUS sgt kot!

Tahukah anda laki diatas nie saat2 genting masih sempat beraksi jenaka? cuba teka nenek tua tue hidup ke tak? Nak tahu g arhh tengok, serius tak rugi bagi aku lah.. klu korang tak minat ngan cerita2 gini, tak payah g tengoklah.. Teladan/sedeh cerita nie sgt meruntuh jiwa ku. Cuba bayangkan org yg kita benci, menghulurkan bantuan dan meragut nyawanya sendiri. Aku bagik 4.1 bintang tuk cerita nie.

* Tak sabar nak tengok filem 2012 pulak nie... cam lagik dasyat je!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home