2012

Semalam pembukaan cerita nie , makanya tak boleh jadik org yg 'terlambat' utk melihat cerita yg menjadik bualan ramai... 'Cerita tentang dunia kiamat' woooo... menakutkan, tapi itulah yg cuba disampaikan... Aku,acu,amal,pheez dan ewan berjumpa di KLCC utk nonton cerita ni. Apa boleh aku ulas utk cerita nie ialah.......

-Kesungguhan pengarah 'The day after tomorrow' ini memang tak boleh disangkalkan.. sentiasa berfantasi dan kita kena melihat dari sudut itu... jika dilihat dari sudut reality makanya kiamat itu x ada siapa yg boleh elak.. hero maybe mati time cerita start. THX.

-Bencana alam yg tercipta, letusan gunung,tsunami,gempa bumi sgt cantik penghasilannyer.. terasa REAL. Cuma part mula2 tue tak logik sedikit yer, hero mengelak gempa bumi yg jadik maha kaya dasyat dengan berjaya... wink.... berfantasi ye... jgn reality.

-Aku suka kesemua pelakon2nya... HEBAT!!! paling suka budak kecik pompuan tue.. sgt chumel dan cool. Watak DJ gila tue mmg berani mampos dia.. kah3... bila cerita nie menunjukkan seluruh umat dlm ketakutan dan berkabung, meremang gak lah... sbb ianya tetap berlaku.. huk3. kesian kpd watak yg mengesan bencana ini akan berlaku, kerna dia......( g la nonton)

-Sesungguhnya org ada wang/pengaruh/pangkat/darjat akan diutamankan.. itu aku sgt percaya... Kerna itulah manusia.. wlpun tahu kiamat itu tiba, tapi tetap mementingkan diri sendiri dan kewangan. Mana letak nilai kemanusiaan?? semua itu diceritakan dengan baik.....

-Penceritaan kiamat nie susah kita nak pikir bentuk yg bakal terjadik atau bagaimana.. so tak payah pikir kot.... Cuma dlm film ini semuanya berpandukan teori /fakta/sejarah/sains... Kehancuran atau kiamat itu diluar pemikiran manusia.. Apa yg cuba disampaikan Mungkin salah satu bentuk kehancuran bumi.. ingat yer 'Mungkin'... mana tau ianya lebih dasyat.....

-Banyak jugak teladan dlm cerita nie.. pengorbanan..pentingnya banyak jugak kelakar.. satu panggung tepuk tangan utk 2 babak!!! gemuruh!!! Enjoiii.. cam mana kita sebagai manusia ingin elak dari kiamat??? ingin melawan kehendak takdir? kiamat berlaku mungkin ke ada yg hidup?? Dalam cerita ini ada yer yg hidup.. so bukan cerita kiamatlah kot.... Mungkin cerita bencana alam maha kaya dasyat..

-Aku memberi 3.9bintang utk cerita nie... kerna aku suka cerita gini... Melihat manusia ditelan bumi,bangunan megah runtuh, pengorbanan, kasih sayang, membuatkan aku hampir......teed* Kenapa bintang aku bagi x sebanyak cerita tsunami????(cerita tsunami kemas,logik dan penceritaannya tersusun) kerna mungkin aku mengharapkan sesuatu yg lebih dari cerita nie... Apa2 pun aku enjoi.... Maybe jugak bintang x kelihatan kot sbb bencana yg berlaku bertalu2 ok... sampai kita sendiri pikir x mungkinlah dia hidup!!! gitu.. Sbb tue bintang yg selebihnya disimpan.


* Aku UP 0.1 lagik bintang utk cerita nie, sbb ianya menghantui aku sampai skg.. So 4 Bintang. terima kaseh.. selamat nonton.

3 Comments:

At November 12, 2009 at 8:36 PM , Anonymous Anonymous said...

tht gud buddy
gud job!
crta ni(penlisan kamu) buatkn aku Akn pi tgk crita ni.
Nice blog beb!!!!

-ur fren dr FB-

 
At November 12, 2009 at 8:39 PM , Anonymous Andy said...

G tgklh.
cam syok je baca blog ko nie wan.
kritikan ko tu buatkn org nk tgk k cerita ni.
sesuai sgt jadik wartawAN.
suka ceria ANTM ko juga.
trya sptutnya bagi kredit kat ko.

 
At November 12, 2009 at 10:26 PM , Blogger wan khairy said...

wahhhh makasih...
g la tgk.. dan enjoi...
berfantasi.....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home