Aidiladha & New Moon

Aidiladha tiba , aku beraya bersama keluarga di gombak sajer.. Sebab kami sekeluarga hanya cuti satu hari jer, raya ke2 kena keja balik.. Itulah punca kenapa raya haji tak penting dlm kalender malaysia, sbb cutinya sehari!! sedangkan raya haji adalah raya yg sgt penting utk disambut oleh umat islam dengan penuh meriah dan kesyukuran. Apa2 pun raya haji tahun nie aku sambut sederhana dan meriah bersama keluarga. Mama masak sgt banyak, seperti biasa menu 'Asam daging' wajib ada... sambal udang jugak wajib ada, lemang, ketupat,rendang ayam,kfc membuatkan aku hanya mampu terduduk kenyang . Pheez datang beraya umah aku, dan kami g beraya umah abg zack (kwn pheez). kebetulan umah abg zack jugak di koperasi polis.. jiran rupanya.. wa3... Raya selesai petang tue aku pulang ke setiawangsa, sbb esok dah keja.

Raya tiba, new moon pun muncul. Wow!! ingin menjadik yg pertama tgk citer nie, tapi apakan daya kehidupan ku sgt bz. Paper pun dpt gak tengok citer nie... kisah percintaan pontianak ngan manusia.. dimana demi pontianak, manusia 'beria2' nak bertukar jadik pontianak. Cintalah kononnyer!!! wtever. Ada yg kata citer nie besh, ada yg kata boring.. apa yg aku nak kata citer nie syokkkk... wa3. Walaupun banyak bersembang dan slow, aku suka kisahnya.. percintaannya, membuatkan aku terbuai.. owhhh klulah ada cinta sejati sebegitu... Bella sgt beruntung kena dicintai oleh BUKAN manusia.. sorang pontianak, sorang serigala. (beruntung ke 2?) Exotik sgt bella nie dimata hantu dan binatang. Dlm citer new moon watak jacob dan bella diketengahkan.. edward, entah merajuk segala apa entah.. konsepnya tengok dari jauh jer. pastu frust menongeng!! Antara edward dan jacob, hanya satu pilihan bella...?? citer nie akan bersambung lagik.. tggu jelah sambungan citer nie.. aku malas nak ulas pjg lebar, sbb nak suruh korang g tengok sendiri. 4bintang aku kasik.....

*LCW ingin ucapkan selamat hari raya Aidiladha kepada semua pembaca blog ni.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home