M-ifa 09- Pavillion

Al kesahnya gini, ari ahad aku plan nak g PV utk shopping!!!! akan tetapi terlihat ramai sgt kwn2 kat sana.. semuanya stylo" belaka (ker?) sib baek aku jugak sentiasa smart dimana" (jgn pengsan)* Rupanya ada M-ifa..patutlah terasa cam kat MP atau LQ..wink.. So dengan selamba, kami yer (aku dan achu) tidak berminat utk melihat M-ifa itu walaupun open utk dilihat oleh sesiapa saja!!! sbb klu nak tengok kena masuk kat dalam tue, baru tak terasa hina lagik keji. Sbb yg dapat tiket pun bukan bagus mana... sah" duduk di level bawah skali, tapi dok feeling bagus dapat masuk.. Cam nak sepak,penampar pun ada( nich baru makadimah, ko tunggu!!) so aku ngan acu jalan2 lah kat PV. jalan sana jumpa kwn, jln sini jumpa kwn.. Sampai lah satu ketika terjumpa timah.... (lama tak jumpa puan timah nie, dia jugak sudah berkahwen...) Duduk2 borak kat starbuck, timah ajak pergi... katanya x payah tiket2 klu dah stylo cam nich( gitu, acu dengarkan aja) So kami pun pi lah.... Hurmmm sebelom masuk, kami lepak2 kat luar dulu, tengok kwn2 yg dapat TIKET FREE masuk ngan bangga cam mana entah. Melihat gelagat yg ala2 ketwat x cukup sifat tue, aku ngan acu hanya mampu tersenyum. Ramailh kan yg tegur, 'wan nape tak masuk?' aku hanya senyum jer... 'Tak ada tiket erkkk?' hanya tersenyum lagik... 'Tak per, tengok dari luar pun ok, janji sokong kwn2'... aku senyum lagik,wlpun nak termuntah ngan statment DIVA tue. Teruslh dengan bangga melalui red carpet aku ngan achu masuk.... Untuk berjumpa si mulut timun tue... Bak kata eyoiii, u allsz tak perlu tiket, sah2 artis... Thx eyoi ... Eyoi menyambut kami dan membawa kebwh sambil menunggu acara bermula. Mana si mulut timun nich, owh disitu... dia pun tegur..'Ehh dapat masuk????' aku hanya jwb yer... 'Masuk seludup erk??' wahhh!!! tersentap kejap, 'perlu ke masuk seludup?' sambil acu angkat beg habib jewel. 'Erkkk?? okkk..' So? eeeee berangan sunguhlh mamat tue, mmg terasa nak libas je rambut aku nie, tp rambut aku time tue berikat kemas.. malas nak jadik gila kerna mamat timun tue. Memang ramai kwn2 dalam tue yg aku dan acu kenal... Gila tak kenal... ada yg tak kenal jugak tegur kami... itu tak bole kata apalh...kah3.

Acara start kul 9. Ramai Designer2 mlm tue adalah kwn2 aku... so berbangga ngan mereka dan sokong mereka. Antara yg aku kenal ialah Hatta,Wani,Zery,nik dan sufi. So clap3 la bila rekaan mereka berjalan di runway. Baju hata kali nie simple dan kemas... Perincian hata yg dulu2 sudah tidak ada lagik... Yg sarat ngan manik2. tampil lebih santai dan suci hata tidak menggampakan.. Paling menarik ialah part last skali.. hata keluar 1 keluarga , 1 malaysia. (WOW!!!!!!) Aku jugak suka rekaan zery yg menampilkan elyana sbagai penyanyi semasa dirunway... konsep cam sama jer ngan hata, penampilan zery lebih drama dan cute cam dia jugaklah.... wa3. Wani punya rekaan jugak WOW!!! nice... i like dress merah tue, wlpun hampir tersuduj ke lantai modelnya. Tahniahhh utk semualahhhh...

Kak she judak terlibat ye... Mmg feeling pompuan tue kat atas runway.. Menjadik ratu libas, hempas,pusing,campak dan segala2nya yg ada disekeliling.. selagik boleh pusingkan drees.. selagik itulah she akan lakukan. Wa3... Apa2 pun kakak mmg chantik dan ratu! Wo... party this saturday, bcoz dah pujik melambung nich. kah3. Selesai jam 11 aku ngan acu pun balik ngan senyuman yg puas ... M-ifa kali nie mmg banyak drama yer.. dari drees sepanjang 23meter.. drees ke tue? bukan sepapan kain? bak kata kak ani... Aku hanya mampu ketawa... hinggaah ke drama si timun dan labu2nya.. mmg kelakar. Jumpa tahun depan plak. wink..

* pulang dengan senang hati...nak menyakitkan hati dengan org yg salah.. makanya timun itu pulang kecut x cukup vitamin. bye.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home