Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel,

Setiap minggu acara karaoke/movie pasti berlangsung!! sbb hanya hari tue je semua org ada.. Minggu nie aku asyik dok teringat 'dia'. Gila bodoh kot aku ni. Tapi lantaklh sekadar ingat je, x kan salah kot.... Minggu nie jugak penuh 'Drama'. Aku tak suka drama yg melibatkan aku terhimpit ditengah2 keadaan.. kerna aku akan turut sedeh menyaksikan itu.. Alhamdulilah semuanya diharungi dgn berhemah(begituuu..) Selepas karaoke aku,achu,amal dan pheez g la PV utk tengok citer 'Chipmunks' . Sebelom citer start kami sempat shopping tuk 'New Year 2010' wink....(aku suka acara shopping tu, wlpun aku je byk membeli yg lain melihat, tapi aku tetap suka, tggu time korang shopping nanti, aku racun habis habisan.. ker!)

Berbalik pada citer nie, siri pertama aku tgk DVD je. Tak berminat tgk wayang, sebab citer gini sesuai ditonton berulang2 kali sbb mereka tu comel. Melihat mereka ber3, terbayang kami ber3. Antara aku,achu dan amal. Kami seringkali ber3. Klu ber4 pun musti pheez(DAVE). klu x ada pheez kami musti ber3, tak pun 2, tak mungkin aku sorang2. So mengikut watak chipmunks Aku haruslah ALVIN. Amal pula SIMON. Achu seharusnya THEODORE. Watak acu paling aku suka, sgt cumel dan sgtlh melambangkan achu yg kuat mkn. Amal pulak selayaknya Simon sbb berspeck mata dan ala2 jln kaki sikit sbb amal mmg cam tue, tak mudah paham dan tak pandai berkias. (klu berkias musti dia x paham,hehe) Aku pulak, cewahhhhhhh watak utama tu. Kah3. Berbalik pada comment aku ye, cerita ke2 nie punya penceritaan sgtlah simple. Sangatlah ringan. Sgtlah biasa. Chipmunks pertama lagik syok, lagik byk aksinya, lagik byk kenakalannya, lagik byk ceritanya, lagik byk suprisenya. Chipmunks 2 ni tetap besh, tetap cumel wlpun watak dave dikecikkan.. tapi Dave tetap diperlukan (itulah watak pheez) kahkahakhkah. Watak chipmunks di tambah dgn watak Chipettes. Haha , serius cute bila mereka menari. Aku cadangkan korang beli DVD je. Tak yah bersusah payah g wayang, beratur pjg, byr parking mahal sebab cerita ni. (bole tgk berulang2 kali klu beli DVD) Cerita nie biasa. Tp klu korang seorng yg biasa , nak restkan otak g la tgk.Bole gelak2 dan pulang sambil teringat kechumelan theodore. Aku bagi 2 bintang citer nie, tp dah disebabkan Aku watak utama , aku UP 1 bintang lagik, so jadik 3bintang.

Kami sentiasa ber3. Klu bergaduh kami tetap akan kembali bersatu. Harapnya biarlh kami selamanya baik begini... Amien.

Motip pic nie ada dlm blog ni??? Yg peliknya knp sebelah aku tu ada? wawawawa... Jgn salah sangka, jgn silap menduga, pic nie diletakkan bukan utk memburuk2 kan kisah lalu atau org tu, tp sekadar 'hiasan' kerna mood minggu nie ialah NEW YEAR. Gambar hiasan diatas ini adalah gambar New Year 2009. Seperti biasa 2010 ,3 watak utama pasti ada. Kami ber3 sudah punya plan bersama. New year 2010 punya tema ialah FRESH and WHITE. ( bukan ubat gigi yerr) So klu ada yg mengajak ke sana kemari, maaf kerna aku akan berada di satu tempat je.. Ingat lagik, new year 2009, wlpun kami sambut tak ramai, tp meriah.. ada maksu dan epa... tahun ni.... aku hanya berteman kawan2 je.. Mereka membahgiakan hidup aku, tp mereka belom melengkapkan hidup aku.. mungkin akan lengkap 2010 KOT!

*Tak sabar menanti detik 2010.... kerna azam baru akan muncul, cerita lama akan berkubur.

2 Comments:

At December 27, 2009 at 10:29 PM , Anonymous Anonymous said...

Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwww..

new year punya tema dh kuaq..

musti meriah.

Aku suka konsep KOT! tu.

Sbq byk2 k, ada tu nanti.

-krol-

 
At December 28, 2009 at 8:15 PM , Blogger wan khairy said...

siot je! perasan aja tulisan yg kecik2 ni. tgh sbr la ni... epy new year krol.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home