Avatar best film 2009

Semalam Aku, adam, achu dan amal g tengok wayang citer AVATAR. Selepas karaoke kami ber4 ke PV utk tengok citer nie( sesi karaoke tetap ada di hujung minggu). Permulaan cerita yang sangat jelas dan kemas. Permulaannya membuatkan kita nak tahu kesudahan yg seterusnya dan seterus nya dan lagik..dan lagik...... Keindahan dunia luar yg dipamirkan dlm film nie, sgtlah CANTIK dan TERPEGUN. Grafik 5 star. Pelakon 5 star.

Terlalu MEGA bagi aku film nie.. Serius.. peperangan antara manusia dan makluk biru tue terimbau kehebatan film LOTR dan Narnia.(serius sedih melihat kemusnahan yg dilakukan manusia terhadap kehidupan mereka) Perjalanan cerita dan kesudahan nya terlalu kemas sampai kita tak sedar 2 jam 30 minit itu berlalu pantas...... Aksinya pulak x payah cakaplh.... cam tengok Tranfomer. Gila la aku pujik melambung. Apa2 pun aku sangat berpuas hati kerna film AVATAR membawa kita ke dunia luar, dan merasai dan menghargai setiap benda hidup itu punya nilainya... Perjuangan mempertahankan hak dan tidak berputus asa di gambarkan dgn begitu sempurna. Gabungan antara manusia, robot besi ,kapal2 megah, binatang2 aneh, hidupan tumbuhan yg pelik, cahaya malam yg indah menglengkapkan keindahan film nie. Kerugian yg besar jika anda semua terlepas menyaksikan film yg rasanya paling hebat dalam tahun 2009. 5bintang LCW bagik tuk cerita nie. Film pertama dpt 5 star dlm tahun 2009.

Minggu nie aku merasakan sedikit ceria berbanding minggu2 yg lalu... Minggu yg dilalui tak mungkin dilupakan. Walaupun ianya mungkin sementara, aku tetap berpuas hati dan terima apa adanya ketentuan itu. Sejujurnya ianya jarang berlaku sebab aku jenis tak reti utk merebut dan mengambil peluang. Mungkinnya aku tak percaya pada diri( ya mungkin) Terlalu takut dgn masa silam (ya mungkin) Ego( ya mungkin) malu (ya mungkin). Tapi apa yg berlaku minggu ini adalah persembahan terbaik ku berbanding yg lepas2. Aku tak mungkin meluahkan nya begitu mudah, kerna aku bukan insan yg dulu... jika dulu ianya mudah( serius sgt mudah tuk mendapatkn nya) Sekarang aku mengharapkan ianya yg melafazkan itu sebelom aku bertanyakan itu. Korang musti x paham kebanyakkan ayat diatas nie, x payah paham jika korang x begitu cerdik. Aku sekadar meluahkan isi hati tuk tidak serabutkan diri. Aku tak mengharapkan lebih dari semua ini, Cukup sekadar jujur dgn segala tindakan dan perbuatan. Kadang2 kita tak sedar ianya datang... tp kita akan merasai bila ianya pergi.....

* pelahan-lahan menanti detik 1/1/2010..... tak sabar nak tggu tahun baru!

3 Comments:

At December 20, 2009 at 11:33 PM , Anonymous Anonymous said...

Aku pun dah Nengok..

mmg film paling best dm thn 2009.

TP lebih tertarik pd cerita bwh tu,
ko slu cm ni!!!!

Dh Jumpa jodoh ka? nk dilamar 1/1/2010 ke? comeiiinya klu tarikh tue dijdkn tarikhnya.

-krol-

 
At December 21, 2009 at 5:26 PM , Blogger wan khairy said...

Eehehhhh.. ko ni x habis2... paham2 sendiri la... aku tau kau paham ngan kiasan LCW. sesungguhnya sapa x nak bahgia kan? cita-cita je teringin dilamar pd 1/1/2010. klu ada kan besh!!! hurmmmmm

harapan by fazli zainal. (kah3)

 
At December 23, 2009 at 6:06 PM , Anonymous Anonymous said...

HAAAAAAAA.... part harapan by fazli zainal tue yg tk tahan.

Ko ni comel la wan. sabar na.. ada je tu nanti.

jgn bsedih lagi by anuar zain.
hax4.

-krol-

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home