Muzikal Antara

25/2/2010 aku berkesempatan g nonton teater ini. Terima kasih kepada 'Dak kecik' kerna prihatin kepada pemintaan aku yg sememangnya aku nak sgt tgk!! Sbb paling Utama, tak yah cakap korang dah tahu kot!! wa3. aku ajak Romeo sebab dia jugak minat pada BINTANG yg aku minat. Wink* Seperti biasa janji melayu, katanya start kul 830, membawa kepada 910 baru start. Kalah PREVIEW teater cuci the muzikal.. lama giler tercongok dlm tue!! ( wahh merungut nie, hihi) Apa2 pun kami ber2 sabar ye anak-anak demi melihat BINTANG pujaan beraksi.

Bintang yg dimaksudkan sudah semustinya ziana Zain. Wink*. Cam mana minat yg teramat sgt pun aku tak tahu. Tapi sebabkan dia beraksilh, aku teruja tuk melihat teater nie. sejujurnya Teater nie best. Menampilkan bintang2 hebat seperti fahrin dan nasha, jamal abdilah, zz,hattan, wana mentor, lan, dan ramai lagik( sorry tak ingat semua nama pelakon malaysia). Apa2 pun Tahniah kpd semua yg terlibat, prop teater nie, tidak mengecewakan bahkan menakutkan. Lakonan pelakon, perhhh watak JIN tue paling syoklh.. serius. Hebat giler dia beraksi. Fahrin dan nasha aziz hanya muncul 5 minit pertama jer, pastu lenyap, thx. Selepas aksi lakonan, aksi nanyian nyusul..selang seli.. aku tunggu nie ZZ muncul, sekali muncul artis paling last nanyi!! THX. Pastu ingat 3 lagu dia nanyi, sekali hanya 2.. perghhh sgt tidak puas. Lan dan jamal yg banyak menyanyi, sib baik mereka nanyi sedap. Pilihan artis yg menyanyi semua bagus, kecuali wana kot, cam x dengar sgt suara kecuali suara mengerang arh..arh..arh..arh.. ( makluk tuhan paling seksi lagu dia nanyi) sorry! Ternyata ZZ masih mampo nanyi LIVE. Merdu suara dia bila nanyi lagu2 keagamaan, cantik dia bertudung, manis jer, cuma tak cukup puas melihat dia!! huk3.

Teater semperna Maulidul rasul nie memberi byk teladan utk manusia masa kini. Antara syurga dan neraka? pilihan anda? Ternyata msg yg ingin disampaikan sgt berkesan utk kita renungkan. Tahniah kpd semua yg terlibat dlm teater ini. Byk nyer teater yg aku sudah nonton.. boleh dijadikkan hobi anak muda masa kini... aksi live yg mereka tonjolkan adalah kepuasan yg tak terhingga.

*'Dak kecik' nak nonton teater Gamat pulak boleh? ZZ beraksi lagik.

5 Comments:

At February 27, 2010 at 2:48 AM , Blogger RunWitMe said...

Hi! I pun ada attend preview tu. Check out my pics here.

ZZ memang best! :)

http://runwitme.blogspot.com/2010/02/muzikal-antara-photo-tribute.html

 
At February 27, 2010 at 9:55 PM , Blogger wan khairy said...

hihi....seronok kan?
i dh lwt blog u....
thx singgah disini.

 
At February 28, 2010 at 2:38 AM , Blogger FirstCallDayang said...

owh pegi tgk tak nak ajak aku pun..thanks jugaklah..hehehe walaupun aku bakal kena baling pasu..opppsss kome kejap..at lis ajak lah aku..

comey ler gambar ko pakai baju biru ni..uwekkkksssss tapi ikhlas

 
At February 28, 2010 at 7:52 AM , Anonymous joey said...

saya pun nak tengok gamat!!

It sounds mcm best...

maybe you can see me there.

p/s look around for the lonely guy..kalau adala.. :)

 
At February 28, 2010 at 6:05 PM , Blogger wan khairy said...

FCD- terima kaseh memuji ku wlpun cam muntah hijau kerna x dpt menerima kenyataan,.. tp still pujik. terharu2 manja aku... bukan setakat pasu aku baling, sekebun tanaman aku baling, tertimbus terus!! kahkahkahkah...

joey- ye ke? ok kita jumpa, insyallah.. tp wan akan pi time Preview...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home