kata orang Episode 3

Masuk Episode 3, selalunya aku akan masuk 4 cerita kata orang... Tapi kali nie aku letak 3 jer. Sebab semakin byk episode, ianya akan berkurangan sampailah setiap isnin hanya akan muncul 1 aja 'kata orang tentang aku' Bak kata dayang buatlah tiap2 hari, mampos, ko ingat aku artis org nak berckp hari-hari??( walaupun cam terasa jugaklah artis tue..poom*) walaupun cerita kali nie 3 jer, tp rasanya aku menaip byk nie.. sbb ada part paling ketara tentang diri aku. Jom saksikan....

KATA ORANG aku cpt tarik muka bab masa : Ini topik rasanya kebanyakan org akan terasa kecuali 2,3 org kwn aku yg tepati masa bila berurusan dgn aku. Aku paling berdisplin bab masa. so jika anda tak begitu, jgn berjanji masa ngan aku. Aku akan siap 10minit awal sbelom masa sebenar itu sampai( harap paham, klu tak paham masuk tadika balik) Yes, muka aku akan ketat sikit klu terpaksa menunggu org sampai 15minit lambatnyer!!!! kadang2 10minit muka aku dh mencuka.. aku sebenarnya pantang kot bab2 lambat nie bila dh berjanji.. mmglh tak terburu2, tp sebagai manusia yg agak menepati masa aku KESAH dgn janji masa itu! Bagi aku org yg tepati masa adalah org yg bagus menguruskan dirinya... Paling pantang jika dah la lambat, menipu berbagai nie..... keta minyak abislah, dompet tertinggallah, kucing terberanaklah, rumah kena masuk ularlah... cam2 alasan yg semustinya akan WUJUD. Aku tak suka dengar alasan sebab 90% tipu berbanding 10% benar.. so tak payah buat dosa free2.... bila aku buat muka tentang masa, harap paham la kot! Kadang2 x sempat aku buat muka, org yg tak tepati masa itu dah buat muka segala, sebab dh terima msg ugutan/carutan terlebih dahulu dr aku.. so nk bagi aku takut, dia dulu buat muka!!! kahkahkahkah...(sejujurnya aku tak takut). Klu berjanji jumpa kat luar lgik dasyat, klu dah tahu perangai kwn2 cam mana, sebut jer jam 7 jumpa... jam 8 baru aku gerak! (sampai cam tue skalilah, supaya mood nk epy2 tu x jadik petaka). Saya mmg pentingkan masa, dh berjanji tepatilah... tapi kadang2 kita manusia pasti ada cuai segala, itu x kesah sbb keikhlasan akan nampak time dia berckp bila memberi alasan.. tp klu dh selalu dok bagik alasan.. mmg bole membawa kpd tidak percaya sampai mati.

KATA ORANG aku benci pada ubat: Owhhh sesungguhnya aku tau siapa yg berkata nie. kah3. Org yg tahu adalah org yg pernah hadir dalam hidup ku. bila aku sakit dia ada disisi( tetiba rasa sayu) wa3. Iyer benar kot, aku tak suka pada ubat. Ramai jugak kwn2 baik aku tahu tentang itu. LCW akan cakap mkn ubat, padahal minum air jer byk utk sembuh dari demam. Klu sakit pun, aku x suka ambik mc, klu ambik pun ubat pasti akan mkn 2 bijik jer, sebebihnya sedekah kat kwn2 atau lemau dlm peti ais. kah3. Adakalanya bila dipaksa, akan dikejar satu umah aku ni... hahahahah, mmg tak suka pada paksaan(begituuu). Klu ubat cair laagiklah, uweeekkkk... nak muntah rasanya... siap bole sembunyikan lagik adalh, supaya tak dipaksa mkn. wawawawawa... Entahlah, aku alah kot pada pil.. kes terbaru adalah beli pil GNC, yg mknnya sikit, selebihnya masih elok dlm bekas dia. kahkahkah.... sapa nak?

KATA ORANG aku nie suka bogel dalam umah : Fuyoooooo!!! panas!! wawawawa... jika diluar aku cukup stylo jika berfesyen, tapi diumah nak stylo jugak ke? (penatttt satttttt) aku selesa santai je kat umah tanpa berbaju dan bersuar boxer je. Malaysia kan panas!!! sebab tue aku tak suka org yg x dikenali datang umah... Yg suka bawak balik org adalah housemate aku, kadang2 tue kena sound tepek jugak, sbb aku x berkenan... susah nak bogel! wawawawa... Disebabkan itu aku jarang dan tak suka tito umah orang.. ada ke aku tito umah anda? yaaaa TIDAK KAN! Mmg selesa berada dan memanjakaan diri kat umah sendiri. kahkahkahkah... tp lelaki x berbaju dan boxer jer, apa nak hairan? klu pompuan lain ler... ketara sgt tertonjolnyer.wa3. So jgn ketuk pintu sebelom dtg, msg dulu k... supaya aku sempat sambar baju...

* Kata orang x semustinya semua jahat.... AKAN DATANG!

12 Comments:

At March 7, 2010 at 8:21 PM , Blogger FirstCallDayang said...

aku pun kena ketuk pintu gak ker?ermmm so aritu terlepas ler...saper suruh ko tinggal kunci suruh aku masuk..

bab bogel dalam umah ni serius aku baru tahu semalam...wow..sambutan menggalakkan dari syah..ermm kalau baca msg cam ada ape2 ker?

heheheh tu kata aku..so ad BRANI ke bro?

 
At March 7, 2010 at 8:27 PM , Blogger wan khairy said...

kan, sib baik ko tak rogol aku time tue... sib baik aku hendap2 jugak sblom kuar bilik.. rupanya dah 'Tercongok' dlm umah aku. kah3. aku mmg suka bogel, tp smlm jer aku tulis mood tue.. mmg x sangka sambutannya sampai ke ym ye!! kah3, sapa nak jawap? haruslh aku berani.. ko brani bogel? pengsan*

 
At March 7, 2010 at 10:04 PM , Anonymous joey said...

aiyo..sudah tiga episod di situ...

me pun tak suka orang tido rumah ..

terutama bila yang tido kat ruang tamu tuh ..susah nak main wii (sampai skrg tak main2 lagi)

p/s tengah mencarik rumah :)

 
At March 9, 2010 at 5:18 PM , Blogger wan khairy said...

tgh mencari rumah? nk area mana?
setiawangsa? atau nak berjiran? atau nak serumah? kahkahkahkah/...

 
At March 9, 2010 at 6:02 PM , Anonymous joey said...

berjiran? bukan area2 dekat2 your place mahal ker... dengar2 dlm 1k..opss...

p/s serumah? erk...nak cari untuk sorang diri .. sebab kalau nak housemate, baik tak yah pindah..sama jer mcm skrg

housemate bawak banyak sangat kaum kerabat kat rumah laa...bila time nak tengok tv ngan berboxer ajer??

 
At March 9, 2010 at 10:42 PM , Blogger wan khairy said...

oooooo nk dok soarang! oklh tue... oooo nk cari umah sewa berapa rm500 sebulan? byk kat penang! g dok sana rm250 pun ader. hahahahha..

area umah i x der la sampai rm1000.. bwk pun ada.. cam umah i baru rm850.

 
At March 10, 2010 at 6:39 AM , Anonymous joey said...

dok penang katenyer...

matila naik bas rapid penang untuk gi kl..pastu naik lrt lagi...ulang alik pegi keja ke kl...hahaha


p/s dalam 500 - 700 tu ok kot. (Nampaknya terpaksa reduce bajet nak beli keta...wakaka...)

 
At March 10, 2010 at 5:34 PM , Blogger wan khairy said...

hahahahaha...oooo klu harga cam tue wangsa maju byk la... setiawangsa mmg payahlah.. klu ada pun belakang2 sana.. yg depan2 semua kwsan elit(katernya!!kahkahkah)....

x yah pindah la.. dok je umah tue.. beli keta dulu k.

 
At March 11, 2010 at 4:12 AM , Blogger FirstCallDayang said...

perlu ker nak masuk kawasan penang...huhuhuuuhu..marah ni...

ko ni pun joey..baik duduk reban ayam jer..dah sah2 kawasan tu mahal..kawasan adun tu..dah ler ada jusco lagi..

ermm mmg up ler harga kat situ..tak gitu LCW?ermmmm

sori ek joe..

 
At March 11, 2010 at 5:08 PM , Blogger wan khairy said...

hahahahah..ko dayang mulut!!! kang kena BOOM!!! PENANG!! lalala...

joey maafkan mulut dayang yg mmg begitu....

 
At March 12, 2010 at 7:51 AM , Anonymous joey said...

aiyo kak dayang..duduk reban ayam mana nak letak wii yang putih gilang gemilang itu??


okla..tak jadi pindah...hahaha

p/s motif kawasan adun ngan jusco mahal??


byk jer makhluk asing kat jusco tuh...hihihi

 
At March 14, 2010 at 4:30 AM , Blogger FirstCallDayang said...

wan tolong explain...huhuhuhuh
dia belum tahu itu kawasan adun mana sebelum ni...

sebab adun yang berjaya tulah maka ada JUSCO and highway baru..
*perasan..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home