kata orang Episode 4

Sudah masuk episode ke 4, gilerlah!! dayang ko ado?(mmg x ado lah!!) hahaha, saja nak carut, geram!! Kali nie punya episode akan lebih kepada pujian yg sering aku dengar tentang diri aku! Cewah, kiranya episode nie, ramai yg akan jeles dan cakap aku mencapaplah. Mamposlah, org yg begini aku tahu mmg banyak dlm list .SERIUS! Cuma tak nak tunjuk je yg mana satu, sbb aku bukan org cam tue. THX. Sbb bagik aku, org yg sakit hati, iri hati, makan hati adalah org yg rugi. Aku? tak rugi malah megah berdiri. (Dayang ko tgk bertapa hebatnya bahasa aku) wa3. Apa2 pun thx, kerna berkata baik tentang diri ku.. sesungguhnya org yg buat baik, akan dibalas baik.. org yg buat jahat dibalas jahat....(begitu). Mari saksikan dan bersiap sedialah kerna puji-pujian itu bukan dr satu org jer.. tapi ramai ok!!! taaaraaaaaaaaaa!!!!

KATA ORANG aku nie memberi inspirasi: Eheh, terima kasih berkata itu. Ikhlas ke nie? atau propa penyedap telinga? wawawa.. paper pun tak kan semua nak propakan, klu dari satu mulut maybe yer.. tapi dh ramai ckp makanya mmg betullah kot! Tak rugi pun, sbb ianya benda yg baik.. Harapnya ikut benda yg baiklah, benda2 jahat jgn jadikkan inspirasi. Aku berasal dari kampung, dtg kl terus kerja. kelulusan SPM je, tak seperti yg lain bersarjana diploma segala. Yes, diakui aku x minat belajar, mmg nak kerja, cari duit kumpul harta. Sesampai kl, aku mula bekerja.. Berkenalan dgn ramai org yg punya pelbagai cerita/ragam/pengalaman. Sebelom berjaya, macam-macam kesusahan aku tempuh!!! tak mudah untuk bertapak klu tak kuat! Dari satu kerja, kesatu kerja aku terokaiii, sampailah kerja aku yg sekarang nie.(selesa ok, sbb chat je kerja aku,wawawa) Org kata bila dah bersusah, skg masa utk bersenang! (tapi itu bukanlah matlamad aku, byk giler blom dicapai) Banyak yg tahu kisah susah aku, so mereka jadikkan itu sebagai INSPIRASI. Terharu2 aku.. Sbb zaman skg, semua nak mudah jer.. nak kerja start gaji terus RM5000, sedangkan belajar tak habis. Chantik ke? Aku dulu keja gaji RM500 jer ok, x merungut pun! nak lebih, sanggup OT, walaupun tahu keja tue penat nak mampos!! (KFC). Aku tak suka susahkan ibubapa aku.. nak mintak duit pun segan kadang2, padahal baru keja x bergaji segala... mmg aku susah utk mintak duit kat org, wlpun aku tak berduit. Bukan kerna aku malu tak berduit, tapi aku tak diajar utk bebankan org lain.. Usaha dulu beb, klu dah betul2 x ada jalan.. barulah minta tolong... Zaman skg, selagik boleh, menyusahkan org adalah slogan hidup,usaha x ada..mmg cam tuelh nasib dia.(topik apa aku bukak nie? eheh larik tajuk sayang) kahkahkah... So byk kwn2 aku jadikan kesusahan aku dulu, inspirasi mereka skg. Aku berjaya skg dgn hasil sabar.. jgn gopoh2 .... kerna rezeki itu sudah tertulis utk dimiliki jika usaha itu berterusan. INSPIRASI tentang bab kerjaya, ramai sudah kwn2 yg bercakap. Ada yg ikut dan kini berjaya.. Wow!! itu suatu benda yg bagus.. klu korang jadik aku, tak ke bangga satttt!! Bagik aku org yg begitu mmg sayangkan diri dia. Pikir tetang diri sendiri, sebelom bertindak. INSPIRASI boleh datang macam2 cara,sudut... apa2 pun jadikkan yg baik itu ikutan. Bagik aku jgn menyerah sebelom tahu kesudahannya. Kehidupan kita masih panjang, maka rancanglah ia sebaik yg mungkin. Seperti pribahasa, bersusah-susah dahulu, bersenang senang kemudian. INSPIRASI aku ialah kamu yg BERJAYA. teringin menjadik seperti dia bukan pejam mata bukak terus dapat yer, usaha beb! Start dari skg!! GO.

KATA ORANG aku ni ikon fesyen mereka: Wawawawa.. tak menahan dengar! sbb mulut2 mereka nie kadang2 propa dari benar, tapi bila dah tiru, makanya tak propalah.Mmg benar la kot kan? lalalallala... Aku mmg cinta pada fesyen.Selagik boleh la, suka dgn sesuatu yg menarik ,tp aku tak suka overlah!! Fesyen aku akan berubah dari masa ke masa. Bila aku tgk fesyen tue dah bersepah, sampai sakit mata memandang aku aku cuba larik dari konsep itu. Kelainan kadang2 susah diterima, tapi bila kita berani dan yakin x ada benda yg buruk akan terjadik. Percayalah nak berfesyen kena berani dan cantik lah. Wa3, tetap nak carut!!!! yerlh klu buruk sgt, pastu buat pelik2 tak ker badut jadiknya? Tgk lady gaga, pelik! tapi cool ok!! sebab dia cantik. wink* Sampai fesyen dia jadik ikutan artis2 lain kot, tapi x ada yg mampu tandingi... Dah IKON, mana mungkin dpt disamakan atau ditandingi.. gitulah! (konsep pujik diri sendiri... poom*) Aku suka bila fesyen aku diperagakan, ataupun fesyen mereka aku peragakan.. sebab ianya menjadik ikutan. Selepas itu akan wujub 'ANTARA' bab tue paling aku suka, aku akan byk MEnang dari kalah.. (musti sakit mata korang membaca statment ni) ANTARA aku dan dia, mana lagik ok? (perghh mmg aku suka part tu) So jgn terlalu copy paste fesyen seseorang.. cuba menjadik diri sendiri, dan selitkan identiti anda sediri. jika terlalu copy paste, cam plastik jadiknya kerna itu bukan diri anda.(anda akan menjadik dia!!) Selitkan fesyen yg anda suka dgn perwatakan anda sama.. barulah cool bebeh!! Tapi aku tak kemutlh kongsi benda2 aku suka ngan kwn2... Sbb tue bila shopping mereka suka aku ada... Bukan berlagak pandai, tp cadangan aku selalunya diterima. Dan kadang2 aku tak suka jugak dgn fesyen mereka tunjukkan, tp bila kita kenal personality dia, maka fesyen kita tak suka itu secocok dgn dia... Nampak tak apa yg cuba aku katakan? Berfesyen dan cermin personality. Wlpun aku tak suka, x semustinya x cantik bila dia pakai... maybe tak cantik bila aku pakai...(paham? klu tak paham sila tampar pipi kanan kiri sekuat yg mungkin, pastu off laptop anda,thx!) So, aku akan jujur jer dengan apa yg aku nampak dan apa yg org tanya... Terbaru, rambut putih jambul aku nie dah ada kelibat yg buat! owhhhh!! aku tggu klu dah 5 org buat, baru aku tukar color lain. wawawawa... tapi cool kan trend itu bukan baru pun, tapi masa aku buat, x ada lagik kelibat jambul putih selain aku! tapi skg dah ada sorang, dan mungkin akan wujud yg lain.... haha. byklah ikutan yg dtg dari aku, klu aku perasan skali pun, apa korang nk bising? Sbb gaya aku dtg dari inspirasi korang jugak.. x bising pun, malah pujik dan suka dgn org yg pandai berfesyen(sbb tue aku suka kwn2 baik aku pandai, dan ensem bergaya).. klu korang buruks mmg akan bisinglah!! sedih dgn itu.. maaf saya x boleh tolong. bye.

KATA ORANG aku suka lihat pada kasut orang: Benda nie baru aku dengar dan tahu ianya mmg tabiat aku! hahahahaha. Sejujurnya aku mmg suka pada kasut! Selagik boleh nak beli wlpun dah ada kasut baru. Al maklumlah kasut lelaki x sama cam kasut perempuan yg murah dan berlambak2 di VINCCI dan NOSE. Klu aku perempuan, perhhhhh mmg muzium la umah aku ngan kasut2 yg macam2 warna!!! lalalalalala... Tapi skg pun dah penuh ok, tak tahu nak sumbat mana...Kena beli almari kasut yg lagik besarlah... Aduhhh!! Aku jugak suka lihat korang pakai kasut cantik.. tak kira lelaki atau perempuan.. kadang2 itu aku tgk dulu kasut bila berjumpa seseorang.. wawawawawawa......aku mmg suka tgk org berkasut cantiklah.. klu buruk aku pasti cam pandang atas bawah kat dia.. wa3. Klu dia berkasut cantik, aduhhh aku akan jeles dan renung pada kasut itu dan pijak.... (jahat kan? maaf amal ari tu pijak kasut ko) hahaha.. mmg itu tabiat yg sememangnya kwn2 aku tahu. lalalalalla... bukan apa, bila pijak, kan ada bekas kasut aku kat situ, baru cam lega sikit!! dan terasa cam aku turut memakai kasut tue. lalalala.

*Aduh byk giler menaip episode ke4 nie...... episode 5 lebih panas!tunggu...

10 Comments:

At March 15, 2010 at 7:59 AM , Blogger FirstCallDayang said...

ermmm apsal nama aku dah ada kat start ni..ni yang tak puas hati..
hehhehehe..kata org tu semua betul sbb kawan aku ni kan supermodel..terbaboooo* meletup bak meriam buluh...

tapi next time ko letak kata orang ko tak leh hidup tanpa opah ko...hehehhehe..ni yang aku sayang ko ni..jangan lupa masukkan dalam apa kata yang akan datang k..THANKS..

 
At March 15, 2010 at 6:27 PM , Blogger wan khairy said...

Owhhh cam tue ke? baiklah..... ko tunggu ulasan dia... musti ko menangis berdarah PUTIH k. hahaha..

 
At March 16, 2010 at 6:36 AM , Blogger FirstCallDayang said...

alah baru jer feeling nak nangis kaler2..
huhuhuuhuhu..
tak baik tahu...
ko sayang aku tak?

 
At March 16, 2010 at 8:52 AM , Anonymous joey said...

saya rasa sedih sikit pasal kata orang yang no 1 kali ini..

takde apa sangat.. cuma rasa macam pemalas sangat banding dengan inchek wan..

p/s bahagian confident memang saya having problem sket.. :)

 
At March 16, 2010 at 6:13 PM , Blogger wan khairy said...

dayang- haruslh syg ko.. muahhXX

joey- knp pemalas? nak maju kena rajinlh.. klu malas, ketinggalan yg rugik sapa kan? wan dulu pun pemalas jugak.. selalu mc keja.. sampai nk kena buang keja.... tapi dri situ tersedar bila kita dlm susah, x ada yg bole bantu seperti mana kita tengah gembira... so dri situ wan belajar kerja itu penting(kerjaya). Bkn utk org lain, tp kita sendiri.. so rajin2 k..

Confident je ngan diri sendiri, pastikan ianya selesa...

 
At March 17, 2010 at 2:54 AM , Anonymous joey said...

thanks for the advice..

i been having the problems quite for sometime

 
At March 17, 2010 at 7:04 AM , Blogger FirstCallDayang said...

ermmmm buat joey..manusia perlukan perubahan..anggapler yang lepas tu sbg pengajaran untuk maju kedepan bukan kebelakang..

buat LCW:
tak semua org yang berpelajaran tu berotak..
bak kata lecturer aku makin kita rasa pandai makin kita bodoh nak berusaha..sbb dah rasa diri pandai sbb tu memilih kerja..hasilnya non ada...
banyak yang menganggur..

buat yang lain..jangan terasa k.. aku cuma berkongsi..

aku sangat kagum ngan wan..dia tak nah nyusahkan saper2..

 
At March 17, 2010 at 6:53 PM , Blogger wan khairy said...

joey- tak perlh... belajar tuk rajin2 k... x rugi;-)

dayang- makasih... suka ngan kata ciksu ko tue... bernas!

 
At March 17, 2010 at 9:56 PM , Anonymous joey said...

sya sangat agree ngan kata2 akak dayang..

blajar tinggi2 expect keja pejabat jer...

bagus yang keja lepas spm :)


p/s entahler..kadang2 hate sekejap orang bercertificate tinggi neh..hehe

 
At March 21, 2010 at 7:08 PM , Blogger wan khairy said...

dh terlalu ramai yg pandai skg... so skg byk yg cr pengalaman... tp apa2 pun rezeki masing2.... x blajar tinggi x semustinya x bjaya.. jika ada usaha..adalh jlnnyer... begitu juga yg bljar tinggi..... hidup kena bersusah2 dulu, bersenang2 kemudian. hrp kwn2 ku semua rajin berusaha... insyallah bjaya kelak. amin.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home