Burung Cinta

Ermmm Lama rasanya aku tak update blog nie! Serius sebenarnya byk giler cerita, tapi aku tak punya mood untuk menaip kisah2nya.... Tapi atas permintaan ramai, aku update satu kisah yg terjadik dalam hidup aku.

Baru-baru nie aku keluar jalan2, jauh jalan2 dari KL (Demi dia..dia yg bernama..?) Aku g Zoo taiping (boleh??) hahaha..janji kuar kl. Zoo taiping punya banyak cerita tersendiri dalam hidup aku. Kisah dimana dikejar monyet, kisah dimana aku pernah hepy bersama mereka, kisah cinta suka duka aku... kisah yg tak mungkin aku lupa banyaknya terpahat di ZOO TAIPING. Hajat aku hanya satu ialah mengembalikan memori itu. Ternyata ianya terukir (tp x dikejar monyet dah kali ni, wink) Semasa perjalanan aku amat tertarik pada 'BURUNG CINTA' yg ada di Zoo itu.. Tertarik pada namanya 'CINTA' dan tingkah laku pasangan burung itu.. serius aku tersentuh melihat mmg mereka 'BERCINTA'. Alangkah bahagianya bila ungkapan cinta itu bersatu dalam dunia yg nyata bukan sekadar dibibir saja. Aku amat teringin utk merasai itu.. Sampai terfikir utk bertukar ganti menjadik burung itu, bukan menjadik diri aku... terlalu rumit menjadik insan bernama 'Wankhairy'. Mengecapi hidup bersama cinta adalah perkara terbaik pernah aku jalani.. disebalik baik, buruk jugak akan singgah.. itu lumrah kehidupan.. tapi aku menyukai zaman percintaan aku... Walaupun zaman solo ku terlalu rancak dan menghiburkan. Cuma aku jenis insan yg suka bercinta... Sedar atau tidak hmpir setahun aku jalani kehidupan solo ku. WoW!! tak sangka aku masih mampu bertahan! Mcm2 jenis manusia aku jumpa semasa aku single. Transformasi yg berlaku pada diri ku membuatkan perjalanan idup aku berubah terlalu banyak... Dari tak disukai, aku kini disukai.. daripada ditolak, kini aku diterima... Permainan dunia yg melihat luaran itu sebagai ukuran adalah trand zaman sekarang.. sedangkan yg bernilai itu berada di dalam diri seseorang manusia itu.. (rugiknya jd manusia yg begitu) Tapi aku tak mudah utk melatah benda2 begini... aku ikutkan saja permainan mereka.... Dimasa aku solo jugak, byk hati terguris disebabkan aku tidak menyambut Cinta yg cuba diberikan. (sampai delete fb akulah!!! huk3) sedih right? niat utk berkwn menjadik begitu... Tapi aku x salahkan mereka, sbb kadang2 kita lakukan benda yg sama utk melupakan seseorg yg kita cintai... kini ramai melihat aku bahagia mengecapi kemuncak solo aku... Ramai yg nampak yesss.. akhirnya zaman solo wan akan berakhir... Reality sebenarnya?? Yessss!!! aku menuju kearah itu.. tapi bersama siapa??? (biar hanya aku yg tahu......) Yg indah dimata biarlah dipertontonkan.. yg duka dan lara biarlaah disimpan. aku kini lebih menjadik perahsia berbanding dulu, aku mmg suka bercerita dan meluahkannya....

Tapi bila tanya siapa kekasih hati wan? aku hanya mampu 'krik..krikk..krikk'. Walaupun hati aku sudah dimiliki tapi aku tak rasa ianya akan diakhiri... kerna terlalu byk pahit aku telan dari manis yg aku dapat. Apa2 pun itulah dugaan kehidupan... Untuk berputus asa bukan cara aku... tpi utk terima kenyataan adalah slogan kehidupan aku. Sekarang aku meniti hari menuju kearah berakhirnya zaman solo... tapi bersama siapa...? korang nantikanlah... jgn terkejut andai yg disangka itu bukan yg itu.( bahasa kau wan mmg cilaka, hahaha) tak paham jgn baca! apa susah! wink*

Nantikan cerita yg lebih terperinci tetang 'Burung Cinta' yg akan aku post nanti... ini baru pengenalan tentang itu.... (tue dia pengenalan dh begini...) Apa2 pun aku kini lebih tenang dalam buat keputusan... lebih fokus utk menerima, lebih tabah berbanding dulu.... Apa2 pun doakan apa yg aku harapkan akan aku dapat.... aku mengharapkan satu cinta.... iaitu 'Cinta Sejati'. Cinta dimana antara kau dan aku, suka dan duka, manis dan pahit, senyum dan tangis , biarlah aku dan DIA!


*Nantikan sambungannya...(jika larat nak menaip)

6 Comments:

At June 25, 2010 at 7:58 PM , Anonymous joey said...

hahaha..it sound funny burung cinta..
selalu bunga-bunga cinta ker..dedebu cinta ker..korban cinta ker..opss..


dah lama tak update ek..seronok kat bloggie neh..walaupun difb lagi meriah :)

Anyway, semoga berjaya menamatkan zaman solo :P

 
At June 26, 2010 at 1:50 AM , Blogger wan khairy said...

hahaha..thx ya.
tp cm lambat lgik je nk berjaya..
paper pun enjoi ajalh hadapi keidupan ni.

 
At June 30, 2010 at 5:01 AM , Blogger FirstCallDayang said...

meriah ker..nasib baik page ni tak mati sbb aku tak komen...hahahhahahaha

 
At June 30, 2010 at 6:50 PM , Blogger wan khairy said...

hidup je wlpun tanpa cmmnt ko dayang... cuma rindu utk melihat cmmnt 'lahanat' ko. wa3.

 
At July 2, 2010 at 5:06 AM , Blogger FirstCallDayang said...

alh ngaku jer lah rindu kat aku...
hehehehhehehe

 
At July 2, 2010 at 6:43 PM , Blogger wan khairy said...

urgh!!! plz la...
kahkahkahkah..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home