kaki wayang

Semalam setelah sekian lama tak tengok wayang kat TGV KLCC, aku dan dia pi tengok wayang kat situ. Siapa si dia? korang isi lah sendiri... wawawawa(dayang pasti teka salah) kah3. Tak salah tuk mencari kenalan baru menjadik sahabat. Berbalik pada cerita nie, permulaannya WOW!!! seram!! terbangun2 jugak lah sikit, cewah*... Selepas start 10 minit, aku masih merasai debaran itu.... akan tetapi bila berterusan utk fahami cerita nie, ternyata tak mudah disangka..... sampai habis lah, aku dan dia berpandangan sambil cakap, 'u paham tak?' dia geleng2 kepala... kah3.... Wow, first time aku tgk wayang, keluar panggung aku masih krik..krikk..krik..... Sangat tak mudah paham!!! terlalu karam di laut dalam yer pengisiannya.. Kisah tentang 'karma' dimana diceritakan dengan sulit sekali.... berbelok2... Korang percaya tak pada karma? Aku percaya, cuma kepercayaan kita tak sama seperti kepercayaan org2 thai. Wink* Kepercayaan mereka melibatkan mistik/hantu yg wow, tak naklah berlaku... Apa2 pun selepas cerita nie habis, difikirkan balik, bercerita sama si dia, aku baru faham dimanakan kewujudan karma 'Mak lelaki tue'. (korang kena tgk baru mengerti apa aku cakap) Sesungguhnya karma itu pasti terjadik, dalam hidup ku sendiri kot, ianya berlaku.. Tapi tidak seperti yg digambar dlm film nie lah...


Para pelakon pulak, seperti biasa x pernah menghampakan aku, si hero tampan, si gadis Vouge! hehehe.. mereka mmg byk pelakon2 yg elok-elok dan siap!! hahaha... Tapi pertama kalinya aku kecewa dgn film seram thai yg x best! huhu, kanak2 klu tgk cerita nie mmg hanya paham takut la, tak paham jalan ceritanya, kepada dewasa pulak, kerna fikir2 la.... ianya tak mudah. Percaya aku, so x payahlah stress2 kan otak tuk lihaat film nie. Tp aku faham jugak jln cerita film nie selepas menilai balik berkali2. Aku bagik 1.5bintang tuk cerita nie... Oklh tue janji dpt gak bintang. hahaha. Selepas abis muvi kami g makan2 kat madam kwan dan shopping (jln2 je). Pastu pulang dgn chumelnya.

*Byk lagik film akan aku terjah.... byk film bakal keluar, seronoknya...

4 Comments:

At July 8, 2010 at 5:35 AM , Blogger FirstCallDayang said...

perlu ker perkataan pulang dgn chumelnya....mcm nak kena sepak pun ada...]

perlu ker aku meneka? ko tak suruh isi pun aku akan isi sendiri...hahhahahahha
saper mangsa terbaru tu..siap ker tak?
yang penting sayang ko k..tak nak hipokrit...

 
At July 8, 2010 at 7:34 PM , Blogger wan khairy said...

perlulah, sbb aku kan chumel!!!!

perlu ke mangsa? sah2 aku kata kwn n dia nak berkwn.... statment ko tetap menunjukkan kedengkiaan yg ketara!

aku jugak syg ko!! perlu ke idup dlm hipokrit?? yg sedeh org tue bkn aku!! kita kena amalkan idup yg sihat. gitulah. hehehe. muahx.

 
At July 9, 2010 at 7:52 AM , Blogger FirstCallDayang said...

owh mcm gitu yer....
aku tak ckp ko yang hipokrit...aku kata mamat tu sayang ko ke tak..jangan dia hipokrit..krit..krit..
hehehhe tak per yang penting kawan aku tahu dgn sape dia berkawan yang lepas tu biarlah ...tak semua org perfect...yang penting ko bahagia ngan cara ko..aku tak der bantahan...

 
At July 9, 2010 at 7:35 PM , Blogger wan khairy said...

yeahhhh..
apa2 pun aku tetap single yg hot!
malas tuk terlalu mgharap..
buat2 biasa je..
ada jodoh, makanya adalah...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home