kaki wayang

Semalam aku dan amal sempat menjenguk pawagam di PV untuk melihat film2 yg terlalu banyak yg keluar dan tak terlihat (bz sgt kehidupan kami). Dalam byk2 film cam menarik tuk tengok film Mantra. Seperti biasa LCW mmg gemar tuk melihat film2 hantu berbanding cerita2 LOVE. Nak tgk Twilight, tapi ramai kata x best, so ambik keputusan utk tgk film org tak tgk lgik, supaya bole aku ulas.

Permulaan cerita nie, Wow boleh tahan, ngeriiii.... Demi isteri tercinta, si suami sanggup lakukan apa saja, walaupun apa yg dibuatnya sesat dan boleh membawa kepada padah pd diri sendiri. Disebabkan diperalatkan, si suami dipenjarakan seumur hidup.

Penjara pudu mmg menakutkan! Gerun sebenarnya penjara pudu nie, bangunannya yg lusuh, berhantu, membuatkaan bila babak dipenjara terasa mistiknya. Si suami menuntut bela dipenjara dgn kaedah Mantra setelah menjumpai Embah. Embah mengamalkan ilmu hitam dan turunkan ilmunya kpd si suami ni. 10 tahun dia menuntut dlm tue. Cerita nie berkisarkan balas dendam yg sia-sia.... tak byk logik berbanding kelam kabut. Tue dia LCW dh keluarkan negatif2 dlm film nie. Cerita yg ingin disampaikan bagik aku byk tergantung.. Sampai skg aku tertanya2 mana pergi kepala mak perempuan tue,,, aku ckp kat amal, hantu mkn kot! Babak pompuan mandi, tetiba menjerit, tp terus tunjuk babak lain.. kena potong ke?? Entah bagik aku byk yg x kemas. Hantu2 dia very the hantu lumpur/hantu pokok/hantu akar... tak takut!!!

Lakonan si suami (Zul handy black) sgt bagus.. dia mmg sesuai bawak watak2 cam nie. Aku suka!! Dia sanggup berbogel dlm film nie, yg penting x kena potong, so nampak lah bahagian belakang itu, so 'jgnlah pandang'. kah3. Sepanjang film nie, kita akan sentiasa mendengar si zul nie dok mantra, sampai bole hafallah.. tapi x nak hafal, kang dtg pulak hantu lumpur , hantu lumut segala.. malas nak layan. wawawawa.. Part lawan, keluar letup2 murahan.. ermmmm biasa lol. menarik part puting beliung.. HEBAT KO MARIA!! kah3.

Part nie lah maksud aku x ada pun.... tup..tup dengar pompuan jerit tanpa tentu hala... pastu dah sambung babak lain . Itu buatkan aku tertanya2 apa dh jadik kat pompuan tue.. mati ke? hmmmmm... nak kata aku tutup mata, x kot... so tak mungkin aku terlepas pandang babak nie. Tapi mmg x ada ye... Si ani menjadik rebutan, dah 10tahun berlalu ani tetap cantik, anak dah besar, mak ani still cam biasa. Cool giler. kah3, semua amalkan botox. Disebabkan terlalu banyak cartoon yg tercipta, aku bagik 2bintang tuk cerita nie. Aku hanya suka part kat penjara je... mmg meremang, part2 laain bagik aku biasa.

*Byk preview film2 melayu akan keluar sempat aku tgk sebelom cerita mantra start, dan semuanya bagik aku cam murahan dan merepek... entahlah... yg menarik pun MAGIKA je. Tak sabar nak tgk film tu.

2 Comments:

At July 19, 2010 at 5:47 AM , Blogger FirstCallDayang said...

nasib baik aku tak ikut..kalau tak eermmm *ko isi sendiri...hehehehheheeh

 
At July 22, 2010 at 6:43 PM , Blogger wan khairy said...

ko nk tgk cerita hantu????
kena menipu segala, pedaya segala baru ko tgk kan!!!!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home