Bangkok

Ramai yang tunggu ulasan percutian tergempaq aku ke Bangkok. Maap le bukan x nak update cepat, tapi nak selesaikan satu2 perkara... termasuk pic2 disana.. sbb guna kamera aku sorang je.. makanya banyaklah kerja edit itu datang dari aku sendiri. Hati aku x sedap utk pergi bangkok sebenarnya.. bukan sbb rusuhan or bom segala( bukan ye!!) tapi entahlah cam ada malapetaka bakal berlaku je. wawawawa.... Percutian nie di rancang oleh amal n the geng. aku hanya menyelit je, sbb tanpa aku kurang epynya( katanyaaaaa...) Sampai LCCT aku dh dikejutkan dgn masalah tiket aku.... OMG!!! pergi 27hb. tapi tiket aku terbang pada 26hb. HABEEEEBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB!!!!!! aku dah terlepas flight!!!!! 26hb rupanya... Serius aku terus meremang kat depan counter sambil memandang muka amal yg sgt tenang ye, sedangkan aku dah cuak dan udah nampak jln utk pulang...... Tiket aku si habeeb yg booking kan, selepas booking aku print n simpan je, tak perasan langsung tarikh yg diambik... sbb sah2 dah bagik tau 27hb. Aku bagik tau amal, 'tak perlah korang pergilah, aku balik je...' Amal pulak cakap, 'mana bole cam tue, kita dah rancang, kena pastikan jadik jugak' Utk jadikkan aku pergi makanya kena beli tiket baru, OMG!!!!!! aku hanya mampu ucap thx kan amal banyak2 n akak counter tue sbb cari tiket yg paling murah utk aku. Kes aku selesai, habeeb ,erry dan samad (bukan nama sebenar) pun dtg dan flight bersama aku dan amal. Dalam perjln terbang, mood aku 100% x ada ye... cam hmmmmm malas tuk pergi, hmmmmm cam menyusahkan org je. Mcm2 lah aku pikir!!!! sampai x makan langsung dr pagik sampai ptg.

Kami ber5 selamat sampai ke Bangkok. Woooooo akhirnya sampai jugak, wlpun punya masalah tiket di malaysia. Aku akan ingat peristiwa tiket itu sampai mati. (wa3, kenangan sgt). Ezra pulak dah terlebeh dulu sampai dan menunggu kami kat airpot sana. Kami ber6 pun bergerak la ke tempat yg hendak dituju.

Walaupun ada masalah, aku tetap pose dan senyum. kah3. Aku jugak tengok balik tiket baalik, mana tau balik 29hb 2011. mampos!!! kah3, mmg aku bom si habeeb!! sib baik waktu balik adalah betul. Sib baik.

Sesampai sana, kami g survey hotel... Cari yg mana terbaik,termurah dan terdekat utk riadah. Akhirnya kami dapat Plaza hotel kat silom. Mmg dekat dgn apa2 pun!!! Harga pun murah. Sory aku tak tahu nama2 tempat kat sana kecuali silom dan DJ station. kah3.

Pemandangan silom,bangkok dari bilik hotel aku. Tenang dan aman je... Alhamdulilah.... Idaklah seperti yg digambarkan.. huhuhuhu... kat sana aku x on9 pun FB sbb wifi susah dpt dr bilik hotel, lagik pun sgt tidak punya masa kot utk update, sbb aturcara penuh ye. tak lepak kat hotel lama pun.. hanya lepak utk tido je. huhuhuhuhu...

Banyak gambar mmg kami akan pose ber5 jer, si samad mmg x mau bergambar. Klu bergambar boleh mendatangkan pecah belah pada rumah tangga dia, wlpun rumah tangga yg dibina sudah retak tunggu nak roboh je. Aku pun tak faham, tapi hormatlah.. itulah sensara yg mereka pilih. Sory aku tersmash sedikit samad. hahahha... tapi betul wht, andai sudah tidak bahagia tidak perlu sensarakan pihak sana, musti dia risau2 mencari anda.( Dia risau tak??/ wa3) Selepas sampai hotel, kami rest2 jap... mandi2 n kuar g mkn. Sumpah lapar giler. huhuhuhuhuhu...

Malam dtg dgn kejapnye.. dan malam jugaklah berlangsunglah acara pertama dalam percutian kami. Wink* Apa lagik cha-cha laa... kami g tengok show kat silom. Semua itu di cadangkan oleh samad sbb dia dah biasa dgn kawasan itu... Teruja yer, sbb sgt byk benda2 yg elok dapat kita lihat. Dan show dia, OMGirls x ada kat malaysia. hahahahahha.. Luar dalam shownya. Perghhh terkejut aku. kahkahkah... yg penting aku ngan amal dijadikan sasaran utk naik atas pentas show mereka. Eheh, knp bukan org lain????? hanj je! tapi sib baik aku jadik driver je, yg byk kena amal. kahkahkahkah.. sumpah cuak jugak aku. Show disana x boleh aku ceritakan bagaimana, korang g ler tgk sendiri... baru koraang tau.Habis show kami kuar utk g DJstation. Wow!!! x sabar.... Sampai2 sana dah penuh org... n byk drama2 berlaku kat sana. Terlalu luar dari kebiasaan aku kat malaysia lah. Malas cerita drama yg berlaku kat situ, sbb terlalu 18sx. Biar kami ber6 jer yg tahu. Yg penting mlam pertama itu kami ber4 balik jalan kaki tanpa rasa penat ye... pot..pot..pot pet... sepjg perjalanan sampai ke hotel. Mana lagik 2 org?? owhhh mereka dah balik dulu.... mereka itu erry dan amal ( wooow, penat sgt, sbb tue balik dulu) penat KER? hmmmmmm.....

Hari ke2 kami mula jalan2 dan g shopping. Tapi aku x byk shopping tuk percutian kali nie, sbb duit yg dibawak kali nie x byk sgt. Tapi tetaplh shopping apa yg mampu. wawawawa.. Dalam tut-tut tue ada si samad... cubalah korang teka siapa samad itu!kah3. Seronok naik tut-tut tue sbb laju dan boleh selit2, hahahah, tersilap selit makanaya terkepit la.

Masing2 pakai speck nie, sbb nak cover mata yg x cukup tido. Lagik pun bangkok panas, so sgt logiklah kenapa kami semua pakai speck. hahahahhaha... amal shopping sakan kat sana. Selagik terdayalah.... SIANG MALAM amal shopping, kahkahkahkahkah.

Sesungguhnya hari ke2 tue sgt penat bagik aku. Mungkin sbb tenaga yg digunakan berlebihan pada waktu malam. Owhhhh...... paperpun aku enjoi je jln2 di bangkok, wlpun kadang2 aku tarik muka 14, sbb lapar! dok tengah lapa, org tue hilang, orang nie hilang... kan menambahkan kemarahan sebenarnya. Kah3. Tp mmg bole leka ye shopping kat bangkok... huhuhuhu.. mcm2 benda yg murah boleh dibeli... sib baik aku cam kawal2 perasaan dan keraskan hati...

Akhirnya khidmat speck mata aku ini berakhir di Bangkok. Aku sebenarnya tunggu bilalah speck nie nak rosak, sbb kesemua speck aku rosak dgn cara yg sama... Serius!! 2008 aku beli speck nie, 2010 ianya rosak. Klu korang tengok pic2 sebelom nie, mmg speck nie menjadik kegemaran aku bila aku g bercuti mana2. Aku akan bawak speck nie, wlpun kat umah aku ada mcm2 jenis speck yg lain. Sudah sampai masa utk aku tukar speck ...

Ezra suka tengok aku kat sana... serius.... mungkin aku cumel kot. poom* pengsan... Tapi aku amat selesa ngan dia disiang hari... klu malam hari, byk sgt drama dan skripnyer.... Tanpa drama x adalh kenangan yg boleh dikenang.... wink:) Lagik pula si ezra nie suka pose jugak, pantang aku ON kan kamera je, pasti dia ckp..'ok ambik pic i cepat'. kahkahkah, mungkin itu sebab knp dia tgk aku kot! hahaha. Selepas satu hari shopping kami balik hotel utk bersiap utk acara malam sekali lagik, utk kali terakhir..... dan pada malam itu tercetus terlalu banyak dramanya, 2 malam disitu mcm2 drama boleh diterbitkan antaranya:

* Duit ku didalam spender mu.
*beraksi gagah, atas katil ladies.
*Dia kenal aku lagik, kali nie dtg single, so bolehlah...
*Russian OR arabian?
*kiss kiss.
*pertumpahan darah. (drama paling best)
* hilang? 1 jam kemudian ada...
*gaduh-gaduh mulut

Dan banyak lagikkklahhhhh, semua drama itu hanya kami2 yg tahu. Ianya akan menjadik kenangan utk kami ber6. Aku seronok bercuti bersama mereka yg kebanyakkannya baru bagik aku, kecuali amal dan ayie lah. Percutian tergempaq ini ternyata yg paling best pernah tercipta. Tak ku sangka2 kerna terlalu byk yg indah dalam percutian ini. Byk sgt benda2 gila berlaku tanpa disedari... hehehhe, korang memang bestlh... tak penat2 mencipta drama.

Keesokkan harinya aku dapat EK nie darinya.... cumel kan? wink:) belalai itu cute je.hahaha...

Ternyata kami serasi bersama, bole plan tuk percutian seterusnya.... walaupun masing2 penat tapi kami tetap mampu utk pose dan senyum. hehehehehe... Aku harap trip jakarta nanti semua ini ada termasuk si samad!! aku akan kenang perangai masing2 iaitu:

*si habeeb kaki latah.
*si amal lelaki hot pants.
*si ezra gigi putih.
*si Erry hitam manis.
*si samad pemalu terpaksa.

Setiap yg berlaku kat sana biarlah kami2 je yg tahu dan simpan. Apa yg perlu korang tahu percutian 3hari 2malam ini terlalu hebat utk kami semua. Masing2 tak lepaskan peluang dari percutian ini. Aku ingat percutian bali paling best, tapi bila wujud percutian ini ianya jadik paling best. Apa2 pun itu adalah kebaikannya.... kerna setiap percutian menunjukkan kepuasan yg meningkat dari percutian sebelomnya. Baguslah tue.. tak ada kemalangan atau benda2 buruk berlaku. Itu yg dicari... Harap percutian jakarta nanti akan jadik yg terbaik jugak. Kami akan ke bangkok lagik.... insyallah andai punya rezeki yg lebih. Aku syg korang semua....

* syg sgt kat amal, sbb dia byk bantu aku dr kl hingga ke bangkok sana.
*syg sgt kat ezra sbb dia sayang aku.
* syg sgt kat habeeb sbb selalu ceriakan aku dgn latah2 dia. Selagik mampu dia akan latah.
*syg sgt kat erry sbb bikin huru hara kat sana dgn cerita2 dia.
* syg sgt kat samad sbb dia cepat belajar utk snap pic.

*kita dah nak poser.. yeahhhh!! tak sabar nak berpuasa dan susun jadual berbuka poser dengan kawan-kawan tersayang....

3 Comments:

At August 5, 2010 at 5:47 AM , Blogger .::EdDy BaNoD::. said...

besh nyer coti2.... haishh,,, windu nk coti2 lagik...

 
At August 5, 2010 at 6:12 PM , Anonymous Anonymous said...

WOOOOO...

mau org tak tengok hanq!!!

hanQ2 lelaki hot yg single

cepat-cepat la kahwen cek wan oii..

supaya x semua kat luaq sana meroyan tgk hanq tp x dpt hanq.

lama x singgah blog nie, mcm2 aku terlepas.

-krol-

 
At August 6, 2010 at 1:46 AM , Blogger wan khairy said...

bando- best le... nanti ada rezeki g le, ko pun dh lama x g bercuti kan...

krol- kan. lama x singgah! hot la sgt!!!!!!! kahkahkah... x yah kawen lagik la, x senang nk cr psgan yg sekepala. cam nie pun dh epy.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home