Ramadhan Aku

Episode 7 & 8

Episode 7: Plan dgn amal nak berbuka lite-lite je, sebab pas berbuka nak g jln TAR. Akan tetapi telah diundang oleh Eiz utk berbuka di rumah dia.. Mak dia masak sedap.... Masak lemak pisang dgn gulai daging, ditambah dgn sambal belancan yg wow!!!! membuatkan aku tambah byk kali dan terpaksa melupai nak makan lite-lite itu. Mak Eiz pulak mmg suka melihat tetamu yg dtg makan banyak... menjawablah. Selepas berbuka, aku,amal dan eiz lepak2 jap sambil pekena kopi panas sebelom kuar g jln tar. Sesampai sana, kami sempat berjalan 2,3 tapak sebelom hujan mula turun. Ishhh..ish... ishh.... hanya mampu sabar dgn dugaan ini, aku dan amal pulang hampa, manakala si Eiz dapat membeli sehelai baju melayu utk tahun nie.. huk3. Aku cam malas nak g jln tar lagik... sbb tahun nie cam musim hujan je, so x bermaknalah shopping situ. Shopping tempat berbumbung je. Paper pun thx pada Eiz kerna sgt baik hati menjemput kami berbuka situ... cubit pipi dia sikit.. weeeeee:)

Episode 8: Aku berbuka ngan paktam kat umah... yeahhh dapat gak berbuka ngan dak itam nie... cam tahun lepas yg adooo.. x sempat. Tahun nie dapat jugak berbuka ngan dia. Weeeee:) kami g la pasar ramadhan setiawangsa jam 6.10, tetiba 6.20 hujan turun dengan lebatnya... makanya menjawablah kena ujan lagik. Sib baik sempat berteduh di bus stop. Hanya mampu melihat peniaga mengeluh dan pengunjung lencun... Klu tggu hujan tue berhenti, makanya berbuka kat bus stoplah ye.... so kami ambik keputusan tuk redah je. Menu hari tue simple je, Asam pedas daging (x sedap langsung), pekasam( mahal dr ikan bakar), ikan bilis petai (murah dan byk) telur dadar( paktam gorengkan) ikan bakar (cumel je ikan tue) air soya panas (sedapnyer) menjadik pilihan. Pas berbuka kami duduk tgk tv sambil bergosip yg mana yg patot. wawawawa.. byk gaklah dapat update dr dia... hihihihi.. makasih awk... nanti dayang balik, kita plan berbuka puasa lagik. (balik ke dayang itu? sama2 kita tggu dan lihat)

Pekasam nie sgt masam ye, aku ambik secubit je... yg lain paktam yg habeskan.. tue pun x habes, tong sampah yg kenyang. Klu simpan dlm peti ais, peti ais jadik masam.. so baik jgn simpan. Makanan yg lain semua habes.. bgus tul. Suka lah tahun nie meriah plan berbukannya.. banyak tul kwn2 baru ajak aku berbuka.. Cam sgt bermakna Ramadhan 2010 ini.

* Today maybe makan nasi kandar... ermmmm... sedap ke?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home