Ramadhan Aku

Episode: 13,14 dan 15

Episode 13: Aku berbuka dengan amal kat umah... Hari tue aku teringin nak makan kerang, so g la cari kerang!!! Sekali jumpa kedai jual kerang, aku mintak rm2, sbb mkn sorang je.. sekali kakak tue ckp, 'owhhh tak dapat!!, nak rm3' wahhhhhh ko dah kenapa?? ingat aku miskin tak mampu beli?? sib baik aku sabar je tgk dia, klu bukan bulan puasa maybe dh ludah dlm kerang dia tue.... serius.!!! so aku pun beli gak, sambil bagik rm3 depan mata dia dan terus pergi sambil jeling meluat. Selepas berbuka kerang yg dibeli rm3 tue haruslah x habes.. sbb byk kan.. sbb tue aku mintak rm2 je.. supaya x membazir... simpan dalam peti ais je la sampai jd batu ais.

Episode 14: Paling meriah!!! kawan-kawan serta skandal-skandal serta kekasih gelap, datang berbuka dirumah... Wahhhhh mmg best, ditambah dgn masakan dari amal dan achu. Amal masak ayam masak lemak cili padi, achu pulak masak siput sedut goreng pedas.. merasalah terbakar semua...... Serius sgt pedas dan tak mampu aku makan yer... ingat lagik 5 sedut je siput tue.. pastu x bole terima lagik... haiyooooo pedas!!!!!!! Kawan2 yg ada ialah Eiz, nizam, aman, habeeb,merlin, banod, aku, amal dan achu... meriahh kan? weeeeee:) Acara sedikit terbantut sebab nasi x cukup.... huk3.. kena tggu masak lagik.. itu dh potong stim sebenarnya... tp nak buat cam mana kan... heheheh( buat2 gelak) kah3. Paper pun sgt bermakna berbuka hari tue bersama2 kwn semua... Hepy jugak takkala hati nie sakit sgt sebenarnya... hmmmmmm.....

Pic siput dan ayam x sempat snap sbb time tue dah terlalu fokus utk berbuka... sempat snap pic ikan ini je.. kah3.....

Episode 15 : Berbuka di Ampang park bersama2 akak, laki dia n haris. Aku dah janji tuk teman akak shopping baju raya dia kat situ.... penat jugaklah pusing cari kaftan warna oren.. Akhirnya jumpa jugak, wlpun oren dia tua n seakan2 coklat.. tapi itu je yg ada... kah3.... Selepas penat tawaf situ kami pun cari tempat berbuka... tempat agak grand, tp makanan hampeh ye! x sedap! Tomyam campur tue hanya ada 2 ekor udang serta saki baki janggut sotong je... yg berlambak dlm tue hanya sayur!!!!!! ikan siakap tue pulak nampak je enak, bila mkn.. yg tidak2.... hmmmm. Tue belom ditanya harga semuanya... mmg x mau mkn situ lagik.... BOMMMM!!!

* Tak sabar nak balik kg.... andai masih dberi kesempatan lah...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home