Ramadhan Aku

Episode: 16,17,18 dan 19.

Episode 16: Berbuka kat umah bersama amal dan Uzair Zain. Weeeee... Kali ke2 berbuka dgn dia.. tapi kali nie kat umah aku... Aku hari tue makan simple je.. nasi bungkus... mkn pun x banyak sbb selepas berbuka ingat nak g nanyi lagu-lagu raya kat KTV. hehehhe.. lama x g menyanyi hiburkan hati aku yg laara sejak 2 menjak nie... Entahlahhh bila lara itu akan bertukar menjadik suka.... Maybe suatu masa nanti.....(sambil merenung ke bulan)

Episode 17: Hari tuk shopping!!!! plan ngan amal nag g PV berbuka sana, shopping dan tengok wayang.... akan tetapi plan berubah. Bebuka bersama2 achu,rifai dan mira.. Wahhh seronoknya.. Kami berbuka kat TonyRomas.

Chicken Tuscany Pasta diatas nie sedap ye!! sgt sedap... kenyangnya tak terkata... Selepas kami mkn2, kami pun jalanlah tuk shopping... Tapi jujurnya x best shopping ngan amal... shopping sebelom berbuka penat!!! tak larat jalan...!!! pas berbuka pun sama... penat!!! terlebih makan!!! Haiyooooooo x ada semangat langsung... Aku jgn tanya sebelom atau selepas jiwa ku tetap membara tuk shopping... Walaupun* Sib baik ada mira, terubat jugaklah semangat aku melihat dia mencari2 brg yg nak beli.. aku mmg suka teman org shopping, sgt suka.. mmg itulah aku dari dulu...kini.... dan selamanya.... kah3. Pas penat kempis kan wallet kami pun pulang....

Episode 18: Berbuka puasa bersama pheez, akak, laki dia dan harez. Lokasinya? haruslah rumah aku yg cantik itu walaupun x jam dinding (kata kakak aku, aku baru perasan) kah3... umah tue x perlukan jam.... sbb dh ada jam tangan.. wawawawawa.. Hari tue lain sikit, aku dan pheez g cari juadah berbuka kat bazar ramadhan taman melawati.. WOW!!! meriah ye.... elok2 dan sedap2 belaka makanan yg ada. kah3.Kami g cari ayam golek kat sana.... tetapi ayam golek s/wangsa sedap lagik :( paper pun dh rezeki kedai tue.. redha je lah...

Gulai nangka nie warna je indah... tapi rasa???? yang bukan-bukan ye... x sedap!!! sib baik akak ada beli asam pedas ikan terubuk.. fuhhhhhh!!! itu sedap dan terangkat!!! puas hati.... Selepas mkn2, akak pun blik.. tinggallah aku dan pheez.. hari tue aku sgt down dgn keidupan aku.. Aku tak mampu tuk hadapinya lagik..... lantas aku terus.......(siaran tergendala sbb hujan turun dgn lebatnya) bye.

Episode 19: Berbuka dirumah sorang2... First time dibulan puasa aku berbuka sorang2, tanpa ditemani sesiapa pun... mmg itu kemahuan ku... kerna aku ingin sendiri.. Sebelom berbuka aku kuar ngan Eiz g teman dia shopping barang2 umah... Akan tetapi LCW x mungkin tengok je, lalu telah membeli set pinggan yg meletop kebabom!!! merahnya sgt menarik.... ha3(tetap kan!!) pas shopping eiz anta aku pulang..hari tue aku mkn nasi tomato extra daging masak kicap!!! sedap!!!!! Selepas mkn aku pun mula memikirkan diri aku, keidupan aku.. kenapa begini harus aku tempuhi?? dan aku temui jawapannya... jawapannya ialah......... (rahsia ini harus aku simpan)
Aku akan tabah menerimanya.... walaupun itu bukanlah kemahuan ku.. hidup nie ada sebab kenapa itu atau ini berlaku... Aku sebagai hambanya harus kuat menempuhnya .

*WOw!!! sekejap ye tinggal 10 hari je lagik kita akan berpuasa...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home