kaki wayang

Aku memang tunggu citer nie kuaq. Tak sabar nak tengok... Satunya sebab ada ZZ, satu lagik ianya Muzikal. Ternyata hasil kerja KRU studio kali nie mmg bagus. Tahniah pada pengarahnya Edry kerna menghasilkan sebuah muvi yg berkualiti dan menghiburkan.. Tak sia-sia kami ber4 g tengok. Si ayie yg tak minat citer melayu tertarik dgn cerita ini.... Aku pun jarang g tgk citer melayu sgt, sbb banyak yg merepek dan kualitinya setanding ngan DRAMA. Tapi MAGIKA sebuah film yg bagus dan menghiburkan. Watak paling menonjol sudah semustinya nenek kebayan. Seyes, buakn kerna yg melakonkannya ialah ZZ, tapi masej dan gila2 itu mmg kena pada dia. kah3. Walaupun tgh mengandung...... Watak2 laen jugak tidak mengecewakan.. Bagus-bagus belaka. Film nie menghimpunkan nama2 besar dalam dunia seni.. Seperti M.nasir, Kak ogy, ning baizura, maya karin, mak mah (ader ye...) dan laen2. Zaman di dunia manusia dan fantasi Magika digambarkan sgt jelas... Di dunia Magika ianya lebih warna dan ceria dan gila-gila. Pemandangan yg cantek dan penduduknya pelik2 (kah3... semua watak dongeng ada). Aku sukalah idea kretif nie... sesuatu yg laen dari film2 kita yg berlambak2 sama je penceritaannya. Ternyata film nie akan dikenang... 4bintang aku kasik.

Owh cerita nie lebih segar berbanding yg pertama dan kedua. Tapi dari segi tarian yg pertama masih dekat dihati.. Weeeee... Menghimpunkan byk penari2 dari SYTUCD cerita nie sgtlah menghiburkan.... Terasa kaki ku ikut menari tgn ku ikut berdansa. wa3. Mmg jiwa ku utk film nie sgtlah dekat. Pengceritaannya sama jer dgn cerita dance2 yg laen... tak larik banyak pun.. Bezanya dia buat 3D (tp aku x reti tgk 3D bole membawa kepada pening yg berpjgan) aku tgk yg biasa punya. Aku bagi 4bintang gak tuk film nie. Sebab aku suka menari.. let's......

Aku g tengok cerita nie bulan puasa ok! Makruh puasa aku!!!! banyaknya sexi sexi sana sini.. dan banyak jugak potongnya... Sampai jadi sekejap je cerita dia. Hahahahahha. Ganas tul piranha kali nie.. Dari zaman purba rupanya, patotlah... wawawa..... Aku rasa klu sekor gigit pun dah bole mati manusia itu.. nie bayangkan berjuta2?? GOD!! sakit ok.. wawawawa.... Cerita dia simple je, tapi ngeri dia banyak gak part piranha dgn menyerang.. Badan putuslah, kepala tercabotlah, usus terkeluarlah eeeeiiiiii...... Final destination sgt! Penutup dia perghhhhhh ada lagik besar rupanya, n cam tue je habis! Pendek giler film nie..... aku bagik 3bintang cukuplah. Sebab banyak potong so bintang pun potonglah!!!

* Menunggu cerita Hikayat merong maha wangsa pulak.... tak sabar!!!

2 Comments:

At September 27, 2010 at 9:38 PM , Anonymous Anonymous said...

Jom cik wan tgk magika lg skali..hehee
_arm

 
At September 27, 2010 at 9:45 PM , Blogger wan khairy said...

jommmm... cik wan ok je!!! best citer dia... bole nanyi2.. dh hafal nie lagu2 dia. kah3.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home