Jakarta 2010 - Bufday party

Maaflah yer, ramai yg nantikan ulasan percutian/bufday party yg baru berlaku kat jakarta sana. Nie tahun ke2 aku buat disana. Kali nie melibatkan kwn2 yg ramai, kerna semua nak g sana.. bercuti sambil berparty. KER! Motip pic Habeeb jadik tajuk utama?? hahahhaha.. musti dia nerves... Aku,amal,pheez dan firdh bertolak pada 15/10/2010. Habeeb, ayie dan kee bertolak awal lagik. Merlin dan mira pulak bertolak pada 16/10/2010. Bertolak asing2.... Kami sampai di jakarta dan disambut oleh pak teddy yg terlompat2 melihat kami.. Semua org pandang ok!!! Eheh artis mana nie, sampai supirnya begitu gembira melompat! kah3. Sampai dihotel kami disambut oleh habeeb (disambut ke???? bukan kebetulan?) hahaha... Kami naik bilik dulu, mandi dan keluar berjalan.. Aktiviti pertama bermula....

Jalan-jalan mengelilingi bandar jakarta yg jem dan pak teddy yg berlagak tahu segala macam hal. Walaupun yg ado.. 3 ,4 kali pusing jalan yg sama. hahahahhaha. Kami g mkn dulu, g cr sim card utk mereka2 yg pakai bb dan bergosip.. Gosip pertama yg aku dengar di sana adalah.. KISAH 4 PENJURU... OMG! Apakah itu?? kisah ini melibatkan habeeb dan 4 penjuru yg berkenaan. Hebat ko!! Sambil aku terbayang2, klu habeeb boleh 4 penjuru, manakala aku dan amal?? Owh no.... tak tercapai oleh akal mu.. aku haanya simpan kisah 4 penjuru nie didlm kepala, esok nak cuba dan jaya.. hahahahhahaha. Kami berjalan2 sampai ke mlm... Hari tue punya shopping ialah 'BAJU KEMEJA'. Kah3, korang memang kelakar.... gigih nie demi Dragon fly walaupun kesudahannya hanya 10minit je dlm tue... weeeeeee.... Selepas x serasi dlm tue kami g stadium pulak. Tapi utk sampai kesitu, ya allah pak teddyyyy.... ala2 dari kl ke penanglah.. punyanya lama berpusing2... Org suruh cari stadium dia g cari millenium.. Memang sampai kiamat pun x jumpa... hmmmmmm... pak teddy suka buat onar dan duri dalam kehidupan masa kami kat sana. hahahahahha... Dalam situ hanya aku,amal,habeeb dan ayie jer yg hepy. Yg laen?? krik...krik...krikkk.. ada antaranya tahan teksi dan balik dulu.. Hebat kes bali berulang kembali. weeeeeeeee.. thing! ilang* (tetiba rindu maksu) Selepas penat diraba dan meraba aku pun ajak yg laen pulang sbb esok nak kuar shopping besar2an!!

Kul 930 pagik pintu aku diketuk bagai nak gila.. tel berbunyi tanpa hentinya... siapalah yg lahabau mengganggu tidur ku. Owhhh ya, di sana saya feeling tidur sebilik sorang ye.. senang nak golek kiri dan kanan.. Dalam otak fikiran ku musti mira dah sampai jakarta nie... hmmmm naseb2 aku yg diganggunya. Bila pintu dibuka, SAH! mmg dia.. uwaaaaaaaaa.... Aku pun bersiap g b1st n bersiap tuk jln2. Kami g Tanah Abang tuk shopping. Utk sampai ke tanah abg, WoW!!! sgt lama jugak ye... jemnya boleh tahan... sib baik sepjg perjlnan kami dihiburkan dgn lagu2 dari Ziana Zain n Siti nurhaliza. Cd tue aku bawk dr KL. hahahaha... Tapi semua dalam tue dok dengar lagu ZZ je... Sikit2 'Setia ku disini' Sikit2 'Dingin'. Hahahaha, hantu ZZ jugak semuanya. So semua org dlm keta tue hafal ye lagu2 tue, kerna 4hari3malam disana lagu2 inilah kami sering dengar. hahahahahahha. Klu x der CD nie, menjawablah dengar lagu pak teddy yg boleh membawa stresss.

Sampai disana kami berpecah. Aku x berkenan sgt shopping ramai2, kerna serabut otak aku. Aku selesa ber2 or ber3 je... Senang nak fokus! so aku dan mira shopping bersama. Sesungguhnya kami ber2 mmg hantu shopping... Selagik ada duit semua nak beli... Masa x mengizin kan... kerna jam 5 kedai2 situ dah tutup. So kami shopping yg mana mampu dan ada. PUASSSSS ye!! Pas nie kena dtg selepas subuh... musti lagik puas!! kah3. Selepas shopping kami bersiap tuk ke satu tempat dimana berlakunya kes 4 penjuru. OWhhh tak sabar nak uji tahap kemampuan diri... Walaupun nerves ye.. kah3... Sesungguhnya rekod 4 penjuru dapat dimusnahkan ye dgn senangnya.. (WoW!!) ternyata phirana semuanya.... Eeiiiii nerves ! Pape pun semua enjoi dan epy je.. aku banyak sembang2 ngan ayieee dan kwn baru kat situ. Teruja pulak tuk acara malamnya setelah rekod 4 penjuru dapat diatasi....(tp kisah 4 penjuru tiada yg mampu tandingi.. habeeb chumel)

Memilih Apollo club sebagai pilihan, kami menuju kesana dgn penuh persona. Kwn2 aku pakai putih, manakala aku memilih hitam.... Disana kami bertemu kwn2 jakarta yg lain.. Meriahhh, kerna aku dapat temu ian kembali... Sesungguhnya kwn2 jakarta aku makin bertambah.. dan banyaknya memilih putih ikut tema bufday party kali nie.. korang mmg sporting le. Pada mlm itu jugak ada artis jemputan dari malaysia.... wahhh seronoknya.... Naomi buat persembahan industan sambil menari2 dgn amal (tetap amal dimana2) Mlm tue byknya balik sendiri ye.. biadap betul!!!

Acara mlm tue berlangsung sgt gemilang, terbilang, tunggang langgang... kah3. Mcm2 kes berlaku dlm tue.. Perebutan cintalah... Ciuman cinta lah.. kemurungan seperti biasa .. dan mcm2 kes... Semua aku lihat enjoi dan menari kecuali pheez.. yg tetap sopan dan ayu di situ. Aku rasa pheez x sesuai di indonesia... Mungkin thailand sesuai kot .. klu tak sesuai jugak, makanya dok malaysia je.. kerna di kl, dia begitu enjoi dgn dunianya... (begitu !!!) Tapi diakata dia hepy kat appolo tue.. yeahhhhh... Pape pun aku suka melihat teman2 baik aku ada di party nie.. Kerna korang yg terbaik pernah aku perolehi. Mlm tue kee terus gerak balik ke malaysia sbb sebagai ratu di malaysia, dia tak boleh curr lama2 dinegara org! poom* Walau cam mana pun aku enjoi bercuti dgn kee, sbb dia suka buat lawak2 spontan yg x mungkin ada pada org lain... Mimik mukanya minum tea hindu tetap dalam ingatan. kah3.

Rasanya cukup 2tahun aku buat party di jakarta.. Maybe tahun 2011 akan kembali ke kl. Hmmm tgk mood lah... Klu di kl still cam cibai perangai manusianya, makanya aku akan keluar lagik mencari tempat tuk hari bersejarah aku. (Drama) hahaha.. tak derlh,, aku rindu nak buat party kat kl .. lama x buat.. huk3.. tunggulah tahun depan pulak.. Pas habis acara, kami pun pulang... Tunggu pak tedy sampai terbit matahari ye.. sgt $%&# aku rasa.. dah cerah!!! makanya kami tahan texi je... dari dok dgr ayieeeee cakap org putih, baik naik teksi dan tido di bilik. haha.. Tapi aku sempat lena di lobbi ye.. Mama pulak dok gelisah mimpi time tue, melihat perangai anak2 mencaras laki mama. Tapi mama tetap cool dan redha dgn perangai anak nya sorang tue. hahahahahahahhahah, sumpah kes mama x boleh blah ye!!! Itulah kenangan yg x bleh korang beli dgn wang ringgit!!! Keseronakan, keindahan yg tercipta adalah kerna kami semua serasi bersama... First time gak aku bercuti ngan muka2 baru seprti kee, mama, merlin dan mira.. Yg laen dah biasa.. tetambah amal.. hmmmmmm tak pernah x melekat. haha.. habeeb pulak kali nie terjebak dlm sinetron... manakala ayiee... seperti biasa tak pernah tak liar.. (thing! ilang lagik *)

Hari ke3, kami berjaya hasut ayiee dan habeeb tuk tidak pulang... Kerna tak meriah klu mereka tak ada.. Aku tahu habeeb klu boleh mmg tak nak balik tuk percutian kali nie.... Hmmmmm... Tak perlh biar mereka2 ini merasa apa pernah aku rasa tahun lepas.. ambik semua nie sbagai kenangan korang ye! aku dah rasa dulu... Bila berjaya hasut kami pun keluar le jln2 lagik sampai penat... Makanan disana, semuanya enak2 belaka.. tak boleh nafikan... Sesungguhnya kami mmg byk mkn kat sana, selagik ada masa.. tak mcm g bangkok... mknnyer kurang minumnya je yg lebih.. Di jakarta, mknnya byk, minumnya pun byk.. POOM*

Acara mlm terakhir, kami g karaoke... hanya ber5 je terlibat termasuk ayiee yg snap pic nie.. Siapa si baju merah itu??? itulah kwn baru amal.. Adi namanya... Adi ternyata mmg selesa bersama kami.. klu ramai2 dia akan jd pemalu sikit... Ian tak payah ckp le... mmg dh biasa ngan aku dan amal... Dia bersama aku selama 2 mlm terakhir... Lama x jumpa kan... Seronok ada dia, sbb dia kuat gelak dan dah berani ckp laserr skg. hahahah.. Mlm tue kami karok bagai nak gila... Sampai hotel baru teringat yg hotel mira dekat2 situ je.. musti dia sentap x ajak dia!! Mira tak dok hotel sama kami, sbb laki dia yg bernama 'Pijak semut tak mati' itu sudah lupa diri... itulah melayu berlagak pertama yg aku kenal dan lupa asal usul! Hambek aku smashhh sampai terduduk dia. hahahahahha.. Cian mira.. klu dia satu hotel, pasti lebih enjoi dia disana.. Tapi kami tetap enjoiii cuma pas nie.... kita duduk satu hotel k klu g bercuti. Pas balik karaoke kami lepak2 bilik sampai pagik.. Tp mlm tue aku penat sgt, aku dh tido dulu... huk3...

Sekejap je, hari terakhir menjelma... kami akan berangkat pulang ke kl dan ucapkan bye-bye kat jakarta. Sesungguhnya percutian kali nie lebih banyak aksi dan cerita... antara cerita2 yg boleh diterbitkan adalah:

- Kisah 4 penjuru (terbitan habeeb enterprise)
-Pengorbanan seorang mama ( terbitan fird corporation)
-Tea hindu ( terbitan kak V channel)
-perebutan a.k.a caras (terbitan ayieee berhad)
- paris hilton kena tipu ( terbitan mira.com)
- kesopanan dan kesusilaan (terbitan harakah pheez)
- love bite ( terbitan Amal hot pants)
- hidup ku video game ( terbitan merlin gebu)
-FABOLOUSITY ( terbitan wankhairy )

Di airport kami bergambar tuk kali terakhir sebelom pulang... Aku akan merindui ian seperti biasa, dan merindui adi serta teman2 baru aku disana.. Setiap kenangan yg berlaku kat jakarta adalah sesuatu yg tak ternilai dan akan diingati oleh semua.. Lega mendengar dari mulut mereka bahawa inilah percutian paling best pernah mereka alami... Cewahhhhh.. Bagik aku pulak ini adalah percutian bufday party paling best dan berjaya pernah terhasil dalam hidup aku.
Di sebabkan terlebih shopping mira terpaksa pinjam duit kengkwn dulu tuk byr duit beg yg tidak dibayar oleh pijak semut tak mati.. hangin la minah tue... kata kaya sgt kan!!! weeeee... Pape pun mira mmg kelakar yer time nak balik... minah indo sgt outfit dia. kah3. Mira chumel...

Terima kasih tak terhingga aku ucapkan kpd semua kwn2 yg terlibat:
-Amal sesungguhnya kaulah bff aku paling aku syg wlpun percutian kali nie kita x banyak pose bersama sbb ko bz bercinta.
-Pheez ko lah kak long paling muslimah bila keluar kl.. bila dlm kl ko lah paling setan... hehehe.. cyg dia.. seronok dpt tgk gelagat ko pheez.. g b1st sorang2 chumel je. weeeee.
-Habeeb thx sebab menceriakan suasana, tp aku x suka suasana kamu tuk kali nie.. kamu lebih byk murung dan diam tak sama cam bangkok! mungkin fokus bercinta kot. hmmm pape pun i x dpt lupa apa yg terjadik kat club.. thing! ilang*
-Ayie, kak long seperti biasa x pernah x best.. sentiasa gila2 dan enjoiii.. kak long tak pernah x epy.. dan akan gunakan percutian ini sebaiknya... kak long jugak buat sinetron kat sana.. So terkawal la sikit ye? walapunnnnn.....
-mira ko adalah wakil wanita merangkap bff aku yg ikut g ke party kali nie. Thx sgt2 kerna percutian pertama ko ini bersama2 kami semua.. terharu2 aku... Nanti kita plan tuk next trip k.. kali nie make sure hotel kita sama.. x perlu feeling paris hilton dan ikut cakap pijak semut tak mati itu.
-firdh, mama mmg rock! hahahahha... seronok bercuti bersama kamu... kamu menceriakan suasana dgn kisah2 kamu. hehehhehe... thx ya kerna join percutian ni.
-merlin thx sbb join, ini percutian pertama kita... dan kita epy2 bersama... thx kerna menjadi juru kamera yg berjaya.... Thx jugak kerna bagik hadiah itu, saya suka!!! syg dia...
- kee, kamu mmg artis jemputan yg fames.. hahahahaha... seronok bercuti bersama bintang! tak sangka serasi bersama bintang! Next percutian bolehlah kita berganding lagik... thx u.

*Seseungguhnya aku tak akan lupa memori kita disana.. semuanya abadi dalam pic2 yg byknya... dan abadi dlm ingatan. Wankhairy syg semuanya.. Thx kpd frends yg bagik hadiah tuk tahun nie... suka semuanya. muahxxxxx. kita akan beraksi pada next trip k.... bye.

2 Comments:

At October 28, 2010 at 10:52 PM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

i love the story...mood tak sabar utk bercuti lagi...:)

 
At October 29, 2010 at 6:08 AM , Blogger wan khairy said...

nanti kita g lagik k..
muahx..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home