kaki wayang

Sabtu yg lepas aku berkesempatan menonton movie nie di pv. Aku bersama ahli keluarga yg lain iaitu girl-girl,bella,kakak,mama,honey,utih dan adik telah meriuhkan suasana di Gold Class PV utk nonton movie nie. Malam tue kami semua x g club, sbb aku x sihat sgt.. kang bertambah sakit jadiknya.. So sgt sesuai g tgk wayang. Terima kasih pada adik terchinta kerna belanja kami tgk wayang di Gold Class, kau ade?? hahaha.. Siap boleh baring terlentang main segala... So bila dah selesa cam tue, hope movie nya pun gempaq lah ye! Yes, permulaan cerita menarik yer... Cam wow, tak sabar nak tgk apa yg akan terjadik.. tapiiiiii jln ceritanya selepas itu sedikit buhsan dan terlalu fokus pada org dlm apt itu, sampaikan yg terjadik kat luar cam habes begitu saja... Dari mana dtgnya benda alah tue pun tak diceritakan dgn betul, tetiba muncul dan mengganas sampai kesudah. Penceritaannya tak berkembang secara baik.... gempaq dah gempaq, tp tuelah.. hmmmmm...Tak der yg mampu lawan benda tue, semua mati cam tue je.. Aku merasakan movie nie adalah pengenalan kepada SKYLINE 2. Itulah tujuaannya dia tak cerita dari mana benda tue dtg, apa sebab datang, siapa yg buat.. semua x diceritakan.... Dan penghujung cerita, kita dpt pula melihat satu watak baik diwujudkan utk membela nasib manusia dibumi... Adakah akan wujud banyak lagik watak2 baik itu? makanya mereka akan berlawan sesama sendiri, dimana ada group jahat dan baik... Baru akan bermula aksinya dimana Apa yg diciptakan oleh makluk tue, menjadik baik dan bertarung sesama mereka. Itu semua andaian aku klu SKYLINE 2 muncul. Klu x ada kewujudan SKYLINE 2, cerita nie sgt tergantung dan x ada motiplah... Tapi aku rasa ada nie.. percayalah ini baru pengenalan cerita. Aku bagi 2.9bintang tuk cerita nie.. Disebabkan tempat wayang selesa aku up jadikkan 3bintang.

Hari khamis yg lepas aku dan Z g tengok cerita nie kat TGV KLCC. Yeahhh dpt gak tgk cerita nie... org kata besh! so aku pun terujalah nak tgk kan.... Cerita nie merupakan kisah benar yg pernah berlaku... So aku lagik teruja lah nak tgk keretapi yg x dapat dihentikan itu di hentikan.Hmmmmmm penceritaan dia ok, senang faham... tapi aksi nya, cam alahhhhh, sekadar dipinggiran, tak yah buat movie nie pun tak pe. Boleh? ahhahaha.. Aku ingatkan ada pelanggaran ke, keretapi tue meletop kat bandar ke, apa ke, yg melampau2 aku fikir. Dah kata movie aksi kan.... Sekali yg tidak2, Walaupun wujud jugak aksinya... tp x suspen langsung... Mungkin dah dinamakan berdasarkan kisah benar, tak kan dia nak tokok tambah kan.. hehehhe.. Aku lebih suka jika cerita di bukan kisah benar, mungkin lagik kreatif pengarahnya mengwujudkan aksi2 melampau dan nerves. Weeeee... Pape pun aku enjoi tgk cerita nie ngan dia.. Aku bagik 2.5bintang, sekian.

*Sudah lama tak tgk wayang..... akhirnya dpt gak mencuri waktu yg terluang itu..

4 Comments:

At November 18, 2010 at 12:06 AM , Blogger FirstCallDayang said...

aku tgk skyline..first impression aku cam kagum tahap cipan..cantiknyer cahaya..aku tunggu punya tunggu nak gak tahu camner nak bunuh benda haram tu.. tapi non ado..ending dia sbb jahat tu makan kepala mamat tu terus dia jadi baik tukar jadi kaler merah lak..ermmm aku pun dah tukar jadi kaler hijau maki cerita tu abis macam tu jer...lahanat sangat...

 
At November 18, 2010 at 7:14 PM , Blogger wan khairy said...

hahahahahhaa...
kan!!! itu tandanya, indah khabar dr rupa. wawawawa.. maybe ada sambungannyer nie.. klu x der, mmg laha lah jadiknya. kah3.
tak sangka opah maseh membaca blog nie ye.... thx opah..... kerna x buta lagik.

 
At November 22, 2010 at 1:05 AM , Blogger FirstCallDayang said...

aku tak buta lagi..walau pun aku cam dah lupa jalan balik ke setiawangsa..sbb banyak sangat drama hari ini..hehehehe konsep rumahtangga terbuka...tapi aku tak lupa update cerita dari blog ko..so tahu juga lah hidup lagi and ko buat ape..cuma diam je and jadi pemerhati dari jauh..

 
At November 23, 2010 at 5:57 PM , Blogger wan khairy said...

wahhh kagum dgn itu!!!
maseh idup, klu aku mati... maknanya blog nie x berupdate berbulan2 la.. n time tue baru ko tau aku dh x der.. selepas berbulan2. huk3!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home