kaki wayang

Semalam kami seramai 10 orang g Nonton Citer 2 Alam, yg menjadik fenomena dalam KOSMO Di canang2 akan kutip sampai 40JUTA. Hebat tul si DR. Rozmey punya feeling. So teruja lah nak tengok kehebatan film katanya bajet pembikinan berjuta-juta. Walaupun tayangannyer tengah mlm, aku mampu tuk bertahan, kerna tujuaan utama aku g join wayang kali nie sedikit larik dari tujuaan asal. Ternyata apa yg aku hajatkan tak kesampaian dan ianya sgt mengecewakan. Itu cerita ttg diri aku bukan film nie lagik ye. Film nie start dgn gayanya... Terasa cam hebat jugaklah 5min pertama, bila citer nie start dgn muzik lagu Salam terakhir yg di nanyikan oleh Amy Search.(Meremang gak lah, terasa sedihnya) Time tue je hebat ye... selepas itu??????/// Bila masuk babak2 disco, babak hero pakai bedak tebal, minum air dalam heel, aku mula rasa geli pulak dgn kemurahan cerita nie. Adakalanya terdapat kekaburan dalam film nie... Adakalanya gambarnya sangat chantek. Tapi yg elok sedikit berbanding yg buruk sgt byk!!!! Bila si hero pakai bedak tue bercakap terasa loya tekak nie melihat aksinya.. Pelakon drama RTM lebih hebat berlakon berbanding dia. Watak pompuan yg berlakon jdik pondan tue, oklah.. Ada gak la auranya.. gediknya sebagai seorg pondan lengkap yg telah berjaya ubah segala2nya. Aku lebih suka lihat babak di kampung, banding babak2 di bandar yg terasa murah sgt2. Dalam panggung tue pemikiran aku lebih fokus benda lain, walapunnnn ianya suatu pemikiran yg merugikkan!

Aaron Aziz bgus sebagi ustaz, wataknya tenang je..... Itu baru pelakon yg bagus... Terlalu byk babak2 sampah dan merugikkan waktu. Terlalu byk benda laen yg boleh ditonjolkan.. akan tetapi film nie ala2 Slide show je.... imbas benda yg sama, sampai habes...... Hmmmmm.. berjuta2 sgt nie bajetnya! Haiyaaaaa PROPA!!! Masej yg ingin disampaikan terus terpotong dgn melihat terlalu byk aski2 feeling yg berpjgan.. Syg kan?( sdg kan dia boleh cerita tranformasi si adam itu kepada amy, tapi x der ye!) Aksi2 semasa jenazah dibawk ke kubur jugak terlalu pjg.... kot iyer pun kubur tue jauh dr masjed tapi sampaikan secara pendek dan masukkan lah benda2 yg laen.. Tapi? hmmmmmm..... Film nie sepatutnya menjadik film Dokumentari je, untuk tayangan di sekolah2 rendah dan menengah. Pasti lebih murni.... Sib baik movie nie dibelanja, klu aku kuarkan duit, hmmmmm akan menyesal seumur idup. Org yg belanja??? hoiiiii dia dah ckp kerugian besar melabur mlm nie. hahahahahha... Thx adik! cyg dia. Aku dgn ini memberi 1 bintang tuk film nie. Sib baik ada gak bintang . Klu aku bagi awan je? Sedih pulak Dr. Rozmey nanti. Mlm tue aku balik dgn jiwa yg kosong........ hmmmm. TITIK!

*Mampukah 40 juta dikutip dgn kualiti film sebegitu? Renung-renungkan...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home