Tentang sesuatu.....

Harap maklum dunia FB aku dihentikan tuk satu masa dan ketika. Andai aku ada tersilap kata, terguris kata-kata, ampun,,, maaf aku pinta. Maybe tuk selamanya fb tue akan berkubur, atau esok dah bukak balik.. Tapi rasanya cam biarlah kat sini je korang tahu tentang aku. Melihat apa yg berlaku dlm idup aku sejak kebelakangan nie, rasa tak adil sgt aku di adili cam tue sekali. Perlakuan secara depan laen sgt, tapi bila dibelakang mengata aku yg mengganggu plak hmmm. Masih waras tuk berfikir, apa yg aku baca itu sesuatu benda yg menyakitkan.. Apa yg telah korang persembahkan aku terasa sgt.... Mungkin ingin menjaga hati, selalunya biarlah menjaga hati mengunakan otak dan fikiran, bukan melalui perasaan diri sendiri. Kadang2 tersiksa juga mempunyai kelebihan mengetahui nie... hmmmmmm.. sebab tak larat tuk melihat setiap lakonan yg berlaku wlpun sudah mengetahui... Bila aku kembali normal dgn tidak mengganggu, terperasan pulak kalian kata aku dingin... Habes apa yg perlu aku lakukan?? Aku tak reti tuk tipu diri sendiri, apa yg dipersembahkan itu aku 'WanKhairy' . Bila cuba tuk menipu, makanya terperasaanlah kamu semua... bahwa itu bukan WanKhairy....

'Yang amat pahit dalam hidup ku ini, sebuah kisah yg terjadik....... dan kini terbayang siapa lawan siapa kawan di saat aku memerlukan.....'

'Ada baiknya ku ini bersendiri, tanpa percaya sesiapa lagik.... sejarah kisah lama membuat ku berhati agar diri tidak tertipu lagik, paling penting ku percaya diri sendiri.....'

Bait-bait lagu Ziana zain yg sememangnyer kebanyakkan terlalu sebati dgn kisah2 hidup aku. Cam ne aku tak suka dia?huhuhuhu... Sesungguhnya dia mmg menyanyi tuk kisah hidup aku. Korang musti tertanya apa yg terjadik.. Sesungguhnya aku x akan cerita pun.. biarlah semua org tahu kisahnya sendiri dari mulut org laen bukan dr pihak aku.. wlpun cerita itu salah, aku akan benarkan aja, kerna itulah aku sekarang... sbb aku percaya kepada setiap pembalasan. Aku bukan berdoa tp selalunya itu yg terbukti. Walau apa pun yg berlaku aku tetap sayang kepada benda yg telah aku IKTIRAF. Sesungguhnya syg aku pada mereka2 nie bukan sesuatu benda yg boleh hilang begitu saja.. Sampai mati aku pun mereka2 ini tetap akan aku syg..

Aku tak pernah membenci org yg aku syg, tetambah paling aku syg... tak pernah berlaku pun.. Wlpun selalunya mereka byk sakitkan hati aku, kejam terhadap aku (terimbas kisah2 silam) tp aku tetap syg mereka. Mungkin marah itu adalah sesuatu benda yg biasa klu kita tgh panas... tp selepas itu bila dah sejuk, maka sejuk jugaklah perasaan aku. cuma setiap luka yg berlaku sampai mati pun akan sentiasa ada bekasnya.... Kadang2 setiap yg berlaku membuatkan kita bertambah akrab, bertambah syg, bertambah bahgia... tapi itu semua 'kadang-kadang' je. Mengharapkan yg terbaik aja selepas nie.. mendoakan kebahgiaan mereka selalu... Semoga dipertemukan kita dimasa yg mendatang... insyallah... wasalam...
' INGATLAH SAYA TETAP SYG SEMUA YG MENYANYANGI SAYA.. KERNA HARTA ITU SUNGGUH BERNILAI BANDING PAPER PUN, YG ABADI ITU ADALAH YG TERULUNG'

*Aku merindui Bonda dan Nenenda yg telah pergi meninggakan aku...

10 Comments:

At November 23, 2010 at 8:19 PM , Anonymous Anonymous said...

wANNN!!!
Knpe delete fb??
Kecewa aku tgk fb ko dah x der...
Ramai yg syg ko... aku sendiri syg ko. ko je tak tahu...
Byk pic2 cantik dlm tue yg menjadik ilham aku dh x boleh dilihat.

PLZ!!!! COME BACKKKK!!!!

-Adie-

 
At November 23, 2010 at 8:19 PM , Blogger FirstCallDayang said...

hehehhe..dalam maknayer yer..bagi aku biar kita diam baru kita tahu..dan diam tak bererti kita kalah..apa yang aku belajar bila aku dah jauh baru nampak 'true color' life aku..sape aku dimata kawan2 dan siapa kawan2 aku dimata aku..sesungguhnya wan ko akan paham bila dah berjauhan..skang aku tahu naper aku takder kawan yang 'in' dgn aku sampai skang..yang konsep dia ada pun tak per tak ada pun tak per..

 
At November 23, 2010 at 8:23 PM , Blogger FirstCallDayang said...

kenapa ko delete fb ko?
sengsara sgt ker ko skang ni wan...
how i wish i be there for you..
huhuhuhuuhuhu

 
At November 23, 2010 at 9:20 PM , Blogger wan khairy said...

Adie- ilham ke? alahh ramai yg laen boleh dijdikkan ilham.. huhuhu...

Dayang- Andai kau tahu..... Andai kau disini.... Andai hari esok.... pasti aku x cam nie. So balik sini cepat. Aku memerlukan ko tempat aku luahkan perasaan.. huk3. sambil nanges2.. ok tak? huhuhu... Tidaklh sensara, cuma kecewa je dgn keadaan itu.

 
At November 23, 2010 at 9:36 PM , Anonymous Anonymous said...

LAST CALL WAN!!!!!!
WHT HAPPEN????
Jgn mcm nie k!

FB u hilang sudah!
Bukak balik!!!!!!!

Wan ketahuilah siapa yg buat anda,
sesungghnya mereka terdiri dr mnusia yg rugi.

Plz U! U terlalu HENSEM tuk merajuk. Mampos kena pukul nanti.

:Diedie

 
At November 23, 2010 at 9:49 PM , Blogger FirstCallDayang said...

ermmm sabar je sayang..ermmmm ko tahu aku sentiasa sayang ko..

 
At November 24, 2010 at 5:45 PM , Blogger wan khairy said...

Dayang- iyer aku tahu.. ko mmg paling* syg aku antara yg berjuta itu. Aku tahu.... makasih kerna aku jugak amat menyayangi mu....

Acc. FB dah dibukak.... ramai sgt bersedih kerna aku. So aku bukak tuk melihat mereka kembali tersenyum...

 
At November 24, 2010 at 8:37 PM , Anonymous Joey said...

dear inchek wan,

in my point of view. You memang nampak baik, and believe me, there's more people still akan bersama you, macam kak dayang atas ni :)

Maybe I dont understand. Tapi banyak gambar cantik kat fb.Jangan tutup :)

Anyway, I guess you memang tak simpan dendam dengan mana-mana orang yang pernah sakiti you, that's why they keep coming back, and bertambah banyak lagi. It's the aura ...

 
At November 27, 2010 at 3:04 AM , Blogger wan khairy said...

joey- tq ya... nanti dh besedia2 pic2 dpt dilihat balik k.... entahlah setiap benda yg terjd mengajar wan jadik lebih baik... insyallah.

 
At December 5, 2010 at 10:47 PM , Anonymous Anonymous said...

aku cuma silent reader je..suka bc kisah2 yg ko paparkan..realiti yg jd disekeliling kita..kisah kwn yg berbagai warna..admire ngn expresi yg ko paparkan..seolah2 aku juga berada disitu..sgla yg ko luahkan kt sini nampak idup..sayang klu ko mengalah ngn semua tu..bknkah setiap warna yg terpalit dlm rona hidup kita ade ertinya tsendiri?supaya bl ianya berlalu,kita leh kenang semula-samaada ngn tangisan duka atau ketawa ria..?kita x saling mgenali,tp aku rs dekat dgn ko melalui penulisan2 ko..terasa idup ngn pic n kisah idup ko..ko x hipokrit dlm mzahirkan ape yg ko rs/lalui..biar apa kata 'mereka'..yg penting u noe ur ownself..b strong beb..
karayuki san

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home