kaki wayang

Semalam aku dan hypo sempat g tengok wayang citer Hantu kak limah balik umah. Teruja nak tgk sbb budak opis kata best citer dia, lebih best dr Zombie kg pisang... So aku pun plan lah tuk pi tgk wayang citer ni. Cerita dia adalah sambungan dr citer Zombie kg pisang..watak2, nama2 mereka dikekalkan.. Sorang ,dua je x der seperti AC mizal( sbb dh kaya raya, x perlu berlakon) Que(bz jaga anak dan isteri), Ezlynn pun x der.. watak2 utama laen maseh dikekalkan, seperti awie, dan pokcik2 tua yg laen. Tak lupa jugak si tangan melambai itu.. tetap ada. Watak2 baru jugak diwujudkan utk mengganti watak2 lama... seperti johan raja lawak, ummi dan tak lupa hantu kak limah itu sendiri Delimawati (ko mmg hebat!) haha.

Cerita dia simple, tetap kejadian dlm kampung pisang itu sendiri... Kesengalan penduduk disitu mmg tiada nilainya, tiada penggantinya... tiada yg laen selain penduduk kampung pisang. wa3. Awie mmg sesuai skg bwk watak komedi. Si 'Usop tgn melambai' jugak penyeri dlm cerita kali nie, watak dia dimana2 seiring dgn kak limah. hahahahaha... Kualiti komedi citer nie lebih baik dr zombie kg pisang.... komedinya mmg gila-gila. Kak limah berjaya menghuru harakan kg pisang. Kesengalan penduduk jgn dickplah... mmg terbukti dr citer zombie kg pisang lagik. Wa3. Klu nak rungkai dimana tak logiknya, ada je (seperti biasa) tapi letak tepilah tak logik itu, sbb citer nie khas tuk ketawa je... dan terus ketawa. wawawawa..... terhibur hati aku melihat setiap gelagat dlm tue.. Semua pelakon menjayakan ngan baik. Citer komedi nie yg terbaik kot dr Mamat Khaled... So aku bagik 3.9bintang tuk cerita nie.. hihihi.. Selepas citer nie abes, ada pulak slideshow tuk cerita zombie the muzikal apa entah, haiya.. kemurahannya terserlah.... hope itu bukan filmnya lagik.. klu itu ler rupa film nya, mmg sedihlah.. kerna muzikal pertama malaysia sgt GRAND!! So klu nak wujudkan muzikal, haruslah sama taraf atau lebih dari MAGIKA. Sekiannn.....

*Aku tgk byk pulak film2 melayu keluar skg nie.. tp byknya sedih berbanding berbangga... Semua pengarah mencari keuntungan banding kualiti. Hmmmmm tak sabar tunggu Hikayat Merong Mahawangsa...

4 Comments:

At December 19, 2010 at 10:46 PM , Blogger FirstCallDayang said...

ermmm teringin aku nak tgk cerita ni sebenarnya...tapi apa kan daya semua orang mcm fed up and tak der mood nak tgk cerita melayu..maklumlah kawan2 aku semua mat salleh celup bukan 'celup'ar...hehehhehe..tak macma ko wan..rindu nyer aku........huhuuhuhuhuhh

 
At December 20, 2010 at 6:00 PM , Blogger wan khairy said...

lorrr ye ke?? kat kl nie, cina pun g tgk citer nie.... mat salleh tulen pun ada gak yg masuk tgk.....

Hebat sgt kwn2 baru ko tue...
terlebeh celup tue..
Ko g layan tgk sowang2 pun x pe..
sbb citer dia sengal n enjoi..

ko la kak limah itu...wa3.

 
At December 21, 2010 at 10:00 PM , Blogger FirstCallDayang said...

siot jer...hehehe hasil hasutan ko aku gi tgk gak sorang2 smlm...hehehhe.. yang best nyer aku pilih seat yang dekelilingi orang...ko kan tahu jantung aku ni tak berapa nak baik kan...tapi citer dia sgt kelakar dan enjoy..happy sesangat...

 
At December 22, 2010 at 7:19 PM , Blogger wan khairy said...

hahahahahhaa....
kan!! janji epy dan enjoi..
tue yg penting kak limah oiii..
wa3.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home