Genting 2011

Setiap tahun aku pasti g melawat Genting. Cam tahun lepas g 4 org.. G ngan amal dan 2 ekor babun.. (opsss!! sib baik babun bukan bab* k) Tahun nie g Ber2 je sebab yg laen kerja dan x ada duit (katernyer.. cam ajak g London pulak) So aku ngan habeeb g ber2.( First time bagi habeeb, x pernah g rupernya) Hari nak pergi aku demam pulak (petanda!!) hmmmm, tapi aku gagahi JUA tuk pi, sbb klu x g, bertambah demam aku dok umah. wawawa.. Gerak pagik, kul 11 lebih sampai puncak.. Terus g check -in hotel letak2 barang, owh ya kami tidur semalam kat sana.. (last tido genting time umur aku belom 20 an lagik, zaman budak2 baru nak UP kata org) hahahha, skg dh terlebih UP. Cuaca disana sgt bagus, x seperti kl yg ujan x menentu.... Manusia jugak x seramai cam tahun lepas. Tahun lepas penuh ngan hindu2 yg jakun dan cina2 bukit yg merimaskan. Kali nie sgt sentosa dan lapang. Semua jenis permainan kami naik. Sungguh!!( tak pernah aku buat, kecuali benda yg tingggi tue je aku x naek, sbb aku gayat dgn binatang alah itu) kah3. yg laen semua kami cuba.. Sampai keretapi hantu yg bodoh tue pun aku naek. kahkahkahkah....

Walaupun tak sihat, itu tak bermakna aku tak perlu POSE! itu sudah giler!!! Sebagai seorg yg Professional, aku tetap beraksi hebat bila kamera di ON kan. Ternyata tak mudah bila beraksi dlm keadaan sejuk Vs sakit. Tapi aku memudahkannya dgn kebolehan yg ada, Poom* musti dayang pengsan baca rencana kali nie.. sbb puji-pujian kepada diri sendiri telah melebihi dr kesabaran setiap manusia yg punya dengki di hati.. kah3.. teringat Zaman g genting ngan dayang.. owhhh So sweet... baju pink mu itu igauan ngeri aku. kah3. Setiap minit terisi dgn aktiviti... Duit yg keluar pulak x payah cakap, cam air yg mengalir laju.. sedar2 dh kering kontang wallet..

Walaupun sejuk, tetap makan Ais Cream. Walaupun x sihat, tetap senyum manis.

Nie senyuman paling manis lah... seronok dia, first time g katernya.... sbb tue semua jenis permainan dia naek... hu3, hebat!! Kepuasan dan kepenatan jelas terpancar kat pic sebelah mlm. Pic itu bole dilihat dalam FB ya.. Sekiannn...


Acara paling best sudah semustinya Game kat genting!!!! Malas klu main game yg kena teka or berdasarkan luck, sbb mmg tak pernah LUCKY pun!! mmg hanjing game tue... membazir je.. Tapi klu main game yg melibatkan skill, aku mmg hebat!! kah3, buktinya aku menang bear kat atas tue yg diberi nama Zack Efron. (ade??) Itulah satu2nya game yg aku menang... dan satu2 bear yg berjaya dibawak pulang ke hotel. kah3. Sampai mlm kami main.. Si habeeb x bernaseb baik ye.... tak pe u, cuba lagik nanti2 k. Pape pun kami ber2 berpeloh main game kat situ.. serius best giler... Wlpun bila sedar duit yg dilaburkan boleh beli bear sebesar Amal. Tak per, janji hepy n syok!!! Selepas abeh main game kami g mkn n balik hotel tuk bersiuap acara tgh mlm.

Kami menonton citer nie kat sana. Ambik tayangan 10.45mlm. Semua benda kami buat.. sebelom citer nie start kami sempat g main bowling.. wawawawa... Berbalik pada cerita nie.. hmmmm, jln cerita menarik, cuma aksi nya cam kurang sikit. Tapi aku suka melihat si 'pembunuh' itu.. mak aihhhh kaya n Elok mata memandang,. Aku akan YOGA hari2 pas nie.. kahkahkahkah... Bagik aku citer nie x kreatif dr segi aksinya... cam terlalu cepat n bosan sbb terlalu simple. Tapi citer nie layan n syok. Aku bagik 3 bintang tuk citer nie.... Selepas abeh nonton kami ber2 pulang sebab mengantuk n sejuk teramat sgt...

Esoknya tiba.... Pas b1st kami bersiap tuk pulang ke KL. Sebab sebelah mlm, ada acara di kl pulak. wawawawa. Penuh dgn aktiviti walaupun x sihat.. Sebab itulah gunanya.. Aku klu x sihat, ajak g karaoke, ajak g shopping, ajak g club mmg cepat je sembuh.. Cuba klu dok umah, mmg seminggu aku demam. Ini bukan teori tapi FAKTA. Sesungguhnya kenangan disana di abdikan dlm pic2 yg bole disaksikan dalam FB. Walaupun x sihat, aku x akan kecewakan percutian ini..

*Percutian seterusnya bakal menyusul... Sarawak tunggu kehadiran ku..

9 Comments:

At January 24, 2011 at 7:27 AM , Anonymous Anonymous said...

Wahhhh cik wan kita dh epylh..

Baguih la na.

Sgt secocok k.

pilihan tetap x berubah.

Tetap nk UP je (suka ayat u bangkitkan tu) kah3...

-krol-

 
At January 24, 2011 at 7:30 AM , Anonymous Anonymous said...

OWH btw, babun u maksudkan itu adakah rencana genting 2010 2?

Memang perangai budak tue x serupa manusia skit. Tp lama gak kan ngan u?

Sesuai babun tue kasi kat dia. itulh dia yg i dengar jugak.... Sayang kan?

ok dh nk tido, puas update blog hanq.

-krol lagik-
keh keh keh keh..

 
At January 24, 2011 at 7:55 PM , Blogger wan khairy said...

haha, ada2 je hang nie..
UP sikit... kah3.

Babun? owh u kenal gk ke?
nak buat cam mana.. biaq pilh..
Cr hidup dia begitu...
wlpun hina tp itulah caranya..
cara mu? kah3.

 
At January 25, 2011 at 10:53 PM , Blogger FirstCallDayang said...

baik tak yah letak tajuk GENTING...aku rasa better letak tajuk GERING..hehehhe sebab ayat2 kat dalam tu semua tak nak jatuh..hehehe igaun ker baju pink tu.. aku rasa cam comel jer..owh naper ko tak nak naik benada yang tinggi tu..sbb tak der aku ker..nak tumpang jerit ngan ko macam dulu. hehehhehe..aku masih terbayang kita kenakan yana naik suruh angkat tangan..hasilnya naik atas tu walaupun takut tetap jadi hiburan lawak maksima..2 kali kan kita naik..(hasil hasutan)...hehehhehehehhehe...rindu nyer

 
At January 26, 2011 at 6:59 PM , Blogger wan khairy said...

hahahahha... itu kenangan abadi ye!
naek ngan ko adalah yg terakhir ye.
pastu aku x naek2 lagik.... tggu ko lagik. kah3! kes yana tue adalah fenomena ye, sib baik gigi dia x luruh ye. wa3.

 
At January 26, 2011 at 9:33 PM , Blogger FirstCallDayang said...

opppssss cakap pasal yana dia nak datang penang nanti 3 minggu..kerja katanyer...hehehhehe

 
At January 27, 2011 at 9:24 PM , Blogger wan khairy said...

owh ye ke? boleh la ko gesel2 ngan dia....

 
At January 31, 2011 at 12:00 AM , Blogger FirstCallDayang said...

bukan gesel ler..sondol..hehehehhelarikkkkkkkkkkkkkk..

 
At February 3, 2011 at 5:54 PM , Blogger wan khairy said...

hahaha, lupa ler..
sondollll... ko klu bab keji mmg ingat kan. bab puji lupa. haha

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home