kaki wayang

Semalam aku dan hypo g tengok citer Ngangkung, haha.. mau x box office citer nie, sampai sebulan lebih kat panggung! (tetiba) Aku teruja nak tengok sbb kutipan dia cam hebat je, 7,8 juta!! GRAND!! So aku harap citer dia ok lah.. cam hantu kak limah.. wawawa... Dalam panggung yg boleh muat 500 org tue hanya terisi 6 org je termasuak aku dan hypolah. Weeee.. dah x der org tgk sbb citer nie dah lama kot. So x kesahlah janji aku dapat tgk.. So dapatlah tau tabiat org main no ekor g ngangkung cam tue.. Sumpah aku sendiri tak tau amalan begitu.. Rupanya wujud erk kat malaysia nie?? wujudlh tue, klu x wujud cam mana david teo bole tau... entah-entah... (hahahah, isi sendiri) Hmmmm, citer nie terlalu berlakon bagik aku... cam si sam tue.. suara dia x sesuai cam tue.. isteri sam jgn cakap lah... mmg berskrip terus dialognya.. Anak sam tue pandai berlakon.. cumel je... Si mok2 itam tue, oklh lakonan dia.. tapiii isteri dia.. haiyaaa.. bayar rm 100 ke?? cam budak tadika dia berlakon.. si mamat pjg sorang tue pun ok dia berlakon, tp isteri dia? sama cam isteri2 yg ada dlm citer nie... Tadika.( ayat baru ye anak2) Pendek kata, lakonan pelakon dalam citer nie, very the karam di laut hitam.... Jgn tanya apa panjang kata.. kang dari 8juta punya cerita jadik 8 sen je. Hmmmmm... X mungkin menang sebarang anugerah tuk masa mendatang... x layak tuk dicalonkan pun.. klu kategori box office maybe la citer nie bole menang.. Aku pun x faham kenapa peminat film melayu minat film2 sebegini.. cam x berbaloi2 sebenarnya.. Tp duit masing2 kan.. so lantaklah.. Citer nie aku gelak 2 kali je... yg laen aku x gelak pun... tutup mata 2 kali (tetap) kah3, yg selebihnya meluat je tgk.. Pape pun citer nie byk pengajarannya.. sesuai ditonton oleh org2 kaki no ekor.. wa3. Aku bagik 1.5bintang je tuk cerita melayu box office di malaysia nie.. hmmmm, nothing special ttg citer nie.. patotlah org luar sana lebih tau ayat2 dalam hantu kak limah banding citer nie.. Sbb mmg x ada yg menarik pun.. Cer cite..citer..citer.. (kan!!!) bye.


Berkesempatan jugak tengok citer nie... Perbezaan citer melayu ngan owg putih adalah bertapa kreatifnya mereka hasilkan film. Memikirkan kesempurnaan sebuah film, di pertontonkan pada umum dan mengutip berjuta2 ringgit... klu film kita? hmmmmm lakonan budak tadika, kutipan berjuta2.. itulah film kita kebanyakkannya..(pape pun ttp bangga ngan cerita2 melayu yg hebat spt magika, Lagenda budak setan, PGL dan paling baru nanti merong mahawangsa) Seronok melihat Angelina jolie berlakon... Dia terlalu cantik wlpun sudah nampak dia dah berusia.... Watak2 sebegini amatlah sesuai ngan dia... Citer nie tak byk aksi pun.. Tapi jln ceritanya begitu cantik.. membuatkan kita nak tgk sampai habis, dan sentiasa teruja nak tahu apa yg berlaku. Lakonan kedua2 mereka nie x payah dinafikan, terbukti hebat, bukan cam budak2 tadika ye. Aku suka cerita yg kena kita berfikir nie... kerna aku mmg suka berfikir sblom citer abes aku dah tau apa yg ingin disampaikan... Seronok klu dapat kekayaan cam tue.. Tetiba* Cam x paus tgk citer nie... klulah byk sikit aksi2nya, ianya akan lebih gempaq kot. Aku bagik 3.8bintang tuk citer nie..

* Maaf ye, byk aku x update... sebab BZ ngan kehidupan yg bahgia... Akan tetapi aku tetap akan update ye tuk semua... Tak sabar nak tgk film Khurafat pulak.. Sebab nampak menarik dan best. Tunggu ulasan ttg film itu.

5 Comments:

At January 11, 2011 at 11:58 PM , Blogger FirstCallDayang said...

wah bahagia sangat ni..sampai dah lama tak menulis...ermmm tak per asalkan ko memang bahagia ok lah tu..bila nak kenalkan kat aku
aku tak tahu lak citer nyangkung tu tak best..sbb orang kata citer tu sgt kelakar..sbb ko dah komen lahant so baik tak ah beli dvd mahupun ke pawagam yang berhampiran..hehhehehhe

 
At January 12, 2011 at 3:55 AM , Blogger wan khairy said...

x best la dayang... entahlah apa yg best dimata org lain... tp mata aku x rabun lagik klu bab2 film.. sah2 pencinta film kot... ko dtg sini aku kenalkan lah... bilanya nak mai sini?? cepat sikit k.... bole lawat akak aku skali, dia dh beranak... baby boy ye....

 
At January 13, 2011 at 1:40 AM , Blogger FirstCallDayang said...

alhamdulillah..asyik boy jer bila nak girl nyer..kalau tak dah sepasang dah..ermm tak pe lah asalkan selamat...
ok tungguuuuuuu... aku datang k..jgn aku datang nanti yang lain lak..opppsssss

 
At January 13, 2011 at 6:07 PM , Blogger wan khairy said...

doa nampak! hhahah.. akan kekal yg nie dlm jangka masa pjg.. jg risau.. pape pun jodoh di tangan tuhann. kita merancang, tuhan yg menentukannya. (boleh?)

Abg aku dpt baby girl... isteri dia baru beranak 2 hari lepas... so aku dh ada 3 anak buah!

 
At January 14, 2011 at 1:14 AM , Blogger FirstCallDayang said...

wah ko kumpul anak buah ke tahun ni?hehehehhee..berderet lah anak buah ko nanti...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home