Cuti raya cina 2011

Raya cina tahun nie mmg meriah cutinya.... Berterusan dan berpanjangan. Jarang2 dapat. Tahun depan x dapat lagiklah, kembali cuti 2 hari je. hahaha. So cuti kemana halanya aku? Hmmmm.. ternyata cuti yg panjang di habeskan kat umah.. (si dia x der, so x kemana sgtlh, cuba klu ada perghhh bye-bye kuala lumpur. cewahh**) merehatkan diri, memanjakan diri kat umah. Orang laen balik kampung, aku lebih suka berkampung kat umah sendiri. Malam pertama cuti, mira dan alang datang ambik aku g Hard Rock KL. Perghhh lama giler x g, so bila dapat g, cam tiada perubahan muzik Hard Rock. Tetap ketinggalan zaman , lagu2 otai, lagu2 lama dengan jelasnya dapat didengari ye. kahkahkah.. DJ kel*ng itu tak rasa berdosa ke hidangkan lagu2 sebegitu? hmmmmm.. tp melihat pada pengujung pulak, ternyata semua enjoi dengar muzik2 hapak itu... banyak kelentik2 miang dalam tue.. terlompat2 menunjukkan buah dada. Hmmmm.. Aku hanya mengeluh panjang, sbb muzik dia terlalu membuhsankan! Tak tahu cam ne nak nari.. tapi ada gak la satu dua lagu baru yg buat aku bangun dr tempat duduk. Yg selebihnya aku mmg banyak duduk je.. Live Band pulak, hmmmmm... Pepondz vocalist lelakinya. Bila berlagak macho, ianya menjadi seperti cacat sgt. Entahlah, serba x kena aku kat situ.. Aku layankan aje, sbb mira dan alang suka buat drama bikin aku ketawa. hahaha.... Klu mereka x der, mmg terlena aku kat situ.

Hari- hari aku, sememangnya kat umah je. Ada yg call ajak keluar, tp cam malas sgt... cam best je baring2 kat sofa baru.. terlena di situ... kah3. Gila gedik aku. Wawawawa.... Ari jumaat baru kembali ada plan dan aku kuar bersama2 teman ke tempat riadah paling kami sukai. Malam itu berjln dgn sgt sempurna..... semuanya ok-ok aje.. Drama? hahahhaha, tetap berlaku ye, Aku hanya mampu tersenyum dgn gelagat manusia2 yg bergelar sahabat. Drma kali nie semua cute2 je, Ker? haha. Esoknya pula plan nak ke PV, aku dan amal bosan dari petang lagik. cam wahhhhh krikkk..krikk..krikkk sgt!!! Dia pun iklankan cadangan dalam Chat BBm. Ternyata krikkk..krikkk...krikk.. semua org JUA! Aku hanya mengeluh, lalu tunggu je mana tau ada mau g. Pastu plan itu terjadik jugak selepas ayie cakap ON ke PV, x nak ke IKEA (ikut mama) So aku pun bersiaplah, kul 8 katanya dtg jemput.. Pabila sudah pukl 8, aku msg amal... tetiba msg itu seperti selalu sgt aku dapat. Cam DejaVu sgt. Melibatkan org yg sama, cerita yg serupa,lokasi berbeza, tapi kesimpulanya SAMA, iaitu akan LAMBAT!!! (bersambung....)

Korang rasa menepati masa itu penting tak? Kenapa penting? Aku dari zaman sekolah lagik dah di didik utk menepati masa.. korang tau, zaman sekolah dulu, aku g sekolah kayuh basikal. kuar umah kul 7pg, 7.20 aku sampai(PASTINYA). Klu kuar kul 7.10pg kul 7.20 JUA aku sampai. Kayuh sampai nak tercabut lutut, supaya tetap tak lambat dtg sekolah. Klu sampai lambat Sebagai pengawas nama aku pasti glamor diperhimpunan. Kan , menjadik contoh yg tak baik? So bila dah tamat sekolah masuk alam pekerjaan, aku paling peka ttg waktu itu. Bagi aku penting sgt, walaupun acara yg nk dilakukan itu biasa2 je. Aku memang tak suka menunggu, tetambah klu aku sensorang menunggu. Pasti aku mencarot tentang itu. Sbb itu aku jugak x suka org menunggu aku... Alhamdulilah aku akan tepati masa supaya org x berasa nak carot aku. Yang mana kenal aku, dia akan tahu ttg itu. Jgn berjanji masa dgn insan bernama WanKhairy, kerna dia sgt berdisplin tentang masa. Mira sgt masak dgn sikap aku tue, sbb dia slalu kena carot bab janji temu nie. Pasti aku akan tunggu dia penuh sabar dan lamanya! Bila dia dtg, mmg AWAS kena carot n dia terima je... Sbb dia dh lali (kah3) Tpi semakin lama semakin ok bila berjanji ngan dia... marah aku bukan kerna benci, marah aku kerna syg. Marah aku bukan pada benda tak penting, marah aku utk kebaikan bersama. Bagi aku menepati masa itu penting, kerna lambat 5minit kita bole terlepas flight. Lambat 3minit gaji mungkin boleh ditolak. Lambat 2minit, kek boleh hangus! So pikir2kan nye.. Bagi aku klu nak lambat dan merosakkan aktiviti org, baik x payah join aktiviti itu, sbb itu yg slalu aku nampak skg nie. Semakin lama ianya dh menjadik penyakit, cam barah! Andai dia mungkin bole menutup mulut org lain, bole kasi org lain senyum kerna dia dtg bawak kebendaan, percayalah dia x boleh buat itu pada aku. Kerna aku seorg yg x penting pda kewangan, kebendaan yg dia pamirkan! kerna aku jugak punya itu. Salah tetap salah! Skali skala berlaku its okey, tp klu dh kerap benda yg sama??? itu sudah melampau, bagi aku yg slama nie menolong dan menyebelahi dia. Aku tak pilih kasih benda2 begini.. klu dia diperlakukan kejam, aku akan membantu dia, klu dia buat salah, kita kena bagik sedikit pengajaran. Itu saja. Cerita nie maybe dia x baca, tp aku percaya dgn wujudnya kak nam12 dan kak pora, dia akan tahu. Aku tulis nie bukan semata2 tuk dia, tapi tuk korang semua dan utk aku JUA. Klu cara penyampaian mereka ke positif, cerita nie jdik baik. Klu negatif, maka negatiflah penerimaannya. Sebagai manusia, aku ada HAK tuk marah! Sebagai manusia dia ada HAK tuk terasa. Supaya apa yg salah itu bole diperbaiki. Aku skg nie klu marah ngan kwn2 x cakap pun mereka dah tau aku marah... So dimana Overnya? pikir2kan lah teman. Hanya teman yg baik bole nasihatkan temannya ttg kesalahan. Teman yg plastik pulak akan cerita keburukan kita kat org lain.. dan sentiasa mengampu didepan kita. Yang mana kamu mahu kan? pilihalah sendiri dan renungkan sendiri...

Jangan jadikkan manusia yg bernyawa itu patung! Skali skala mungkin nampak cam supermodel, tp klu dah slalu menjadik patung menunggu, kan cam Tugu Negara! (sambungan cerita...) Selepas amal semua dtg ambik, aku masuk dlm keta dan hanya diam seribu bahasa. Itu adalah cara terbaik aku tuk tak mahu keruhkan keadaan. Dengan senyap org boleh tahu yg aku tengah marah. Klu aku yg mungkin berani menegur dan korang berkata belakang or x perlu cakap apa2 kerna dia yg berjasa, dia yg mulia, itu terpulang korang, sbb bagi aku, tak salah tuk kita perbaiki, x salah utk marah pada sesuatu benda yg kerap dia lakukan. Klu rancang last2 minit x pe klu lambat! Nie dh rancang dr siang sampai dh malam. Sampai dh ada waktu yg ditetapkan, baru terhegeh2 nk join (itu yg aku slalu perasan) Sampai bila mau jadik Tugu? Hell OOOOo... sampai bila? Lagik pun aku bukan jenis marahnya sampai 100 episode. Tak perlu semua itu, kerna dia dan korang tetap terbaik dan terindah bagik ku. Sebagai org pertama yg memberi gelaran 'Teman Terulung' pada korang, aku x kisah di anggap mulut jahat or tak reti bersyukur or wht, sbb bagik aku apa yg aku lakukan bukan tuk memusnahkan org. Mana tau dgn marah nya aku nie, dia akan cepat bertindak ke... cepat mematuhi waktu aktiviti, tak gitu? Selepas dapat makan kat PV( serius, nak mati lapar sebenarnya) n teman mira shopping hadiah, aku lepak2 ngan mereka kat La Bodega. Melihat semua ada, aku tetiba rindu kat dia yg berada kat Tehran sensorang. Bergelut dgn sakit dan teman yg x serupa teman! Now terbuka matanya, bahawa x semua teman punya hati yg bersih dan baik... adakala mereka JUA racun yg berbisa.... Sabarlah yunk, kerna itulah asam garam kehidupan. Muahxx. Selepas borak2 ngan semua, melihat semua dah kembali ok, aku, mira dan alang berudur pergi, kerna ada majlis bufday party kwn dia kat Hard Rock (lagik? pengsannn) hahaha, tp x lama lepak, jam 2 dh kat umah, tidur dan akhiri ahad dgn rest spjg ari kat umah. Weeeeeee*

*Cerita babun terpaksa ditangguhkan. Penat ok menaip tuk kali nie. haha, pape pun aku tetap sayang pada semua frends aku. Apa yg aku taip diatas adalah cerita yg mungkin ada kebaikannya tuk semua. Klu korang baca ianya lebih pada keburukan, aku minta maaf dan g main jauh2. Pembaca blog nie makin meningkat ye. Wooooo, thx ya.

8 Comments:

At February 6, 2011 at 8:10 PM , Anonymous Anonymous said...

Weeeeeiii..terlayan lagu ZZ hanq.

sejak bila blog nie berlagu?

Best-best... bila baca bab masa tue, hanq mmg berdisplin dr segala segi kan?

Blog nie makin meriah, aku x sbq tggu cerita babun. ko mmg aja je x update!

-krol-

 
At February 6, 2011 at 9:01 PM , Blogger Joey said...

penat nafas nak membaca nya...hihihhiih

p/s oh ya. Preview ANTM 16 inchek wan jangan lupa ya. Tak sabar nak baca umpatan...opsss.... :)

 
At February 6, 2011 at 10:18 PM , Blogger wan khairy said...

krol- hahahaha... tq na. bukan berdisplin mana pun, cuma benda2 gitu kita kena sama2 jagalah.

joey- hahaha, ala, baru nak rest2 dr ANTM, kena ulas ke yg 16 punya?

 
At February 6, 2011 at 10:57 PM , Anonymous Anonymous said...

BTW aq suka ayat ni :

Bagi aku menepati masa itu penting, kerna lambat 5minit kita bole terlepas flight. Lambat 3minit gaji mungkin boleh ditolak. Lambat 2minit, kek boleh hangus!

contoh yg sgt senang tuk org faham, sgt jelas msg yg ingin disampaikan.
Ko mmg terbahek la cik wan.

Aq x rasa ayat2 dlm citer nie negatif, ianya jugak kena kat aku.
Satu nasihat,cerita yg best wan.

Sokong ayat jeoy, hanq kena update pasal ANTM16 na... Awas klu x update.

-krol-

 
At February 7, 2011 at 5:45 AM , Anonymous Joey said...

hahahaha...inchek krol tu pun sudah menunggu ya...

p/s dengar2 khabar angin jenis model kesukaan inchek krol akan mengganti takhta ann...hihihihi..betul ker tidak..tatau ler :)

 
At February 7, 2011 at 5:34 PM , Blogger wan khairy said...

mungkin model kulit hangus pula akan diangkat sebagai pemenang ye tuk cycle kali nie? dh mmg cam tue pun selang selinya... so, tgguje la k.

 
At February 9, 2011 at 1:21 AM , Blogger FirstCallDayang said...

biru muka aku baca blog ko wan..maklumlah baca kena satu nafas jer..nasib baik aku tak isi temapt kosong sebelah katil bapa aku kat spital ni..hehhehhe..wah berapi2 ni..konsep rumah tangga terbuka sgt.

 
At February 10, 2011 at 12:05 AM , Blogger wan khairy said...

dayang, ko dimana2 pun smepat je kan baca... siap sekali nafas je tue.. pas nie aku buat lagik panjang, confirm katil sebelah itu akan terisi oleh seseorg. kah3... hope ko sabar k, jaga ayah ko tue.. harap dia cepat baik sama.. amin.

Besalh skali skala SMASH kengkwn, kena pjg sikitlah kan.... weeee..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home