Penang 2011

Aku memang suka g bercuti. Tak kisahlah dalam malaysia atau luar malaysia.. Cam tahun lepas, aku banyak bercuti luar malaysia... huhuhuhu.. seronok sgt dapat bercuti habeskan duit dan teangkan fikiran. Tahun nie dah 2 percutian dalam malaysia. Cam minggu lepas Sarawak n minggu ni Penang! Woooooo... setiap minggu kuar jenjalan (selagik ada cuti). Percutian penang nie sebenarnya di plan oleh org laen.. plan ramai2... konon2nya nak g celeb. bufday party n jenjalan ramai2lah. Akan tetapi plan itu @#69 &*^%!#$%&**^#~:">69< (bahasa simbol, ko faham? musti korang faham 69 je.. yg laen biar aku je faham! kah3) dan aku meneruskan plan asal iaitu ke Penang. Tak pelh, lagik pun lama x balik Penang. Bertambah bermakna akak aku nak ikut skali. Nak g tenangkan fikiran dan kuar dari kl katernya... Makanya percutian bertambah seronok dan harmoni. Kami gerak subuh, jam 10.30 sampai penang.

Sesampai Penang kami terus g check-in hotel kat Hotel Malaysia. Aku suka dok situ, sbb dekat ngan town. Pas sampai hotel, kami rest2 n tunggu dayang datang ambek kuar jenjalan. Dalam kul 1 dayang sampai, kami pun mulakan aktiviti jalan-jalan dan SHOPPING! Penang amat panas, sebelah ptg baru nak redup n hujan. Kami g tempat2 shopping yg telah dirancang. Paling best shopping DVD, hahahahha... banyak citer2 baru kami borong. kat sana murah banding kl yg mahal. Penang jugak kaya ngan makanan2 yg lazat2. klu x kenyang, mmg x sah! Satu hari kami berjalan, pose n makan2.. malam pun menjelma. Acara malam?? OMG, masing2 terlajak tido ok.. sedar2 dah kul 1130mlm. bergegas siap n kuar... kami g dgr live band.. krikkk..krikkk...krikk... sumpah bosan dan lemau(maybe mamai n nak tido lagik)..pas abeh live band part 1, kami pun kuar n g lepak2 kat luar tue.. Kat situ best... sembang2, chill2, gosip2, cuci mata dan dgr lagu dari luar club. Pas dah penat dok duduk2 n minum, kami pun pulang ke hotel n makan Sup daging depan hotel tue... Perghhh!! sedap! Selesai mkn, semua org naek tido ye.. akibat kepenatan yg teramat sgt...

Ahad tiba dgn cepatnya.. hari tue kami akan bergerak pulang ke KL balik. Cukuplah 2 hari 1 malam di sana. Sebelom pulang, acara terakhir ialah Cari nasi kandar n Shopping jeruk! hahaha.. Mula2 g shopping jeruk, mak aikk, bestnya sbb masuk tempat nie, kita pasti kenyang dapat makan jeruk2 free.. kah3.. ambek je.. mereka x kemut..

Kami jugak g shopping baju2, dan benda2 laen yg boleh di shopping.. akak yg paling seronok, sampai ke kipas lipat pun dia nak beli. hahahahha... Cermin mata, baju anak2, baju2 suami semua itu dia shopping! Wlpun g tanpa anak2 dan suami... mereka tetap diingati dalam hati. Kah3... Pas nie katanya nak g bercuti penang lagik n bawak anak2... Pas penat shopping n habeskan duit kami pun bergerak mencari nasi kandar. sumpah klu duduk lagik dlm tue, mmg kering wallet... hahahha... So kami g cari nasi kandar Line Clear.

Jenuh ye, pusing2 cari Nasi Kandar Line Clear nie... rupa2nya dia bukan restoran, tapi gerai biasa di lorong2 n celah2 bangunan kedai.. Aiyoooo, sumpah x GRAND! hahahha.. tapi manusia yg ke kedai tue, perghhhh beratur sampai ke jalan besar ye! Hebat!!! Akibat terlalu ramai manusia, terlalu lorong kedai tue dan akibat terlalu lapar, kami g mkn kat kedai sebelah. Kedai ber air con dan selesa lagik aman. Janji nasi kandar! hahahha... pas kenyang2, kami pun ucapkan bye-bye kat dayang.. Windu ngan dia, akhirnya dapat gak pas rindu2 di hati kat opah. Dia tetap sayang baju PINK dia tue.. tahun lepas jumpa aku pakai baju tue, tahun nie jugak.. Itu bermakna dayang x kurus, maintain je. hahahahaha.. Thx dayang sebab temankan kami kat sana.... jln2 bersama, n hepy2 bersama.. Senang2 ko turun kl pulak k.. Jgn nak biadap, asyik aku je turun sana. Awas!!! hahahah.. Perjalan pulang ke KL kami gilir bawak keta.. mula2 akak, pastu AKU (cewahh aku drive ni) pastu abeeb. n nak dekat sampai kl Akak ambik alih balik. Weeee... Seronok bercuti kali nie, sbb yg terlibat semua yg tersayang.

* Percutian beramai2 akan muncul bulan 5 ni.. PHUKET menanti.. aku x sabar nak beraksi.

5 Comments:

At March 16, 2011 at 12:53 AM , Blogger FirstCallDayang said...

hehehe..biadap ler tu..ckp aku bebukan..hehehe..tak pe nanti aku datang pulak..tapi ko ada ker..dengar kata nak ke phuket..memang tak ler kot..plan nak kidnap pun kena buat dari skang..kalau tak memang tak jumpa jawabnyer..

ermm pasal live band tu memang bosan tahap cipan..harap gitaris dia jer meletup yang lain ke laut..lagu lagi kuat dari vokalis walaupun ada 5 orang..ermmmmm bayar 50 heggit skali masuk ..kalau aku tahu gi karaoke jer..leh dengar suara wan..lagi sedap kaedahnye..

 
At March 16, 2011 at 6:48 PM , Blogger wan khairy said...

kan!!!! phuket bulan 5... bulan2 laen aku ada je.
Dengar aku nanyi byr rm100 pun berbaloi kan?
hahahha... xpelh.. pengalaman kita kat sana... pasni x yah pi lagik..
Dok lepak2 kat luar tue n pose2 lagik bagus kan? weeeee... Next time k.

 
At March 16, 2011 at 11:01 PM , Blogger FirstCallDayang said...

ermmm betul ker aku baca ko drive balik ni...mcm nak bagi sedap jer ayat tu...hahahahhahahahha

 
At March 18, 2011 at 1:59 AM , Blogger wan khairy said...

yeahhh betul ok!!! Eksklusif ye! ko jgn mcm2 nanti aku sula kang... aku drive tuk yg terbaik je... wlpun cam x nak drive sbnarnya... tp x pelh, skali skala. hahahah.

 
At March 29, 2011 at 10:16 PM , Anonymous Habeeb said...

walauponn...!!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home