Sarawak

Minggu lepas aku, habeeb dan mama telah terbang g berjln ke Kuching, Sarawak. Balik ke kampung halaman habeeb, aku amat teruja. Hari jumaat kami gerak, flight delay, so mmg haram!! Pastu cam kelam kabut sgt pekerja2 Air Asia. OMG, apakah?cam sedeh sgt.. cam nak ludah je, tapi cam sabar..sabar... Kami sampai, disambut oleh akak habeeb, kak nora bersama rakannyer yg bernama Jojie. Dia mmg kelakar dan baik. Kami g jenjalan, pusing2 dan melawat tempat shopping!

OMG, kat sini terlalu banyak benda yg ingin dibeli dan di bawak pulang.. Akan tetapi dgn kudrat yg ada, duit yg ada.. aku beli apa yg penting je dulu. Yang lain2, next time aku beli (tetap nak beli, terbayang2 lampu itu) Sgt puas hati shopping situ, wlpun ada kedai yg ketwat nak tawar menawar.. ko ingat aku heran? huk! ko rugi, aku tak beli. Selepas selesai disitu kami ke hotel berdekatan tuk mandi, rest n kuar mkn bersama keluarga habeeb. N E R V E S.

Akn tetapi nerves itu ilang bila keluarga nya peramah dan baik.. terutama mak abeb, kakak2 nya bersama anak2 buah ami (nama glam habeeb). Comel nama glamor.. mok sgt! Apa yg menakjubkan makan kat situ sgt murah!! Bayangkan oder mcm2 sampai tak terhabes tuk 9 org mkn.. harganya cuma rm130 je. WoW!! Klulah kat kl ada tempat cam nie, hari2 aku g mkn. Mmg sampai kiamat pun x akan ada lah. hahahaha... Mkn sampai kembong perot kami pulang tuk bersiap tuk riadah mlm. Ternyata club kat situ sgt zaman terkini muziknya.. Lagu2 baru semua ada. Born this way jugak ada ok.. LQ pun lembap nak putar lagu tue.. kat sana dah ada.. lagu britney pun dAh ada. Clubnya teringat aku pada Bali Joe kat Bali. Hihihi.. mmg cam tue . kecik, panjang dan sempit. hahahahha.. tapi kami semua epy n enjoi. Mama paling meriah enjoinyer..

Esoknya kami bergerak ke Damai Resort. Kami tido situ satu malam. Sesampai sana, kami Check-in dan terus berjalan2. sungguh damai kat sana. Dapat melihat Gunung Santubong yg menghijau di depan mata. Cam wahhh indahnye. Kami g kampung budaya sarawak. WoW!! mmg menarik tempatnya.. terlalu banyak tempat tuk snap pic. Semua pic2 itu korang bole tengok dalam FB aku. Kpd yg x ada FB aku, malanglah korang! hahaaha.. Memang puas hati dan menakjubkan. Suasana, cuaca yg mengizinkan kami tuk bersantai disitu..

Cuaca di sana agak mendung, tapi tak hujan. Bayangkan bertapa damainya? hahaha.. Selepas puas snap pic, tengok show kami pun pulang ke Resort. Pic2 disana mama yg snap, katanya moodnya dah sampai tetambah model yg beraksi sgt cemerlang! Hmmmm, tak der siapa pernah kata susah tuk snap pic aku. hahahaha, sgt mesra kamera. Tak payah ajar, aku tahu apa photographer nak, dan aku tahu apa perlu aku buat. Sbb aku jugak photographer, so aku tahu apa yg perlu buat, dimana cahaya yg cantek tuk snap pic. Hihihihi.. kelebihan itu aku gunakan bila ada pulak yg pandai snap pic... hanya bagi kamera kat dia, aku cari sudut, dia snap pic. Sempurna hasilnya! Thx mama kerna snap pic yg menarik, memudahkan tuk aku edit.

Bila kami masuk bilik , OOOooooo Emmm GiEeee.. besarnya! cantiknya! Cam woW nie ke biliknya?cam tak caya, bilik air dia boleh dijadikkan bilik penumpang tuk tidur ok. hahaha.. besar dan luas. Aku amat berpuas hati dan cam x sabar tuk beraksi tidur. Tidur pun ada aksi erk?? TEED*. Kami bersiap tuk mandi pantai... cam x sabar nak snap pic kat situ pulak.

Photoshoot melompat tepi pantai adalah FAV. aku. Terlalu suka pada aksi, seni yg akan aku persembahkan semasa melompat dan mengedit pic. Hasilnya? seperti korang lihat nie la. weee..

Seronok mandi situ.. ombak dia tenang je.. cam mandi sungai. hahahha.. ombak dia x besar. Cuaca pulak amat ok.. so x perlu risau akan hitam. Selepas penat mandi, perot mula rasa lapar.. kami g pulang tuk bersiap mkn. Mlm tiba dgn cepatnya, mlm tue mama ajak lepak ngan kwn2 baru dia. Wahhh, grand ada kwn2 baru.. Owh disitu mama tidur satu bilik sensorang. So dia perlukan kwn tuk temankannya. Ternyata dia menjumpai kwn itu.. Baguslah, idaklah di ganggu momok kan? bilik dh besar tetiba tidur sensorang, kan Tragis tue.. wa3. Pape pun seronok melihat mama hepy sesgt. Esoknya tiba, tetiba pagik tue hujan sgt lebat, bayangkan mmg liat nak bangun ok.. Tapi kami bangun jugak, sbb nk Check-out dan pulang ke kl. Sebelom pulang, kami g shopping! Shopping sampai habes duit dlm wallet. hahahha.... Seronok shopping!!

Kami ucap Selamat tinggal kat kuching dgn senyuman dan kenangan yg tak terkata. Mak dan kakak habeeb antar kita org ke airport. Ternyata apa yg kami plan akhirnya terlaksana jua. Owh lupa, kami g sana jugak tuk hantar kain baju melayu tuk raya tahun nie. Upah jahit kt sana murah.. Jahitannya jugak bagus... So tak sabar melihat hasilnya nanti. Tahun nie baju raya aku 2 pasang ok! mmg meriah di Aidilfitri. hahahah. Percutian sarawak telah berjaya, kami ber3 tersgt hepy dan rasa sgt harmoni dan tenang. Selepas nie percutian Phuket menanti. Tak sabar nak g ilek2 kat phuket pulak...

* Percutian pertama di tahun 2011... Ianya bermula cemerlang.. Next percutian menanti.. Nantikan ceritanya..

3 Comments:

At March 8, 2011 at 5:47 PM , Anonymous chikanozboy said...

kat kuching ada tak club2 yg best tak kesah la yg lurus atau sebaliknya yg boleh dilawati. recommendation ?

 
At March 8, 2011 at 6:28 PM , Blogger wan khairy said...

Ada... tp sy bukan org sana... x ingat dh nama club tue.. tp mmg ada.. club sana kecik2 je.. cam bar.
tp oklh, enjoi gak :)

 
At March 9, 2011 at 10:26 PM , Anonymous chikanozboy said...

ok terima kasih atas info awak wan.

i will try to find out more. :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home